Miercuri,
10.08.2022
Innorat
Acum
18°C

Sibiul în social media: Palatul Brukenthal pe Tik Tok și Arena Platoș, regele Instagramului

Sibiul în social media: Palatul Brukenthal pe Tik Tok și Arena Platoș, regele Instagramului

Sibiul este foarte prezent pe platformele de socializare. De la clasicul Facebook până chiar la Tik Tok, unele dintre instituțiile județului nostru se întrec în postări, amuzament, informații, dar și în modul de prezentare - foto/video, participarea în trend-urile de pe internet și raportarea la diferite generații. Am avut curiozitatea să aflu și care este strategia lor, ce postează cel mai des și la ce răspund urmăritorii cel mai bine.

Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter sunt patru rețele sociale de care instituțiile și cluburile sportive ale Sibiului profită într-o mai mare sau mai mică măsură. Spre exemplu, Palatul Brukenthal îl găsim până și pe Tik Tok. De cealaltă parte a socializării se află Consiliul Județean Sibiu, care pe Instagram există doar cu numele, iar singura platformă de social media pe care postează este Facebook-ul. Muzeul ASTRA îl putem urmări pe Insta, FB, dar și pe Twitter.

Am realizat o listă cu „vedetele” internetului, dar și postările preferate de urmăritorii lor. Printre fruntași sunt cei de la Muzeul ASTRA, Junii Sibiului și Arena Platoș.

Prima rețea de socializare care a apărut, din cele prezentate mai sus, Facebook este platforma pe care găsim, cu ușurință pe oricine - primării, consiliu județean, balet, fotbal, baschet ori muzee. Junii Sibiului sunt pe primul loc, cu peste 30 de mii de urmăritori. 

Între 400 și 800 de like-uri au postările junilor. Ele se referă la activitatea Ansamblului sau la evenimente importante din istoria noastră, pe care le abordează cu mesaje de suflet și muzică sau dans. 

O scurtă trecere în revistă a celor mai căutate instituții sibiene pe această rețea:

Cultură

  • Junii Sibiului 32.000 urmăritori
  • Muzeul ASTRA 23.711 urmăritori
  • Teatrul de Balet Sibiu 14.296 urmăritori
  • Teatrul Gong 14.375 urmăritori
  • TNRS 22.964 urmăritori
  • Filarmonica de Stat Sibiu 11.231 urmăritori

Sport

  • Arena Platoș 37.955 urmăritori
  • FC Hermannstadt 33.000 urmăritori
  • BC CSU Sibiu 11.047 urmăritori
  • HC Sibiu 3.275 urmăritori
  • Măgura Cisnădie 3.200 urmăritori

Administrație

  • Primăria Sibiu 31.022 urmăritori
  • Consiliul Județean Sibiu 5.753 urmăritori
  • Prefectura Sibiu 6.488 urmăritori
  • Comuna Sadu 11.032 urmăritori
  • Primăria Orașului Avrig 9.800 urmăritori
  • Primăria Orașului Agnita 1.900 urmăritori

Primăria Sibiului are cea mai urmărită pagină din zona administrației, atât pe Facebook cât și pe Instagram. Postările se fac mai des însă pe FB, deși nici cealaltă platformă nu este neglijată. Iar cele mai interesante, pentru urmăritori, sunt cele care anunță schimbări care îi afectează.

„Sunt mai multe tipuri de postări care primesc un număr mare de like-uri: pe de-o parte, cele administrative care anunță o schimbare esențială în creșterea calității vieții cetățenilor, cum sunt știrile legate de mobilitatea urbană sau cele despre spațiile verzi. De exemplu plantările de arbori, sau informațiile privind mobilitatea alternativă - fie că vorbim despre autobuze ecologice sau bike sharing, sunt percepute ca proiecte inovatoare, cu un impact direct în viața de zi cu zi. Mai avem postările despre rolurile de reprezentare ale conducerii Primăriei, care sunt apreciate de cititorii paginii noastre și care antrenează și un sentiment de mândrie locală”, spune persoana desemnată să se ocupe de rețelele social media ale primăriei.

Cititorii mai urmăresc cu interes și imaginile surprinse pe camerele de luat vederi de către Poliția Locală. Iar din sfera  ”soft news” cele mai apreciate sunt subiectele care vin dinspre Grădina Zoologică Sibiu și pe care „le abordăm într-o manieră apropiată de storytelling”, spun reprezentanții municipalității.

Sportul sibian, vedetă pe Instagram

Balanța se schimbă atunci când vorbim de sora mai artistică a Facebook-ului. Cele mai urmărite pagini sibiene pe Instagram sunt cele sportive - Arena Platoș este fruntașă și aici, cu peste 6.000 de followers, urmată de BC CSU Sibiu, care are 4.050 followers - și pe locul al treilea este Teatrul de Balet Sibiu, cu 2.929 de urmăritori.

Postările nu sunt cu mult diferite față de cele de pe Facebook. Anunțurile sunt, practic, aceleași, uneori chiar și contentul, însă ce diferă este faptul că utilizatorul, pe Instagram, va fi atras în primul rând de culoare, mișcare, imagine și nu de text. Iar aici cei care sunt pe primele locuri la numărul de urmăritori au știut cum să capteze atenția.

Clubul de baschet BC CSU Sibiu postează în mare parte fotografii, iar cele mai apreciate sunt cele cu un mesaj de suflet - o fotografie în care i se urează la mulți ani lui Mirel Dragoste, spre exemplu, a strâns 214 like-uri, în timp ce una cu scorul de la un meci nu a trecut de 80.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BC CSU Sibiu Oficial (@bccsusibiu)

Pagina de la Platoș e menținută într-o atmosferă „cool”. Insta-stories de la urmăritorii care ajung pe pârtie, postări cu video-uri făcute în trend-urile de pe Tik Tok sau pur și simplu un video scurt cu atmosfera din resort strâng și aproape 500 de like-uri odată.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Arena Platoş Păltiniş (@arenaplatos)

La Teatrul de Balet postările sunt fotografii din spectacole ori care prezintă noi dansatori sau invitați ai instituției de cultură. Aici cele mai multe aprecieri se opresc la fotografiile din piese, care primesc între 100 și 300 de like-uri. Este cel mai recent canal de comunicare creat de TBS, însă a reușit să strângă destul de mulți urmăritori, într-un timp scurt.

„Este pe primul loc în Sibiu, ca număr de abonați pe Instagram, comparativ cu celelalte instituții de cultură din oraș. Publicul interacționează diferit, în funcție de canal, cu mesajele transmise de instituție, iar comunitatea din Instagram a prietenilor Teatrului de Balet Sibiu este, deși numeric mult mai restrânsă decât cea din Facebook, mult mai prezentă cu reacții.

Aceleași postări care pe pagina de Facebook însumează între 60 și 100 de aprecieri, pe Instagram aduc între 200 și 300 de reacții.

Bugetele de promovare nu sunt dintre cele mai generoase, de aceea comunicarea pe canalele social media ne ajută să ajungem direct la publicul nostru, iar rezultatele unei interacțiuni directe cu publicul se văd în rapoartele de vânzări bilete. Publicul începe să cumpere bilete la spectacole, abia după ce mesajele despre activitatea noastră sunt publicate și pe Facebook sau Instagram”, spune cel care se ocupă de pagina teatrului.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Teatrul de Balet Sibiu (@teatruldebaletsibiu)

O descoperire simpatică a fost contul Palatului Brukenthal din Avrig de pe Tik Tok. Deși este de-abia la început și nu are foarte multe like-uri, este totuși singura pagină a unei insituții sibiene pe care am găsit-o aici.

Palatul are 66 de urmăritori și 41 de video-uri postate până în prezent. Postările merg pe trend-urile actuale, în ceea ce privește muzica, sunt scurte de doar câteva secunde, prezintă, în cea mai mare parte, atracțiile de la Avrig, mese pregătite pentru diferite evenimente și au mai multe hashtag-uri, în funcție de ideea filmulețului.

@palatul.brukenthal Sania lui Moș Crăciun e mai specială anul acesta

Trecere în revistă a celor mai căutate instituții sibiene pe Instagram:

Cultură

Sport

  • Arena Platoș 6.045
  • BC CSU Sibiu 4.050
  • FC Hermannstadt 2.446
  • Măgura Cisnădie 788

Administrație

  • Primăria Sibiu 2.544
  • Consiliul Județean Sibiu 49 urmăritori dar nici o postare
  • Prefectura Sibiu nu are pagină

„Facebook + Instagram = LOVE”

În multe cazuri, se merge pe o combinare a celor două rețele principale de socializare. Orice fotografie postată pe Instagram merge automat pe Facebook și invers. Iar unii sibieni desemnați să se ocupe de astfel de pagini sunt de părere că cele două nu ar putea exista una fără cealaltă.

„Facebook + Instagram = LOVE”, spune un specialist sibian în platforme de social media care se ocupă, printre altele, și de paginile echipei de fotbal FC Hermannstadt. „Consider că există un echilibru între cele două, cu precizarea că Instagram are un plus la capitolul calitate foto și lifestyle. În materie de sport, publicul țintă este format din persoane cu vârste între 14 - 45 de ani, care arată prim comentariile lăsate pe pagină sau prin mesajele trimise ca vor constant imagini sugestive sau informații despre echipa favorită sau sportivii preferați. Aici pot fi postate două, trei sau mai multe articole pe zi, însemnând informații, transmisiuni în direct sau clipuri (teasere) editate într-un mod dinamic. De asemenea, fotografiile ușor prelucrate aduc un reach (impact) vizibil”, explică acesta.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AFC Hermannstadt (@afch_official)

Cele mai agreate postări sunt cele care nu plictisesc, cu siguranță, spune el. Pe Facebook fotografiile încă bat video-urile, iar alocarea de bani pentru ca postările să ajungă la cât mai multe persoane nu este o practică încurajată.

„Nu sunt de acord cu boost-area articolelor postate, adică să plătești ca să fii mai vizibil. În opinia mea, vorbim aici de un impact fals, cumpărat, nu unul real. Poți plăti ca să îți vezi brandul într-o reclamă TV, dar pe social-media impactul organic este cel real. Dacă promovezi un produs sau un serviciu, află despre asta pe Facebook cine are cu adevărat nevoie.”

O mare parte din paginile prezentate mai sus se găsesc și pe Twitter, însă atenția acordată acestei platforme este prea mică, unele postări fiind vechi și de 3-4 ani.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Sibian

Acum 6 luni

Turul Ciclist al Sibiului are 11,725 de urmaritori si nu apare in lista., Muzeul Brukenthal are pe Instagram 1297 si nu apare. Alt articol facut varza
Raspunde

Magog

Acum 5 luni

Biblioteca ASTRA are peste Junii Sibiului urmaritori pe Instagram. Corectati va rog
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus