Duminică,
05.05.2024
Parțial Noros
Acum
9°C

Transportul metropolitan Sibiu: în două săptămâni vor fi schițate primele trasee

Transportul metropolitan Sibiu: în două săptămâni vor fi schițate primele trasee

Primarii celor zece localități care s-au asociat pentru a înființa un sistem de transport metropolitan în zona Sibiului au început să lucreze la propunerile de trasee. Aceste propuneri urmează combinate cu cele ale cetățenilor.

Reprezentanții administrațiilor din Sibiu, Cisnădie, Ocna Sibiului, Șelimbăr, Sadu, Cristian, Șura Mare, Șura Mică, Roșia și Poplaca s-au întâlnit la începutul acestei săptămâni cu reprezentanții Urban Scope SRL, firma angajată să ofere consiliere în implementarea unui sistem de transport metropolitan. La întâlnire au participat și reprezentanții Tursib, societatea cu cea mai mare șansă de a câștiga viitoarea licitație de angajare a unui operator de transport metropolitan.

Pe ce străzi poate circula?

Subiectul principal al discuțiilor a fost legat de organizarea și identificarea traseelor. ”Consultantul a prezentat modul de stabilire a acestor trasee de către primari. Criteriile pentru selectarea rutelor trebuie să aibă în vedere, în primul rând, următoarele: lățimea drumului, care trebuie să fie 6 m dacă se circulă în dublu sens sau 3 m dacă este vorba de un sens unic, de preferat fără rampe sau pante; drumurile alese, care trebuie să ofere spații suficient de largi pentru întoarcerea autobuzului la capetele de linie și pentru amplasarea stațiilor de încărcare a autobuzelor electrice care urmează să fie achiziționate”, descriu reprezentanții Asociației de Dezvoltate Intercomunitară (ADI) Transport Metropolitan Sibiu, într-un comunicat remis cititorilor Turnul Sfatului.

Traseele propuse de primari vor fi combinate cu rezultatele chestionarului pentru care autoritățile încă așteaptă răspunsurile sibienilor din cele zece localități. Aceste chestionare pot fi completate aici (pentru locuitorii municipiului Sibiu) și, respectiv, aici (pentru cei din celelalte localități) până pe 31 august.

Costurile

Traseele gândite vor trebui, însă, corelate cu cheltuielile pe care le generează un sistem de transport metropolitan. ”În două săptămâni vor fi inventariate toate propunerile noastre locale. Va fi întocmit un scenariu de plan de mobilitate pornind de la aceste propuneri, după care se va fi analizată fezabilitatea. Adică raportul dintre cost și eficiență, pentru a determina cel mai eficient scenariu”, arată Valentin Ivan, primarul comunei Sadu și membru al Consiliului director al ADI Transport Metropolitan Sibiu.

Costurile devin relevante în contextul în care - în municipiul Sibiu, de exemplu - cheltuielile generate de activitatea de transport public sunt subvenționate de la bugetul local în proporție de 80%. 

Citește și Astrid Fodor și alți nouă primari și-au asumat primul termen pentru transportul metropolitan: un an până la licitație

Când?

În luna aprilie a acestui an, ADI Transport Metropolitan publica în Jurnalul oficial al Uniunii Europene anunțul de intenție privind concesionarea serviciului de transport public în cele zece localități. ”Data prevăzută pentru începerea procedurilor de atribuire este 30 aprilie 2023”, se mai arăta în anunțul ADI Transport Metropolitan Sibiu.

Legat de termenele în care sistemul de transport ar putea deveni funcțional, Valentin Ivan este mai precaut. ”Este greu de estimat acum pentru că, de exemplu, nu știm nici termenul de livrare a autobuzelor prin PNRR. Eu spun să fim precauți în a estima termene”.

Autobuzele la care face referire ar urma să fie electrice, iar numărul acestora – 32. 14 autobuze ar urma să fie alocate municipiului Sibiu, câte patru Cisnădiei și Ocnei Sibiului cu Șura Mică la un loc, trei – Șelimbărului, câte două comunelor Sadu și Șura Mare și câte trei (dar de dimensiuni mai mici, de zece metri) comunelor Cristian, Poplaca și Roșia.

Proiectul întocmit pentru a obține finanțarea necesară prin PNRR este estimat la o valoare de 114 milioane de lei, cu tot cu TVA, din care cheltuielile neeligibile, care ar urma împărțite în mod egal între cele zece localități, sunt estimate la 328.000 de lei.

Citește și La loc comanda în transportul metropolitan Sibiu: autobuze electrice și pentru Cristian, Poplaca și Roșia prin PNRR

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Claus

Acum 1 an

Un sistem prost gandit din start,lipsa viziune management si implementare...
Raspunde

Gigi

Acum 1 an

La inceputul anului declaratiile erau ca sunt bani alocati din bugetele locale(Sibiu, Cisnadie , Selimbar) pentru autobuze, de ce nu s-a demarat deja licitatiile pe fondurile respective? Acum au schimbat gargara cu alte termene iar incompetenta si interesele meschine ale acestor indivizi(si individe) numiti primari fac asteptate aceste servicii de mai mult de 10 ani . La cat de imbecili administrativ sunt Grecu, Huja si Fodor vom avea peste alti en-spe ani autobuze electrice si atunci in occident se va circula cu drone iar drumurile vor fi parcuri publice sau se vor screme in 2024 la alegeri sa fie realesi la pozitia de primi cheltuitori ai banilor publici. Fira't ai dr'q !
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

Mai lăsați EFICIENȚA economică și COSTURILE materiale pe planul doi. Eficiența nu trebuie să fie un criteriu DETERMINANT, ESENȚIAL pentru implementarea transportului în comun, ci INTERSUL PUBLIC pentru dezvoltarea unei mobilități eficiente pentru călători, care să determine renunțareareducerea transportului auto INDIVIDUAL și implicit a POLUĂRII aferente. Este un principiu general acceptat de zeci de ani în transportul în comun rutier și mai ales feroviar, în întreaga lume, pentru DAR din păcate, doar în parte implementat, nu doar în România. În campania electorală locală din 2020 PNL Sibiu promitea chiar și un sistem de transport FEROVIAR în zona CRISTIAN - CISNĂDIE. Promisiuni deșarte, vorbe goale!
Raspunde

Sparrow

Acum 1 an

Pronuntām " metropolitan" cu fālcile pocnind de suficientā, dar, oile sunt pāscute si pāstorite lângā mall, lāsând fecale lângā Porscheuri Cayenne....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus