Miercuri,
28.09.2022
Ceata
Acum
9°C

10 beneficii ale cărnii de mânzat în alimentație

10 beneficii ale cărnii de mânzat în alimentație

Timp de mulți ani au existat o mulțime de mituri și concepții greșite în jurul cărnii roșii, de mânzat sau de porc.

Mulți oameni elimină carnea roșie din alimentația lor deoarece consideră că nu este sănătoasă pentru organism din cauza conținutului ridicat de colesterol, acizi grași și trigliceride. Cu toate acestea, în niciun caz nu ar trebui să le eliminăm din dieta noastră. Atâta timp cât sunt consumate cu moderație, vom furniza organismului nostru diversele substanțe nutritive esențiale pe care le conțin. De fapt, s-a dovedit că consumul unei porții de aproximativ 200 de grame pe săptămână oferă multiple beneficii.

Carnea de mânzat se caracterizează prin faptul că este o carne slabă cu o mare putere nutritivă, deoarece are un conținut ridicat de proteine de înaltă calitate și este bogată în apă.

Fleică de porc – Freshful

Din acest motiv, este una dintre primele cărnuri care pot fi consumate în copilărie, începând cu vârsta de 6 sau 7 luni. Aproximativ 100 de grame de carne de mânzat asigură organismului nostru 21 de grame de proteine, 77 de grame de apă, 2,8 grame de grăsimi și 70 mg de colesterol, și ne furnizează minerale esențiale pentru buna sa funcționare, cum ar fi fierul, potasiul, magneziul, calciul și zincul.

Datorită conținutului scăzut de grăsimi, carnea de mânzat este foarte ușor de digerat. Dar și pentru că este o carne foarte fragedă și pentru că are un conținut ridicat de apă. Dar haideți să aruncăm o privire mai atentă la toate beneficiile pentru sănătate ale cărnii de mânzat.

  1. Conținut ridicat de sarcosină

Sarcosina este un element esențial pentru dezvoltarea corectă a mușchilor și pentru menținerea sănătății acestora. Ea le oferă suficientă energie pentru a putea îndeplini atât sarcinile zilnice, cât și toate acele activități care au legătură cu exercițiile fizice, motiv pentru care acest tip de carne este foarte recomandat persoanelor care fac sport în mod regulat sau care duc o viață foarte activă.

  1. Bogată în proteine

Carnea de mânzat este bogată în proteine de înaltă calitate, deoarece conține aminoacizi fundamentali în alimentația noastră, pe care organismul nostru nu este capabil să îi sintetizeze singur sau o face insuficient. Acest tip de carne furnizează între 18% și 20% din proteinele organismului nostru.

  1. Bogată în carnitină

Carnitina este un element foarte important pentru a ajuta la metabolizarea grăsimilor și pentru a crește producția de aminoacizi cu lanț ramificat, ceea ce oferă multiple beneficii celor care fac exerciții fizice regulate și/sau participă la competiții sportive.

Carne de porc - oferte

  1. Conține alanină

Alanina este substanța responsabilă de producerea zahărului din proteine, ceea ce este foarte important pentru a obține energia de care avem nevoie zilnic. Dacă nu avem suficient din acest element în organism, ne vom simți obosiți.

  1. Sursă importantă de acid linoleic

Carnea de vițel are un conținut foarte scăzut de grăsimi, iar grăsimea pe care o conține are o cantitate mare de acid linoleic, care favorizează refacerea țesuturilor corporale cauzate de exerciții fizice intense pe o perioadă lungă de timp. În plus, acest element ajută la îmbunătățirea musculaturii datorită proprietăților sale antioxidante.

  1. O cantitate mare de vitamina B6

Carnea de mânzat conține o cantitate mare de vitamina B6, care contribuie la îmbunătățirea sistemului nostru imunitar și accelerează metabolismul și sinteza proteinelor. În acest fel, aducem o contribuție suplimentară organismului nostru, astfel încât acesta să poată funcționa corect și să combată anumite boli mai ușoare. Trebuie să mai știi că atunci când metabolismul este accelerat, arde mai multe calorii, așa că este o opțiune excelentă pentru a fi inclusă în dietele de slăbire.

  1. Conține fier

Carnea de mânzat are un conținut ridicat de fier. Fierul este o substanță minerală foarte importantă pentru hematopoieză, adică pentru procesul de creare, dezvoltare și maturare a globulelor roșii din sânge. Este foarte ușor de absorbit și îmbunătățește absorbția fierului care nu este de tip hema. Un element foarte important în combaterea anemiei.

  1. Cantități semnificative de proteine și potasiu

Carnea de vițel este o sursă importantă de potasiu, care este foarte important pentru buna funcționare a organismului nostru. Un deficit de potasiu poate avea un efect negativ asupra dezvoltării musculare, deoarece acest element joacă un rol fundamental în formarea hormonilor și în sinteza proteinelor.

  1. Conține vitamina B12

Carnea de mânzat conține, de asemenea, o cantitate mare de vitamina B12, care joacă un rol esențial în producția de celule roșii din sânge. O vitamină extrem de necesară pentru persoanele care fac sport în mod regulat, dar și pentru a combate anemia.

  1. O cantitate bună de zinc și magneziu

Carnea de mânzat conține magneziu și zinc. Magneziul ajută la sintetizarea proteinelor, oferind rezistență mușchilor și îmbunătățind procesul de metabolizare a insulinei, în timp ce zincul, datorită proprietăților sale antioxidante, contribuie la accelerarea sintezei proteinelor și la creșterea musculară. Absorbția acestei substanțe este favorizată de conținutul ridicat de proteine din această carne.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 502

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus