Joi,
08.12.2022
Innorat
Acum
2°C

Întrebările sunt ”inoportune”: răspunsul CJ Sibiu pe subiectul pistelor de biciclete la marginea drumului

Întrebările sunt ”inoportune”: răspunsul CJ Sibiu pe subiectul pistelor de biciclete la marginea drumului

Întrebați de ce au ales să solicite amenajarea pistei de biciclete Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian în ampriza drumului județean și nu separat, dacă tot sunt pregătiți de exproprieri, reprezentanții CJ Sibiu au transmis că ”la acest moment întrebările adrese sunt inoportune”.

În prima zi a acestei săptămâni, Turnul Sfatului scria despre licitația tocmai lansată de Consiliul Județean Sibiu pentru întocmirea studiului de fezabilitate necesar unei piste de biciclete lungi de 20 de km, care să lege Sibiul de Poplaca, Orlat și, mai apoi, Cristian. Ceea ce a atras atenția în caietul de sarcini al acestei proceduri este solicitarea ca pista să fie proiectată ”în ampriza drumurilor județene DJ106R, DJ106D, DJ106J, DJ106E”.

Practic, din cerințele CJ Sibiu rezultă că viitoarea pistă ar urma separată de carosabilul pe care viteza maximă legală este de 80 de km/h printr-un simplu marcaj pe asfalt.  ”Lățimea unei benzi pentru biciclete va fi 1,5 metri ( în cazuri speciale 1,0 m), inclusiv marcajul de delimitare de o parte și alta a drumului județean și de 3,0 metri (în cazuri speciale 2,0 m) amplasată numai de o parte a drumului județean”, se arată în caietul de sarcini al procedurii lansată luni.

Traseul celei mai lungi piste de biciclete scoasă la licitație, până în prezent, în județul Sibiu

În cursul zilei de marți am solicitat reprezentanților CJ Sibiu să detalieze motivele unor astfel de cerințe, de amenajare a pistelor la marginea carosabilului, pe modelul pistei deja existentă de la ieșirea din Sibiu către Poplaca. Solicitarea este motivată de faptul că, o dată stabilit traseul prin studiul de fezabilitate, proiectul tehnic va trebui să respecte aceste indicații și orice altă discuție despre alternative ar fi superfluă. Iar sumele care ajung să fie investite în aceste piste sunt, de cele mai multe ori, considerabile: aproape 1,5 milioane de euro pentru 2,1 km de pistă între Avrig și Mârșa sau șapte milioane de euro pentru 3,4 km de piste pe malul Cibinului sunt doar două exemple în acest sens (finanțări din fonduri europene nerambursabile).

”Referitor la adresa dumneavoastră, prin care solicitați câteva declarații ca urmare a lansării procedurii de atribuire a contractului de întocmire a SF-ului necesar unei piste de biciclete între localitățile Sibiu, Poplaca, Orlat și Cristian, vă comunicăm faptul că, la acest moment,  întrebările adrese sunt inoportune. Traseul și soluțiile tehnice vor fi stabilite în urma elaborării documentațiilor tehnice de către proiectanți atestați. În prezent acestea sunt în stadiu de licitație publică”, este răspunsul transmis de CJ Sibiu.

Invocarea ”proiectanților atestați” vine în contextul în care, spre exemplu, tot cu experți a lucrat și Primăria Sibiu în amenajarea unui așa-zis ”coridor sigur de deplasare cu bicicleta” între cartierul Ștrand și parcul Sub Arini. Însă rezultatul respectivului proiect este departe de a fi unul pe măsura denumirii lui.

Lista întrebărilor ”inoportune la acest moment”:

Care este motivul pentru care CJ Sibiu a decis să solicite amenajarea acestei piste de biciclete pe modelul celei de la ieșirea din Sibiu înspre Poplaca și nu o variantă în care pista de biciclete să fie construită în afara amprizei drumurilor județene?

Nu consideră reprezentanții CJ Sibiu că trasarea unei piste de biciclete care este despărțită de carosabil doar printr-un marcaj rutier creează cel puțin un disconfort, dacă nu o situație cu potențial periculos, pentru bicicliști, din cauza traficului auto care, între localități, înregistrează viteze mari de deplasare?

Care ar fi, din punctul de vedere al CJ Sibiu, principalele impedimente în amenajarea unor piste de biciclete între localitățile județului separat de drumurile județene: costurile generate de exproprieri, timpii necesari implementării unor astfel de proceduri, lipsa unei ”mase critice” a bicicliștilor etc?

Administrația județeană a mai anunțat la începutul acestui an intenția întocmirii unor documentații pentru piste de biciclete între Sibiu și Cisnădioara și între Sibiu și Ocna Sibiului. Și pentru aceste rute va fi solicitată amenajarea pistelor de biciclete la marginea carosabilului?

Cîmpean: ”o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”

În cursul zilei de joi, când a fost transmis și răspunsul la întrebările ”inoportune”, CJ Sibiu a emis un comunicat de presă pe subiectul licitației. Comunicatul este însoțit și de mai multe fotografii, printre care este prezentată imaginea pistei de la ieșirea din Sibiu, delimitată de carosabil printr-un marcaj din vopsea.

Un metru de pistă la marginea carosabilului

Președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, transmite prin respectivul comunicat faptul că astfel de soluții vor reprezenta o alternativă la deplasarea cu mașina. ”Prin această investiție vom crea pentru sibienii pasionați de ciclism, dar și pentru turiștii care ne vor vizita, soluții alternative de mobilitate nemotorizate pentru un sistem de transport durabil, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Ne dorim ca județul Sibiu să devină cu adevărat o destinație turistică atractivă, în care ai oportunitatea de a te bucura de frumusețile naturii, să fie susținute de o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură”, transmite Daniela Cîmpean, președinta CJ Sibiu, în respectivul comunicat.

În care se face referire și la pista în lucru dintre Avrig și Mârșa. Amenajată tot la marginea drumului, cu o lățime de un metru, și cu câteva puncte în care bicicliștii vor trebui să meargă pe jos.

Citește și Încă o pistă de un metru, la marginea drumului, între Avrig și Mârșa. 6,8 milioane de lei pentru 2,1 km

Licitație: pista de biciclete dintre Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian va fi amenajată pe marginea șoselelor

 

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

Asen

Acum 6 luni

angajati platiti din bani publici, isi bat joc de noi pe banii nostri, de la sefa CJ pana la ultimul angajat din institutie

Raspunde

Cm

Acum 6 luni

Au fost votati de sibieni :)
Raspunde

Tudor

Acum 6 luni

Dar măririle periodice și constante de salariu, până au ajuns cei mai bine plătiți între județe nu sunt inoportune?
Raspunde

Biciclisttt

Acum 6 luni

ma intreb eu asa, ca biciclist care o parcurge traseul ala de cateva ori pe saptamana alaturi de alte SUTE de biciclisti, de ce nu ne intreaba pe noi cum vrem pista? Decat sa bage milioane bune intr-o limba de asfalt pe marginea soselei care e curatata de nisip o data primavara si o data toamna, pe care isi vor parca masinile grataragii si pe care te vor inghesui soferii exact ca pe drumul actual mai bine sa nu faca nimic si sa bage banii aia in spitalul judetean. Ar fi mai bine investiti banii pentru ca ori fara "pista" aia ori cu ea tot la spital ajungem mai devreme sau mai tarziu pentru ca indraznim sa pedalam intr-o societate ce pune masina pe un piedestal si lenea pe altul.
Raspunde

Kukuruku

Acum 6 luni

Nu intelegeti voi , pentru noi frica de accidente va ramane la fel ca acum cand ne dam cu bitza pe traseul respectiv. Deci nu pierdem nimic. Dar cu pista asta se vor bucura unii de bani europeni nerambursabili (ok, sunt tot din impozitele noastre, dar hei, mai diluat, ca sunt adunati de la toti contribuabilii din UE, nu doar de la noi). Nu puteti si voi sa va bucurati pentru ei?
Raspunde

