Vineri,
15.08.2025
Partial Noros
Acum
29°C

Cum a reușit o turistă nemulțumită de condițiile de cazare din Sibiu să primească toți banii înapoi

Cum a reușit o turistă nemulțumită de condițiile de cazare din Sibiu să primească toți banii înapoi

O femeie din Galați, nemulțumită de condițiile de cazare a unui apartament din zona centrală a Sibiului, a reușit într-o lună și jumatătate să își primească toți banii înapoi, după ce inițial a fost refuzată de proprietar. Turista a făcut plângere la OPC și a ajuns până la protectia Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene.  

Femeia a rezervat în luna iulie un apartament prin Booking și a fost nemulțumită de umeazeala și mucegaiul din apartament, precum și de faptul că fotografiile nu corespundeau cu realitatea.

"Am rezervat prin booking 6 zile si cand a ajuns fiica mea la locatie se intra in apartament prin subsol, pe o usa ciudata, in apartament era curatel dar ferestrele mascate de perdele si draperii lungi erau foarte mici situate undeva sus de tot, iti dadea o senzatie de sufocare dar motivul principal pentru care nu a putut sa stea era mirosul de umezeala si mucegai mascat totusi de diverse parfurmuri puternice de camera.

Normal ca nu putea sa doarma in aceste conditii, mai ales ca ea are si alergii. Am cerut banii inapoi si din 219 euro mi s-a rambursat 13 euro. Am facut plangere la protectia consumatorului, la booking.com care mi-a raspuns sec ca proprietarul nu doreste sa-mi ramburseze suma.

Nici nu mai stii in cine sa ai incredere! Nu mai spun ca nu pot sa scriu o recenzie despre acest apartament pt ca nu are o adresa inafara de booking si alte platforme de calatorie. Probabil mi-au blocat in vreun fel acest drept si cred ca si altora care au semnalat neregulile. Am reclamat si platforma booking deoarece cred ca atunci cand fac o rezervare printr-o astfel de platforma si aleg sa platesc un comision e obligatoriu ca ei sa imi ofere garantia unui sejur sigur si in conditii bune!" scrie femeia pe grupul de facebook Am fost acolo.

O lună și jumătate mai târziu, femeia din Galați anunță, pe același grup de facebook, că a reușit să își recupereze toți banii. Ea povestește că nu a primit un răspuns favorabil de la OPC, dar după ce demersurile au rămas fără răspuns, l-a anunțat pe proprietarul apartamentului că este dispusă să meargă în instanță.

"Am vorbit direct cu proprietarul, dar am urmat procedura standard, am apelat intai la booking, la serviciul lor de reclamatii, am primit raspuns negativ, bineinteles, am reclamat apoi booking la comisia europeana de protectie a consumatorilor pentru ca eu consider ca e si vina lor , am facut apoi reclamatie la protectia consumatorului, am primit raspuns ca e persoana fizica si ei nu pot sa intreprinda nimic dar eu pot sa-i dau in judecata, am contactat proprietarul si i-an spus ca il voi chema in instanta daca nu-mi inapoiaza suma data si acesta a fost de acord asa ca am reusit sa obtin banii inapoi. Data viitoare voi fi mai atenta la modalitatea in care pot fi despagubita daca nu sunt multumita de servicii.

Inca astept un rezultat la reclamatia facuta impotriva booking. Urmeaza sa primesc un raspuns! Dar nu voi mai rezerva de pe booking, si nu voi mai plati toata suma in avans . Prima data va sfatuiesc sa contactati operatorul turistic prin care ati facut rezervarea, apoi protectia consumatorului. Trebuie sa aveti poze, acte doveditoare de plata, conversatiile cu proprietarul ca dovada ca ati incercat solutionarea cazului etc. E prima data cand mi-a trebuit atat de mult timp, o luna si jumatate sa rezolv asta dar am reusit!" scrie aceasta.

Ea îi sfătuiește pe cei care nu sunt multumiți de condițiile primite să nu se lase intimidați și să ceara ceea ce li se cuvine.

"Nu mai platiti serviciile proaste! Nu mai incurajati nesimtirea si lipsa de respect! Nu numai turistii sunt vinovati ci si operatorii turistici neseriosi, si proprietarii care inchiriaza spatii groaznice si vor sa obtina doar profit din asta!
Fiti civilizati! Oferiti si primiti respect! Respectati- i pe ceilalti!" - așa se încheie postarea care a atras peste o mie de aprecieri dar și diverse comentarii.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

11 comentarii

Emil

Acum 2 ani

Protectia Consumatorilor din cadrul Comisiei Europene e alta gâscă-n alta traista. OPC romanesc iti recomanda sa rezolvi litigiul amiabil sau la instante de judecata.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Hermanndorf

Acum 2 ani

Foarte bine ca proprietarul apartamentului nu a cedat presiunilor UE si ale acestei scandalagioaice! Burgul nostru nu este pentru orice valah! Aici trebuie primita doar spuma Europei! Avem un burg mult peste Viena si Praga, iar acesti vesnic nemultumiti ar trebui sa se desculte cand inca de la Vestem!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sparrow

Acum 2 ani

Hai mā! Proprietarii care inchiriazā sunt snapani si smecheri daaaaaar nici clientii nu sunt heruvimi sau serafimi, toti cred cā trebuie sā aibā conditii de Burj khalifa intr-ul imobil construit pe vremea lui Tudor Vladimirescu spoit cu lavabilā din Auchan la repezealā. Bā, dacā esti bazat, cu pretentii, justificate de grosimea portofelului nu apelezi la Inclezan, Chinchisan, Popârtan niste frecālāi cu apartamente de ILL mostenite de la babe senile, mātusi de a 7-a generatie care vor sā facā un ban pe cârca fraierilor sau a gloatelor de inselātori de neveste care merg in " delegatie" la Sibiu sā se bucure de gratiile amantei... Duduia era claustrofobā si cu alergii la polenul de petunie? Sā stea acasā saaaau sā rezerve un Penthouse pe acoperisul Ramadei.
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

de ce nu se face public numele proprietarului si apartamentul cu pricina...sa nu mai pateasca si altii...cati or fi dormit in subsolul ala...!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

antireclamă mascată
Raspunde

Ion

Acum 2 ani

Exact acest lucru nu știe să-l facă clientul/consumatorul român: să ceară respect, condiții civilizate, raportul așteptat calitate/preț. Și asta e valabil nu numai în turism, ci oriunde, începând de la sănătate, învățământ, servicii, comerț, etc. Problemele se rezolvă, nu se înghit degeaba.
Raspunde

Nonick

Acum 2 ani

Ca sa fie clar, e vorba de apartamentul "Sibiu Retreat on Rennes".
Raspunde

Claus

Acum 2 ani

Pai cand vrei sa pleci in excursie cu un plin de carburant si mai vrei sa te intorci cu jumatate de rezervor acasa cam asta e...in general in apartamente cam asta este,nu exista serviciu de control al celor precum Booking sau Airbnb astfel incat un nea Gica care vrea sa faca o afacere,isi pune sandramaua la inchiriat. Nu are Booking nici o vina,nu isi asuma decat posibilitatea sa il scoata din circuit pe "afacerist" in rest nu te poti judeca cu un gigant ca Booking,din pacate...ca ai alergii sau fobii la unele medii,cam asta primesti cand vrei sa stai intr un oras turistic cu 1000 lei pe saptamana,nu este decat vina ta,nu te operezi de apendicita la veterinar si in 2 ore vrei sa faci si jogging. OPC si ANAF asta daca cei 1000 cheltuiti pe bujla,sunt veniti in buzunar in conditii cerute de lege,ca altfel te trezesti intr-o garsoniera si mai mica si mai mucegaita si cu wc-ul pe post de perna.
Raspunde

Gica contra

Acum 2 ani

Niste mafioți! Cumpără apartamente in centrul istoric, le cosmetizează și apoi vor sa dea lovitura, să se umple de bani. Niște t****** fara rușine!

Raspunde

Marioara

Acum 2 ani

Politica astora cu apartamente in centru inchiriate in regim hotelier este: musca si fugi! Prinde fraieru, ia-i banii si apoi mai vezi ca mai faci...
Raspunde

???

Acum 2 ani

Mai, iar nu mi-au dat comentariu... Scriam ceva despre mafioti si ticalosi fara rusine....
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus