30.06.2022
Cer Senin
Acum
28°C

A ajuns în stare critică fetița operată pentru transplant hepatic la București

Fetița de cinci ani căreia i-a fost transplantată o parte din ficatul unui tânăr de 17 ani este în stare critică, la mai bine după două săptămâni de la intervenția anunțată atunci un succes.

"După o perioadă cu evoluţie favorabilă, starea clinică a fetiţei transplantate a suferit agravare progresivă în ultimele trei zile. În cursul zilei de astăzi s-a reintervenit chirurgical identificându-se complicaţii ale anastomozei biliare, care au fost corectate. În acest moment starea fetiţei este critică, necesitând măsuri susţinute de terapie intensivă", se arată într-un comunicat emis de Institutul Clinic Fundeni.

Fetița a fost operată în cadrul Institutului pe 30 aprilie, fiind diagnosticată cu Boala Wilson şi insuficienţă hepatică. Procedura este una importantî pentru Spitalul de Copii "Grigore Alexandrescu", din partea căruia a participat la intervenție o echipă de medici: spitalul se află în proces avansat de acreditare pentru realizarea unui Compartiment de transplant hepatic pediatric, relatează Agerpres.

"În seara zilei de 30 aprilie a fost realizat cu succes transplantul hepatic pediatric la fetiţa de 5 ani cu Boala Wilson şi insuficienţă hepatică. Transplantul hepatic pediatric a fost realizat în cadrul Şcolii de Chirurgie din cadrul Institutului Clinic Fundeni aflată sub îndrumarea domnului prof. dr. Irinel Popescu. După transplant starea fetiţei este stabilă, ea rămânând sub supraveghere în secţia de terapie intensivă 3 de la Institutul Clinic Fundeni", anunța Ministerul Sănătății într-un comunicat emis pe 1 mai.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download