Dan

Acum 6 luni

credeam ca aroganta fodor de la primarie nu poate fi depasita in nesimtire si aroganta. Iata CA COlega ei de camarile de la CJ , anume cimpean nu e mai putin aroganta: intrebari ”inoportune la acest moment”, adica un fel de ciocu' mic, suntem la putere facem ce vrem noi, indiferent ca risipim banii aiurea fara a asculta alte pareri. Sa circule duduile intre Cristian si Orlat pe biciclete cand pe langa ele razant trec bmw-uri sau Vw-uri cu 130 de km/h. Tara condusa de niste impostori, platiti regeste din banii nostri.
Raspunde

Matei

Acum 6 luni

”o infrastructură adaptată la standardele europene și sigură” :) :) :) practic bani cheltuiti total aiurea! si sa zicem ca ajungi in Cristian. ce naiba faci acolo cu bicicleta? o urci in autobuz? vii cu ea pe autostrada sau drumul national? sa nu-mi spui ca te intorci tot pe "superpista de biciclete". o pista in circuit, o bucla, despartita musai de sosea de o bordura/stalpi sau si mai bine de o limba de spatiu verde, hai ca ar fi avut logica si merita pierderea unor bani, dar largirea si trasarea unor benzi intrerupte de vopsea pe drumurile existente, nicicdecum nu justifica sumele alocate. pacat, ca de obicei, pacat.
Raspunde

Kukuruku

Acum 6 luni

Pai si acum se intoarce lumea tot pe la Orlat si Poplaca, daca nu se grabeste tare. E mai fain drumul.
Raspunde

Ovidiu

Acum 6 luni

Care merge până la Cristian nu se întoarce pe unde a venit o ia pe DN spre aeroport .
Raspunde

MB

Acum 6 luni

Sincer, 20km de mizerie de pista cum vor sa o faca, mai bine doar 5-10km de pista adevarata. Nu trebuiesc dotari de lux, doar sa fie separata de drum. Odata facuta in modul propus, niciodata nu o sa mai fie facuta cum trebuie, pt ca "deja exista pista". Cei care gandesc mizeriile astea e clar cu nu s-au dat in viata lor cu bicicleta. Ce propun ei nu este deloc sigur, pt ca romanul care e doar sofer nu are cultura necesara sa depaseasca un biciclist in mod corect. O spun egala calitate de sofer si biciclist
Raspunde

Alex

Acum 6 luni

In calitate de sofer cat si de biciclist, nu vad o problema amplasarea pistelor de bicicleta pe ampriza drumului, atata timp cat latimea drumului si a pistei de biciclete permit o distanta rezonabila intre vehicule. Mai periculoase mi se par pistele de biciclete din oras care au in partea dreapta parcari, multi soferi deschid portiera fara sa se asigure daca circula cineva pe pista de biciclete, te arunca in drum cu portiera si din spate vine alta masina care da peste tine. Cele mai multe accidente in care sunt implicate autovehicule si biciclete au loc in oras, nu in afara.
Raspunde

Ran

Acum 6 luni

Scopul e sa fure banii, nu sa faca ceva pentru biciclisti. Toate pistele facute in jurul Sibiului sunt niste mizerii, inguste, denivelate, etc… o spune unul care face 40-50 km pe zi, daca mergi cu bicicleta de sosea care este prin constructie rigida, iti sare ghidonul din mana. Sa nu mai spun daca vine alt biciclist din sens invers, e jale. In concluzie, cu toate injuraturile de rigoare, tot pe drum suntem nevoiti sa mergem. Cine castiga licitatia pentru lucrare? Normal Total NSA… Pacat ca DNA ul a murit….
Raspunde

BON

Acum 6 luni

Nişte NESIMŢIŢI oportunişti, ăştia de la CJS!
Raspunde

GIL

Acum 6 luni

"inoportuna" tovarasa Campean va fi peste 2 ani si posibilitatea de a va vota.
Raspunde

