Joi,
21.10.2021
Cer Senin
Acum
18°C

Beneficiile gustărilor sănătoase pentru copii

Beneficiile gustărilor sănătoase pentru copii

Atunci când vine vorba despre copiii noștri ne dorim cele mai bune opțiuni pentru ei. Căutăm cele mai bune școli, îmbrăcăminte de calitate și este normal să ne preocupe și o hrană de calitate pentru ei!

Chiar dacă trăim vremuri incerte privind mersul la școală, studiul în mediu online, cred că nutriția copiilor reprezintă un subiect de interes și astăzi vreau să abordăm gustările pe care aceștia le servesc, fie acasă, fie la școală!

Îmi doresc să intru direct în subiect însă înainte să fiu foarte punctuală vreau să subliniez faptul că este foarte important să ne îngrijim și să ne hrănim cât mai sănătos copiii!

Ce înseamnă mâncare sănătoasă pentru copii?

Înseamnă mâncare cât mai puțin procesată! În primul rând! Până să aduc zahărul în discuție, cred că pentru un copil, o dietă bogată în mâncare procesată este mult mai periculoasă decât câteva lingurițe de zahăr!

            Vrem să cerem copiilor noștri să mănânce sănătos! Dar oare noi, părinții lor, cum mâncăm? Copiii sunt reflexia noastră! Ei copiază ceea ce văd de la cele mai fragede vârste! De aceea ai grijă ce mănânci pentru că exact aceleași preferințe alimentare le va dezvolta și copilul tău! 

Știu că pentru o parte din voi dacă vedeți un copil că mănâncă morcov cu plăcere vi se pare o anormalitate, însă noi, părinții, putem crea normalitatea în jurul copiilor noștri în primul rând printr-o alimentație corectă, sănătoasă și neapărat cât mai...locală! Da sună poate ciudat, dar e foarte important să căutam să consumăm din surse locale, în detrimentul legumelor și fructelor care se coc în drum spre Europa!

Am vrut să fie un articol scurt și la subiect, însă m-am întins cam mult cu introducerea ...

Ce variante de gustări sănătoase avem la îndemână?

Aș vrea să răspund punctual și să vă dau niște idei de baza, pe care voi să puteți construi!

1. Nucile – pot fi o gustare foarte interesantă pentru copii. Îmi doresc să va aduc în minte nucile autentice româneșți, migdalele- se găsesc și acestea din surse autohtone, nucile caju, fisticul, etc! În cazul în care aceste nuci nu pot fi consumate ca atare există foarte multe rețete si poți prepara batoane excelente pe baza de nuci și alte fructe uscate! În cazul în care nu ai timp poți cauta în comerț, pentru că sunt câteva variante excelente de batoane pe baza de nuci care pot constitui o gustare perfectă pentru cei mici!

2. Fructele - o altă gustare excelentă pentru cei mici! Învață-ți copilul să consume fructe- fie la prima masă a zilei, fie ca și gustare! Și aici posibilitățile sunt nenumărate! Ia în calcul fructele de sezon și apoi asigură-te că iți împrietenești puiul cu fructele de pădure, care ar trebui să fie nelipsite în congelatorul tău și în dietă întregii familii. Am cliente care îmi spun că piticii lor nu vor să mănânce fructe și gata! Atunci ai obligația să găsești metode mai creative prin care să încurajezi consumul de fructe! Poți prepara smoothie-uri delicioase pe care poți să le pui și la pachet! Există o serie de sisteme care te ajută! În cazul în care te interesează ce folosesc eu lasă-mi un semn și îți recomand cu drag! Sub nici o formă nu încuraja copilul să consume sucuri din fructe! Fructele se mănâncă așa cum le găsim în natură, NU stoarse!

3. Sandwichul clasic! Da...exact mă refer la bucata aia de șuncă și cașcaval cuprinsă între două felii de pâine unse cu unt! Lasă-mă să îți spun că un sandwich este o gustare ideală pentru un copil activ, fie la scoală, fie că are activități acasă! Doar că e momentul să fiți creativi! În primul rând jucați-vă cu pâinea- încercați feluri diferite de pâine- cu semințe, neagră, integrală, cu susan, de secară- puteți opta pentru felii generoase, pentru chifle sau pâine sub multe alte forme, inclusiv poți folosi bagheta sau lipie! Apoi hai să nu ne mai gândim cum să scoatem copilului șunca sau cașcavalul din minunata sa gustare, asta este cea mai mică problemă. Cel mai eficient este cum aducem lucruri sănătoase în acest sandwich...putem pune pentru început o frunză de salată, sau un ardei roșu tăiat mărunt și presărat...și uite așa poți să ajungi să schimbi în scurt timp și șuncă cu o bucățică de carne gătită în casă!

4. Ca o ultimă sugestie poți avea în vedere să pregăteșți mici delicii în bucătărie, poate chiar împreună cu copiii- cum ar fi tot felul de biscuiți de casă sau de brioșe. Și aici apelez din nou la creativitatea ta și îmi doresc să te îndepărtezi de a folosi în mod repetat făină albă! Poți experimenta niște brioșe excelente folosind ca și baza brânză de vaci, mixată cu o banană, 1 ou și o lingură unt de arahide!

Variantele sunt mult mai multe decât cele menționate mai sus! Ideea de baza este să ne ferim de mâncarea procesată în viață noastră, să ne ferim de alimentele care au o lista lungă de ingrediente, pe care de multe ori nici nu le poți citi! Operațiunea despre cititul etichetelor o vom discuta într-un viitor foarte apropiat!

Spor la sănătate!

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

1 comentarii

Eva

Acum 2 săptămâni

Cred că ar trebui să introduceți în cuprinsul ziarului mai multe astfel de sfaturi pentru părinți .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus