Proiectul pilot pentru achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România a fost avizat în Consiliul Tehnico - Economic al Ministerului Transporturilor, a anunțat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu. Trenurile vor circula la intervale de 30 de minunte între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni și din oră în oră între București - Pitești și București - Târgoviște.
„În ședința Comitetului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen, din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 de locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung”, a transmis Scrioșteanu pe facebook.
Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
Trenuri la o oră între București - Găești - Pitești
Trenuri la o oră între București și Târgoviște
4 trenuri pe zi între București – Slatina - Craiova prin Pitești
Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități, iar costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA, mai arată sursa citată.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență PNRR și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
"Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050", scrie secretarul de stat.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 731
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Cibi
Acum 1 oră
Mora
Acum 1 oră
Sibianul comentator
Acum 1 oră
Allahu akbar
Acum 1 oră
Q