”Caravana Smart City etapa Sibiu” organizată marți de Asociația Română pentru Smart City a fost un bun prilej pentru oameni din administrația locală să-și arate preocupările legate de modernizarea orașului, însă s-au scăpat și câteva exagerări, ba chiar și un ”fake-news”.
Zeno Sârbu, directorul tehnic al Tursib, a avut și el o intervenție în cadrul conferinței desfășurate online, precizând încă din start, fals, că ”Sibiul este un oraș Smart City încă din 2011 când am fost primul oraș din Europa care a folosit plata cu cardul bancar”.
Afirmația este greșită, orașul Nisa, de exemplu, având plata cu cardul în toate mijloacele de transport în comun cu un an mai devreme, iar primele teste s-au făcut din 2005.
Inițial au funcționat doar 27 de mijloace de transport în comun în care se putea face plata cu cardul, iar din 21 mai 2010, autoritatea de transport din Nice Régie Lignes d'Azur a fost primul furnizor de transport public din Europa care a adăugat plata contactless în toate mijloacele sale de transport.
Directorul tehnic și-a recunoscut emoțiile în timpul prezentării sale și a precizat că societatea al cărei angajat este a mai marcat o premieră. De data asta, națională: Tursib e prima companie care și-a făcut autobază nouă în țară, după 1989.
”În 2013 am dublat numărul de călători și am luat premiul 1 într-un concurs la care au participat 40 de țări și au fost 240 de proiecte. Am avut în decembrie 2016 ne-am mutat în prima autobază nouă de călători din România.
A vorbit și despre noile achiziții de autobuze, iar primarul Astrid Fodor a completat, anunțând că doar din martie vor intra pe trasee cele 40 de autobuze Mercedes alimentate cu gaz natural comprimat.
”Acum, în continuare, Tursib sau Sibiul, de fapt Sibiul, a făcut mai multe achiziții de autobuze. Dintre care ultima, în acest an, de cinci minibuze electrice pe care primăria le-a achiziționat și noi le-am pus în folosință, avem un traseu care merge pe un inel central în zona istorică. Din noiembrie vom primi, și e o mare provocare pentru noi, pentru că nu am mai avut autobuze cu propulsie pe gaz, noi lucrăm de multă vreme la această infrastructură, construim o stație de încărcare autobuze în cadrul autobazei. Vom primi 40 de autobuze noi, Mercedes pentru a dezvolta și crea și îmbunătăți transportul local. Îmi cer scuze am puține emoții este pentru prima dată când vorbesc”, a mai spus directorul tehnic Tursib.
Conform site-ului Tursib, primele autobuze alimentate cu gaz au ajuns în Sibiu în 1983, atunci când s-a adoptat soluția circulației autobuzelor cu gaz metan în loc de motorină, fapt care a impus montarea a câte 2 recipiente și a instalației necesare alimentării cu gaz.
În aceeași perioadă s-a construit și o stație de alimentare cu gaz, în incinta unității, dotată cu compresoare, pe lângă alte puncte racordate la rețeaua municipiului și amplasate în principalele capete de linii.
La această infrastructură, la fel ca și cea electrică s-a renunțat însă în anii 1990-2000, atunci când s-a trecut la autobuze cu alimentare pe motorină.
Este însă o cu totul altă structură față de cea care se folosește acum.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: fodor , Sibiu , Tursib , transport , fake news
Vizualizari: 3289
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Satuldeprosti
Acum 5 ore
Sibian
Acum 5 ore
Lidia blajan
Acum 6 ore
Marius
Acum 7 ore
Asen