După ce a sesizat că un șofer arogant a parcat în parcul din Ștrand, într-o zonă interzisă mașinilor, o sibiancă a fost anunțată de polițiștii locali că, până la sosirea lor, mașina a fost mutată. Chiar dacă femeia era de față și a văzut ”negocierile” purtate cu șoferul plin de tupeu.
Evenimentul a avut loc sâmbătă după-amiază, în parcul din cartierul Ștrand. În zona pietonală din fața bisericii ridicată în respectivul parc a ajuns un Mercedes înmatriculat în județul Constanța. Șoferul acestuia a parcat ostentativ în zona pietonală, după care a plecat să joace baschet cu fiul său, relatează o sibiancă deranjată de locul de parcare ales. ”Pe străzile din jurul parcului erau suficiente locuri”, a remarcat aceasta.
Prin urmare a sesizat Poliția locală prin intermediul aplicației Sibiu City App, trimițând și fotografii cu mașina parcată. Un echipaj format din doi agenți a apărut lângă mașina parcată în parc, rapid făcându-și apariția și proprietarul mașinii, care a început să se certe cu reprezentanții administrației locale, situația fiind observată și de femeia care a redactat sesizarea.
Sesizare căreia, o oră mai târziu, polițiștii locali i-au răspuns că, de fapt, atunci când au ajuns ei nu mai era nicio mașină în parc. ”La verificarea efectuată de către echipajul de Poliție locală, s-a constatat că în zona indicată nu se mai aflau autoturisme staționate neregulamentar. Vă mulțumim pentru utilizarea aplicației Sibiu City App!”, au mai scris reprezentanții Poliției locale Sibiu, după care au închis sesizarea.
”Pac-pac”, să vedeți, mașina nu mai era când am ajuns noi, s-ar traduce modul în care au acționat polițiștii locali
Încredere?
Femeia mințită că mașina parcată neregulamentar a dispărut din parc înainte de venirea polițiștilor a revenit către Poliția locală prin intermediul Sibiu City App, pentru a-și exprima nemulțumirea. ”Am fost prezentă atunci când doi polițiști locali au ajuns în zonă și au văzut mașina parcată neregulamentar. Faptul că dânșii au decis să nu amendeze șoferul e decizia lor, dar asta nu înseamnă că mașina nu era parcată acolo așa cum am semnalat. Regret că am plecat fără să le fac o poză polițiștilor discutând cu șoferul, pe viitor nu voi mai avea încredere în faptul că angajații dumneavoastră își fac datoria și voi face poze. Dezamăgitoare întreaga experiență și faptul că prin acest comportament tolerați astfel de cetățeni care cred că pot parca oriunde și oricând”, le-a transmis sibianca printr-o nouă sesizare deschisă.
La care, polițiștii locali sibieni au recunoscut că au mințit și au închis și noua sesizare. ”După verificarea efectuată de către echipajul Poliției Locale și discuția cu conducătorul auto, autoturismul în cauză a fost mutat din parc. Vă mulțumim pentru utilizarea aplicației Sibiu City App”, este tot ce au răspuns la a doua sesizare.
De ce să se mai scuze că au mințit?
Modul în care au reacționat polițiștii locali i-a produs o mare dezamăgire sibiencei, care a decis să prezinte povestea cititorilor Turnul Sfatului. ”Faptul că mi-au spus inițial că sesizarea mea nu se confirmă mă face să am dubii mari cu privire la modul în care sunt tratate reclamațiile cetățenilor. Ce încredere să mai am să folosesc acest serviciu când e evident că ele se închid fără să fie rezolvate de fapt, ci doar să dea la număr, în niște statistici pe care le fac ulterior? De ce acest proprietar nu a fost amendat, când e evidentă sfidarea lui față de toți cei care eram în parc, față de lege, de reguli și față de bunul simț?”, transmite sibianca, a cărei identitate a cerut să nu fie făcută publică.
Dezamăgirea o determină să nu mai continue cu sesizările în atenția conducerii Poliției locale, acțiune care ar însemna timp pierdut. ”Sunt un cetățean implicat în comunitate, niciodată nu am rămas indiferentă față de ceea ce se întâmplă în jurul meu, dar sunt extrem de revoltată când văd că de fapt nu se va schimba niciodată nimic atât timp cât astfel de comportamente sunt tolerate și acoperite de către reprezentanți ai instituțiilor locale și «șmecherii» capătă și mai multă încredere și tupeu. Oare și pe mine mă iertau cei doi agenți?”.
Redăm mai jos textul integral prin sibianca a descris modul în care a acționat Poliția locală Sibiu la sesizarea făcută:
”În după-amiaza zilei de 7 mai mă aflam în parcul din Ștrand, cel de lângă biserica ortodoxă de pe Str. Maramureșului împreună cu familia mea și câțiva prieteni. Jucam ping-pong la una din mesele de acolo când am observat un autoturism Mercedes care parchează în parc, în zona de promenadă din fața bisericii. Acolo sunt bănci, e o mică fântână arteziană, sunt biciclete și trotinete care pot fi închiriate, oamenii își plimbă animăluțele, sunt copii pe biciclete, trotinete sau care pur și simplu aleargă.
Din autoturism a coborât un “domn” care împreună cu un copil s-au dus la terenul de baschet din zonă și au început să se joace. Inițial am crezut că doar îl va lăsa pe cel mic și apoi va muta mașina, dat fiind faptul că pe străzile din jurul parcului erau suficiente locuri de parcare.
Acest lucru nu s-a întâmplat, așa că am făcut o sesizare utilizând aplicația City App. Am primit rapid răspuns că o echipă a Poliției Locale se va deplasa acolo, în funcție de numărul echipajelor disponibile. Acest lucru s-a și întâmplat și un echipaj format din doi agenți au venit acolo. Proprietarul mașinii a văzut mașina Poliției Locale, a venit lângă mașină și între cei trei a început o discuție în contradictoriu, lucru evident chiar și de la distanța de câțiva zeci de metri de locul în care mă aflam.
Am plecat din parc înainte ca aceștia să termine discuția și surpriza a fost că atunci când am ajuns acasă (locuiesc în cartierul Turnișor), incidentul de pe City App fusese închis, explicația fiind că atunci când cei doi agenți au ajuns în zonă aceștia nu au identificat niciun autoturism parcat neregulamentar. Nu am mai putut adăuga comentarii incidentului inițial, așa că am făcut un alt tichet de reclamație, la care mi s-a răspuns ulterior că de fapt, în urma discuției cu proprietarul mașinii, acesta a mutat mașina.
Motivul pentru care vă scriu este nemulțumirea mea legată de lipsa de transparență a Poliției Locale. Pozele le-am făcut la 17:40 și incidentul a fost închis la 18:35, ceea ce înseamnă că cel puțin o oră acel autoturism a fost parcat acolo. Faptul că mi-au spus inițial că sesizarea mea nu se confirmă mă face să am dubii mari cu privire la modul în care sunt tratate reclamațiile cetățenilor. Ce încredere să mai am să folosesc acest serviciu când e evident că ele se închid fără să fie rezolvate de fapt, ci doar să dea la număr, în niște statistici pe care le fac ulterior? De ce acest proprietar nu a fost amendat, când e evidentă sfidarea lui față de toți cei care eram în parc, față de lege, de reguli și față de bunul simț?
M-am gândit inițial să fac o sesizare către Poliția Locală, dar știu că nu va fi niciun rezultat. Probabil că voi primi o invitație prin poștă să mă prezint la sediul lor, să dau alte detalii și explicații și asta înseamnă timp pierdut pentru mine. Aș fi putut posta pe Facebook întreaga poveste, dar îmi e teamă că “domnul” proprietar m-ar putea identifica și ulterior hărțui.
Sunt un cetățean implicat în comunitate, niciodată nu am rămas indiferentă față de ceea ce se întâmplă în jurul meu, dar sunt extrem de revoltată când văd că de fapt nu se va schimba niciodată nimic atât timp cât astfel de comportamente sunt tolerate și acoperite de către reprezentanți ai instituțiilor locale și “șmecherii” capătă și mai multă încredere și tupeu. Oare și pe mine mă iertau cei doi agenți? Oare pot și eu parca oriunde și oricând? Nu, pentru că pe mine nu mă lasă bunul meu simț să mă comport așa”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 7614
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
@Barosanu
Acum 1 oră
@AndreiM fascistul de serviciu
Acum 1 oră
Periscop
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Emil