Duminică,
28.11.2021
Cer Senin
Acum
10°C

Ce înseamnă o dietă corectă? Cum ne putem menține echilibrul energetic prin diferite combinații alimentare

Ce înseamnă o dietă corectă? Cum ne putem menține echilibrul energetic prin diferite combinații alimentare

Am mai vorbit în articolul trecut despre importanța combinării alimentelor! Am discutat despre combinația sinergetică aici. Astăzi discutăm despre combinația ayurvedică!

Ayurveda sau “știința vieții” este o artă străveche a vindecării prin echilibrarea energiilor! Totul în jurul nostru este energie, iar când există dezechilibru atunci apare boala. Combinarea corectă a alimentelor favorizează menținerea în echilibru a energiei.

În ayurveda se spune că “atunci când dieta nu este potrivită, nu are rost să administrăm medicamente!  Când dieta este potrivită, medicamentele nu sunt necesare.”  

Dar ce este o dietă “corectă”?

Este o dietă care ne echilibrează și ne dă o stare de bine prin alimentele consumate, modul în care sunt preparate și cum sunt combinate.

Ce înseamnă “agni”?

Agni reprezintă focul digestiv, iar combinarea greșită a alimentelor are un efect negativ asupra lui, conducând la o digestie proastă și expune organismul la diverse boli sau dereglări.

Unele combinații de alimente au o influență pozitivă asupra “agni”-ului, crescând exponențial calitatea vieții.

Cum îmbunătățim focul digestiv?

Foarte simplu! Fă în așa fel încât mâncarea ta să aibă culorile curcubeului și să combine toate gusturile-dulce, sărat, acru, amar, astringent.

COMBINAȚII RECOMANDATE

  • Boabe+ cereale, legume, nuci sau semințe

Poți să îți faci o salată mare din frunze verzi, boabe, cereale și o mână de nuci.

O altă alternativă de sezon ar fi o supă crema de dovleac și morcov și cu o mână mare de semințe de dovleac și floarea soarelui.

  • Proteină din sursă animală+ legume

Pentru o masă rapidă și hrănitoare, pregătește niște carne din surse bune cu mix de legume la tigaie! Repede, simplu, corect si hrănitor!

  • Legume amidonoase + Alte legume

Poți să îți pregătești cartofi dulci la cuptor cu o salată mare de broccoli.

  • Legume+ Orice (în afară de lapte sau fructe)

Poți să îți pregătești o tocăniță de legume cu “smântână” vegetală din nuci.

Cum putem slăbi focul digestiv?

Există și multe combinații care nu sunt benefice. În special mâncarea procesată. Sunt atât de multe aspecte care fac o mâncare să fie de calitate. Contează atât de mult ingredientele, modul în care a fost pregătită, dragostea cu care a fost pregătită.

Îți las mai jos câteva combinații pe care aș dori să le eviți!

  • Ouă+ Lactate sau Carne - Dacă îți place sa pui cașcaval pe ouă, poate te gândești mai bine și poți folosi cu încredere anumite condimente cum ar fi piper, boia, usturoi, paprika afumată.
  • Proteină din sursă animală + Aminodoase - Înlocuiește orezul sau cartofii pe care îi servești lângă o bucată de carne cu o porție mare de salată din frunze verzi.
  • Amidonoase+ grăsim - Îți propun să nu îți mai faci cartofii la cuptor cu unt pe ei, ci mai bine să îi stropești cu puțin sos de roșii.  
  • Proteină din surse animală + Proteină din sursă animală
  • Banană + Lapte -Dacă îți place la nebunie shake-ul cu banană și lapte, înlocuiește laptele de vacă cu lapte vegetal. O să te bucuri de aceeași senzație!
  • Boabe + Brânză - Dacă îți place mâncarea mexicană în care se combină boabe cu tot felul de brânză și smântână, încă te mai poți bucura de aceste mâncăruri, însă înlocuiește brânza cu o brânză vegetală de calitate.
  • Fructe/lactate+ orice altceva -Aceste două grupe alimentare este indicat să se consume ca atare. Bucură-te de fructe, fără să le combini cu nimic și servește un pahar de lapte înainte de culcare.

 Tipsuri pentru a susține digestia și focul digestiv:

- Gătește conștient: toată energia ta în timpul gătitului se transmite mâncării. Bucură-te de proces și creează mâncare plăcută corpului, gustului și ochilor!

- Pentru un gust aparte dar și pentru îmbunătățirea procesului digestiv joacă-te cu condimentele și ierburile aromatice!

- Fii prezent, mănâncă foarte conștient. Evită orice distragere în timpul mesei- televizor, telefon, discuții inutile.

- Mestecă mâncarea foarte bine! Ajută mult la îmbunătățirea digestiei!

- Bea apă la temperatura camerei!

- Masa  de prânz să fie cea mai bogată masă a zilei!

Spor la sănătate!

Corina Macrea

de Corina Macrea

Health Coach

0741313451

corinamacrea.ro

 

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus