Laurenţiu Şerban, director de vânzări în cadrul Karpaten Meat susține că statul român a ajutat zootehnia prin subvenţie pe reproducţie, adică pe dezvoltarea efectivelor, ceea ce s-a întâmplat cu succes în ultimii ani, însă asta nu a condus și la o scădere aprețului cărnii de vită, pentru consumatori.
”A fost o creştere foarte bună în direcţia aceasta, în continuare este potenţial foarte mare, dar acum statul ar trebui să vină cu un ajutor ca să nu se mai vândă la viu animalele”, spune Șerban pentru Ziarul Financiar.
Karpaten Meat este una dintre cele mai mari ferme de creştere a bovinelor de carne, compania deţine un efectiv de 7.000 de bovine din rasa Aberdeen Angus, repartizate în cinci ferme pe Valea Hârtibaciului, precum şi centre de carantină şi ferme de îngrăşare situate în partea de sud a ţării.
Șerban susține că România poate produce carne de vită de calitate, dar fermierii nu trebuie să se oprească doar la creşterea bovinelor şi să le vândă ca atare, ci trebuie să investească şi în îmbunătăţirea procesului de creştere, pe hrană, dar şi pe abatorizare.
„În continuare, în acest domeniu zootehnic România exportă animale vii şi importă apoi produsele ambalate, finite. Din moment ce România concurează cu exportul de animale vii şi cu exportul de cereale, e foarte greu să obţii preţuri competitive pe obţinerea cărnii. Suntem un exportator de animale vii, dar am putea avea capacitatea în România să închidem lanţul, ceea ce facem şi noi, dar avem nevoie de ajutor“, a spus Laurenţiu Şerban la solicitarea ZF.
Se consumă mai multă carne. Dar de pasăre și porc
Consumul de carne din România a fost în ultimii ani pe creştere, susţinut şi de majorarea veniturilor populaţiei, şi deşi anul trecut, piaţa de carne de porc, cel puţin, a dat semne că se clatină conform datelor statistice, se conturează o serie de obiceiuri care ridică miza retailerilor şi producătorilor pe produse premium, gramaje mai mici, dar şi produse româneşti, notează ZF.
„Tendinţa de premiumizare a existat de câţiva ani şi va creşte în continuare, în condiţiile în care i se pune consumatorului la dispoziţie o carne de calitate superioară. Din ce în ce mai mulţi români aleg să îşi gătească acasă, nu doar părţile premium, ci şi alte piese din carcasă. Legat de consum, se observă o creştere, dar acesta poate fluctua în anumite perioade ale anului”, a spus Laurenţiu Şerban.
Managerul adaugă că valul ascendent remarcat în ultima perioadă în ceea ce priveşte consumul cărnii de vită Angus aduce o notă optimistă pentru viitoarele vânzări, dovedind interesul tot mai mare al consumatorilor de a achiziţiona produse de calitate, indiferent de platforma preferată (online shop, restaurant, retail etc.) sau de tipul de ingredient (carne sau produs procesat).
„Pentru perioada următoare se estimează că va continua tendinţa de orientare către produsele premium, deoarece consumatorii sunt mai atenţi la ceea ce cumpără”. Iar tendinţa pe piaţa cărnii de vită a fost observată şi de Radu Gherman, buying director ultra-fresh în cadrul Carrefour România, spune că cererea de carne de vită premium a evoluat pozitiv de la an la an. „Deschiderea pentru carnea provenită de la fermele din mediul rural este confirmată de parteneriatul, care a trecut deja proba timpului, dintre Carrefour şi furnizorul de carne de vită premium Karpaten Meat. Carnea Black Angus, comercializată în cadrul Carrefour sub umbrela Filiera Calităţii, provine de la ferma furnizorului din judeţul Sibiu, unde sunt crescute taurine rasa Aberdeen Angus”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: vita , date statistice , pasare , pret , porc , carne , Sibiu , export , carne de vita , Karpaten Meat
Vizualizari: 3032
Ultimele comentarii
Acum 46 minute
Gic@
Acum 2 ore
Not Vivi Dragan
Acum 3 ore
CA
Acum 3 ore
Steve
Acum 3 ore
CA