Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Proiect de 18,4 milioane de euro prin PNRR. ADI Transport Zona Metropolitană Sibiu intenționează să cumpere 29 de autobuze electrice

Proiect de 18,4 milioane de euro prin PNRR. ADI Transport Zona Metropolitană Sibiu intenționează să cumpere 29 de autobuze electrice

Municipiul Sibiu, alături de Cisnădie, Șelimbăr, Sadu, Ocna Sibiului, Șura Mică și Șura Mare intenționează să cumpere 29 de autobuze electrice, în cadrul ADI Transport Zona Metropolitană Sibiu, cu banii ce sunt alocați localităților prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Proiectul „Modernizarea și extinderea transportului public la nivelul zonei metropolitane a Municipiului Sibiu” urmează să fie depus pentru PNRR, în Componenta 10, Fondul Local, Mobilitate urbană durabilă – Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public (achiziția de vehicule nepoluante).

324 de mii de euro sunt banii care sunt propuși de Șelimbăr în cadrul proiectului, bani care teoretic ar trebui să ajungă printr-un capitol din PNRR, achiziției de mijloace de transport nepoluante.

”Banii sunt alocați comunei noastre prin PNRR și sunt destinați achiziției de mijloace de transport nepoluante, care au zero emisii gaze de eșapament, utilizate în scopuri comunitare. Împreună cu ceilalți primari din ADI Transport Zona Metropolitană Sibiu am decis ca fiecare să participe cu această alocare, astfel încât să depunem un proiect european pentru achiziția mijloacelor de transport”, spune primarul Marius Grecu pe pagina de Facebook a localității.

Conform grilei, Municipiul Sibiu ar urma să contribuie cu 10,7 milioane de euro, Cisnădie și Ocna Sibiului cu câte 3,1 milioane, iar Șura Mare, Șura Mică și Șelimbăr cu câte 324 de mii,  

În total, cu 18,43 de milioane de euro ar urma să se cumpere 29 de autobuze, 9 stații de stații de încărcare rapidă și alte 29 de stații de încărcare standard, precum și pentru lucrări de construcție și proiectare pentru amenajarea stațiilor.

Sibiul și-a propus să achiziționeze 14 autobuze, Cisnădie, Șura Mică și Ocna câte 4, Șelimbăr 3, în timp ce Sadu și Șura Mare, câte două. Costul unitar maxim eligibil per autobuz (de 12 metri) este de 621.000 euro.

ADI Transport Metropolitan Sibiu a fost constituită în luna februarie 2022 și are ca membri Municipiul Sibiu, Cisnădie, Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu, Poplaca și Ocna Sibiului.

Scopul asociației este ”înființarea, organizarea, reglementarea, finanțarea, exploatarea, monitorizarea și gestionarea  în comun a serviciilor de transport public pe raza de competenţă a unităţilor administrative-teritoriale membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, destinate  înfiinţării , modernzării şi/sau dezvoltării după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente serviciilor de transport public pe baza strategiei de dezvoltare a acestora. ADI Transport Metropolitan va a sigura delegarea gesitiunii serviciului de transport public metropolitan prin încheierea contractului de delegare in conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr.1370/2007„.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Claus

Acum 2 ani

Sa le aminteasca...cineva careva cumva ca,sunt luate demult,aduna praf in curte la MB in Selimbar,sau vor sa le mai cumpere odata?
Raspunde

R.

Acum 1 an

Alea din curtea MB sunt cu parturi de dinozaur, astea noi is pe baterii
Raspunde

Hobo

Acum 1 an

Autobuze cu baterii ! Care trebuie schimbaate la preturi astronomice, din bugetul local.
Raspunde

Max rasinareanul

Acum 1 an

Hai cu ele o data, sa creasca zona metropolitana. Sa se poata muta cat mai multi la casa. Si sa scapam si de caramboulea.
Raspunde

Clau

Acum 1 an

de ce nu se prezinta o data cand se va implementa transportul in comun. nu exista? orice proiect are niste etape si faze de implemntare. cel putin sa putem urmari in timp real care este progresul acestor proiecte Daca s-ar urmari progresul unui proiect, jurnalistii ar crea o presiune in plus asupra institutiilor. Si noi, poate am stii in timp ce ar trebui sa "primim" de la politicienii nostri. asa articolele sunt rupte de realitate si parca am citi niste zvonuri.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus