96 de locuitori ai municipiului Sibiu au semnat o petiție prin care cer renunțarea la proiectul unui drum de legătură între cartierul Arhitecților și Calea Dumbrăvii prin Pădurea Dumbrava.
Un drum de 1,7 km care să lege cartierul Arhitecților (din zona intersecției DJ 106C cu strada Daniel Renard din cartier) de Calea Dumbrăvii (în zona hotelului Hilton) este propus prin noul Plan de mobilitate urbană durabilă 2030.
”Proiectul va fi amplasat între Hotel Hilton de pe Calea Dumbrăvii, va utiliza apoi traseul existent al străzii Pădurea Dumbrava, ocolește apoi pe la marginea lizierei zona străzilor Sânzienelor – Genţianei și se intersecteaza cu Str. Grigore Ionescu din Cisnădie (Cartierul Arhitecţilor). Proiectul va deservi conectivitatea pentru locuitorii din zona sudică a Cartierului Arhitectilor către cartierele Valea Aurie – Ştrand din Sibiu, fiind o măsura complementară, suplimentară, execuției proiectului B13 – Legătura velo între Calea Dumbrăvii și Str. Grigore Ionescu (Cisnădie). Se estimează că prin implementarea acestui proiect se vor reduce inclusiv valorile de trafic care tranzitează str. Grigore Ionescu, scăzând astfel cererea de transport necesară a fi asigurata in zona Rahovei, la intrarea în Sibiu”, se arată în PMUD.

Sursa: PMUD Sibiu
Proiectul este estimat la 4,06 milioane de euro, la care se adaugă TVA, strada propusă fiind cu o bandă pe sens, trotuar și pistă de biciclete cu o lățime de minim doi metri.
”Este pur și simplu pădure”
96 de sibieni care locuiesc în municipiul Sibiu în zona din spatele Centrului chinologic au semnat o adresă în atenția Primăriei și a Agenției de Protecție a Mediului Sibiu, unde proiectul s-a aflat în consultare publică până la 1 iunie.
Semnatarii arată că proiectul propus induce în eroare, deoarece strada Pădurea Dumbrava despre care se face referire nu este atât de lungă, fiind de fapt doar un traseu marcat pe o hartă cu un capăt foarte scurt care se încheie în fosta zonă unde sibienii sărbătoreau ”maialul”. ”Pădurea Dumbrava este un parc natural, corespunde categoriei V IUCN «Peisaj protejat: arie protejată administrată în principal pentru conservarea peisajului și recreere». Așadar, transformarea Pădurii Dumbrava într-o zonă de tranzit auto nu se încadrează în scopurile parcului natural. Descrierea din cadrul proiectului a străzii Pădurea Dumbrava nu corespunde realității, această stradă este mult mai mică decât sugerează proiectul PMUD și nicidecum nu străbate faptic Pădurea Dumbrava. Strada se oprește efectiv la liziera pădurii la cca 150 de metri de podul de peste Pârâul Săpunului. Nu există faptic o stradă care să străbată Pădurea Dumbrava din acest punct, pe traseul propus, și care să poată să fie modernizată, este pur și simplu pădure!”, se arată în memoriul respectiv, înregistrat atât la Primăria Sibiu, cât și la Agenția de protecție a mediului, și sesizat public de către arhitectul sibian Tudor Popa.
Sibienii sunt nemulțumiți că zona unde locuiesc va deveni una de tranzit care va crea poluare fonică. În plus, ei mai arată că amenajarea unui astfel de drum va servi unor dezvoltatori imobiliari interesați de a forța aprobarea unor noi proiecte în zona Pădurii Dumbrava. ”(Proiectul propus – n.r.) încearcă a rezolva cu metode nepotrivite (crearea de infrastructură nouă pentru automobile) probleme de mobilitate cauzate în primul rând de urbanismul execrabil la nivelul UAT Cisnădie, în condițiile în care accentul ar trebui să fie pus pentru modalități sustenabile/durabile de deplasare. Realizarea acestei artere cu componentă pentru autovehicule riscă să servească mai degrabă intereselor dezvoltatorilor imobiliari cu interese în zona Pădurii Dumbrava, prin creșterea șanselor de aprobare a unor PUZ-uri până acum respinse”.
Mai bine doar pistă de biciclete
Semnatarii petiției mai arată că în locul unei străzi ar fi binevenită o pistă de biciclete. ”Această pistă am propus-o și în 2018, cu ocazia lansării proiectului Bugetării participative de către Primăria Sibiu. A fost respins pe motiv că depășește bugetul maxim alocat unui proiect prin bugetarea participativă”, arată Cristian Bichiș, unul din cei 96 de semnatari.
Pista de biciclete pe care ei o văd mai fezabilă decât o stradă ar putea fi realizată fără defrișări, cu materiale prietenoase cu mediul și cu un iluminat adaptiv.
Alternativa
Cei 96 de semnatari propun ca în locul străzii care să traverseze mijlocul Pădurii Dumbrava să fie amenajată o stradă care să lege cartierul Arhitecților de Calea Dumbrăvii chiar prin spatele Cimitirului municipal. Traseul ar porni de pe Calea Dumbrăvii din sensul giratoriu de la intersecția cu strada Luduș, continuând pe strada care merge către Centrul chinologic și apoi pe lângă gardul Cimitirului până la intersecția cu DJ 106C, în zona bisericii ridicată de Arhiepiscopia Sibiului. ”Traseul se poate ramifica în zona de după Centrul Chinologic, pe marginea sudică a acestuia, cu un acces velo/pietonal/auto către strada Dorului (Cartierul Arhitecților/ Cisnădie) și Strada Dumbrăviței (Municipiul Sibiu).

Propunerea celor 96 de sibieni
Deocamdată, arată petiționarii, autoritățile nu au răspuns adresei lor.
Consultă aici, în format integral, petiția semnată de cei 96 de locuitori ai municipiului Sibiu
Sursa foto principală: Google Earth
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: consultare plan de mobilitate , planul de mobilitate urbana du , petitie drum padurea dumbrava , drum padurea dumbrava , Strada Pădurea Dumbrava
Vizualizari: 7845


Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Adi
Acum 6 ore
X
Acum 7 ore
Toto
Acum 7 ore
Un sibian
Acum 8 ore
Ina