Primăria Sibiu amintește sibienilor care au imobile nelocuite că trebuie să depună până la finele lunii martie noi declarații care să ateste această situație. În plus, proprietarilor de clădiri nerezidențiale li se amintește că trebuie să își reevalueze clădirile o dată la cinci ani.
Peste 11.000 de imobile din Sibiu au fost declarate nelocuite de către sibieni, atunci când a venit vorba de plata taxei de salubrizare. De anul trecut, această taxă a fost eliminată pentru aceste imobile nelocuite, dar proprietarii acestora sunt obligați anual să depună declarații în acest sens.
”Precizăm că TOȚI proprietarii care dețin imobile nelocuite au obligația de a depune această declarație ÎN FIECARE AN. În situația în care nu depun declarația până la data de 31 martie, aceștia vor plăti o taxă de salubrizare în cuantumul penalizator egal cu dublul valorii abonamentului standard, adică 84 de lei/lună”, se arată într-un comunicat remis de către Primărie pentru cititorii Turnul Sfatului.
Formularul tipizat care trebuie completat pentru scutirea de la plata taxei de salubrizare (formular care poate fi descărcat de aici) trebuie însoțit de o confirmare din partea asociației de proprietari că respectivul imobil este nelocuit ”și/sau orice alt document care să ateste faptul că imobilul este nelocuit/nefuncțional”.
”Reamintim că declarațiile și documentele doveditoare se pot depune:
- la registratura Direcției Fiscale de pe str. Turismului nr. 15A
- prin platforma de salubrizare de pe salubrizare.sibiu.ro
- prin platforma de e-administrație de pe site-ul www.sibiu.ro /Taxe și impozite/Mesaj Taxe și Impozite
- prin e-mail: [email protected]”, comunicat Primăria Sibiu
Totodată, reprezentanții Primăriei Sibiu reamintesc și sibienilor care dețin clădiri cu altă destinație decât cea rezidențială faptul că trebuie să le reevalueze o dată la cinci ani în vederea calculării impozitului. ”Pentru recalcularea impozitului datorat în 2022 pentru clădirile nerezidențiale trebuie depuse rapoartele de evaluare a valorii clădirilor. Conform art. 458 alin. 1 lit. (a) și art. 460 alin. 6 din Codul Fiscal, proprietarii clădirilor nerezidențiale, persoane sau juridice, au obligația să actualizeze o dată la 5 ani valoarea impozabilă a clădirii, prin depunerea până la primul termen de plată a unui raport de evaluare”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu în comunicatul amintit.
”Rapoartele pot fi depuse:
- La registratura Direcției Fiscale de pe str. Turismului nr. 15A
- Prin e-mail, pe adresa [email protected] (pentru persoanele fizice) sau [email protected] (pentru persoanele juridice)”, comunicat Primăria Sibiu
Perioada de plată a taxelor și impozitelor locale începe de luni, 10 ianuarie 2022.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: scutire , formular , salubrizare , impozit , Sibiu , taxe
Vizualizari: 2633


Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Un sibian
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Virginia
Acum 2 ore
Emil