Florin

Acum 6 luni

Păi nu va este clar !! Cei cu clop și mustăcioară nu se dau cu bicicleta, n au cum sa inteleaga! Au inteles doar ca asa mai pot face vreo 2 milioane pe o lucrare care face cam “cat o ceapa degerata.” Pista adevarata, ( care nu se va face:(( ) ar costa cam cat bugetul alocat. Deci nu ar mai ramane nimic .
Raspunde

Florin

Acum 6 luni

V-ați tot plans de pista spre Rasinari, cum ca e prea ingusta , mult prea înaltata, șantul prea adanc…. ::))) Acum o sa fie ‘ la nivel ‘ si suficient de lata : aproape 7 metrii cu cei 6 ai șoselei. Asta am votat asta avem !! Imi asum si imi fac autocritica !
Raspunde

Împotriva oricărei ciume

Acum 6 luni

Dragi sibieni, mai votam ciuma galbenă? Apropo, doamna presedintA, e gata noul spital Județean, sau ne mințiți de aproape 8 ani? Înțeleg că vom avea un zbor spre Dubai cu Dacosul...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 6 luni

ne explici și nouă cu ce ar fi mai bună ciuma roșie sau aia haurie?
Raspunde

MB2

Acum 6 luni

Scuze! Poate cu transmit-ul.
Raspunde

Gilu

Acum 6 luni

O mare dezamăgire acest PNL Sibiu. E strigător la cer să faci Pistă pt Biciclete la marginea drumului.
Raspunde

Sdfgdgf

Acum 6 luni

de ce intotdeauna se fac astfel de studii si lucari fara sa se faca inainte o consultare a populatiei (si pentru ca tot a trecut pandemia se poate face fizic) care este beneficiarul direct al acestor lucrari si eventual luati frumosi de guler si duci acesti "conducatori" pe traseul respectiv cu bicicleta asa cum este acum sa vada daca ce sustin biciclistii de aici este sau nu adevarat si sa se faca mai putin dar sa se faca bine decat sa se arunce banii aiurea. Unde au vazut ei in Ungaria, Austria, Germania aceste mazgalituri de pista pe marginea drumului de o tot sustin si o tot prolifereaza ca si solutie tehnica de a realiza asa numite "piste de bicicleta". In Ungaria intre localitati este plin de piste de bicilete si la fel in celelalte tari prezentate anterior. Nu cere nimeni autostrada de biciclete ca in Olanda sau tarile nordice dar nici bataie de joc pe banii europeni doar ca sa faca bani firmele de casa ale CJ abonate mereu la bani publici...
Raspunde

Mitzu Biciclistu'

Acum 6 luni

Asa zisele trasee marcate de ei deja sunt folosite de ani buni de cei pe doua roti, practic nu au modificat nimic, doar au desenat precum copiii pe asfalt. Problema e cea legata de sifonatul fondurilor de la buget pentru proiecte inexistente. Ca sa trasezi niște linii pe carosabil nu era nevoie de studii și licitații pe milioane de euro. Trebuia doar alocat de la bugetul anual bani pentru vopsea și eventual combustibil pentru mașinuța de trasat (dacă exista asa ceva la Sibiu)
Raspunde

Bicicleta

Acum 6 luni

Pista separată de mașini: să poți să faci naveta liniștit, să nu respiri noxe, să admiri peisajul, să mergi în ritmul tău, să mergi împreună cu ceilalți bicicliști, să mergi cu copiii, să facem în sfârșit ceva ce există în alte state de zeci de ani. De ce inventăm "piste"? Cât e de greu sa te uiți la ce funcționează în alte părți și să faci la fel. E doar retorica că sunt friendly cu bicicliștii și fac exact pe dos. Nu cred că ei merg cu bicicleta să vadă stresul la care suntem supuși doar pentru că nu vrem să ne alăturăm mașinilor care STAU în trafic. Cred că tre' să punem de un protest.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus