Luni,
18.08.2025
Parțial Noros
Acum
17°C

Premieră în Sibiu: Limită de viteză de 5 km/h pe pista de biciclete de pe Calea Dumbrăvii. Poliția: Legea nu prevede limite pentru bicicliști

Premieră în Sibiu: Limită de viteză de 5 km/h pe pista de biciclete de pe Calea Dumbrăvii. Poliția: Legea nu prevede limite pentru bicicliști

Actualizare, ora 11.15

IPJ Sibiu transmmite că legislația care privește circulația pe drumurile publice nu prevede nimic legat de viteza de deplasare a bicicletelor.

”Nu sunt prevăzute în legislație reglementări ce țin de viteza de deplasare a bicicletelor. Sunt referiri la dotarea acestora, însă nu și la viteza de deplasare în localități sau în afara lor”, a transmis purtătorul de cuvânt al IPJ Sibiu, Luciana Lazăr.

Articolul inițial:

Discuțiile despre noua pistă de biciclete de pe Calea Dumbrăvii continuă. De câteva zile pe banda verde a apărut un nou marcaj, care reprezintă cifra 5 încercuită. Mai mulți cititori ne-au întrebat ce reprezintă acest.

„Știți ce înseamnă acel 5 de pe pistă, pus înainte de intersectarea pistei cu strada? 5km/h e viteza maximă admisă pe sectorul respectiv și de ce?”, ne întreabă unul dintre bicicliști.

Am solicitat un punct de vedere și o explicație reprezentanților autorităților locale cu privire la noul marcaj.

„Marcajul respectiv, de limitare a vitezei de deplasare a bicicletelor, nu se referă și nu a fost aplicat pe întreaga lungime a pistei pentru biciclete amenajată pe Calea Dumbrăvii, ci doar la intersecțiile cu străzile adiacente și la trecerile de pietoni. Limitarea de viteză a fost instituită conform prevederilor Codului Rutier, atât pentru siguranța celor care se deplasează pe bicicletă, cât și a celorlalți participanți la trafic”, se arată în răspunsul trimis de Primărie redacției Turnul Sfatului.

Reprezentanți ai poliției rutiere au explicat că așa cum orice autovehicul încetinește când intră într-o intersecție sau orice persoană care traversează strada mai întâi se asigură, și în acest caz este vorba despre un semnal dat bicicliștilor pentru a se asigura în intersecții.

Amintim că în vară Primăria a anunțat că în parcuri și în zonele pietonale este limitată viteza și a trotinetelor la 5 km/h, însă acest lucru se întâmplă automat, datorită softului. Măsura a fost aplicată în parcul Sub Arini, Astra, Tineretului și Ștrand. Pentru cei care folosesc trotinete electrice care nu sunt închiriate de la cei doi operatori prezenți în Sibiu, administrația locală a amplasat indicatoare care avertizează asupra limitei maxime de viteză.

Citește și: Primăria: nu sunt probleme pentru bicicliștii care vor circula pe Calea Dumbrăvii. ”Fotografiile sunt vechi. Pistele pentru biciclete din sensurile giratorii erau deja protejate cu separatoare”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 6036

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

26 comentarii

Cetățean

Acum 2 ani

De s-ar discuta atâta și despre pista din cartierul arhitectilor...
Raspunde

Okooko

Acum 2 ani

Cartierul arhitecților NU este in Sibiu
Raspunde

Noaptea mintii la primaria Sibiu

Acum 2 ani

Fodor: „Este prima stradă din Sibiu care va urma un nou concept, acela al mobilității urbane smart. Lățimea generoasă a străzii ne permite să o amenajăm astfel încât sibienii să fie încurajați să utilizeze bicicleta..... " Astia ne vand gogosi precum culoare de deplasare, iar in practica iese un mare rahat marca fodor. Cum naiba incurajezi deplasarea cu restrictii de 5km/h??? Apropo masinile au cedeaza trecerea la pista sau e la mica intelegere ??
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Pai tocmai asta-i problema, ca nimeni nu stie!
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Si cu ce masor viteza, inteligentilor? Stiu, e aproximativ viteza mersului vioi pe jos. Dar probabil se putea gasi alt semn pt asta, nu unul exprimat in km/h pt vehicule fara vitezometru. Sau devenim obligati sa purtam dispozitive/aplicatii de masurare a vitezei?
Raspunde

Gogu

Acum 2 ani

E ,, vitezometrul,, bunului simț.
Raspunde

Ss

Acum 2 ani

Primaria Sibiu: Limitarea de viteză a fost instituită conform prevederilor Codului Rutier // IPJ: Nu sunt prevăzute în legislație reglementări ce țin de viteza de deplasare a bicicletelor. Noaptea mintii!!!
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Curat noaptea mintilor primarie&politierutiera!
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

EXACT asta am vrut sa zic! Dovada ca primaria este absolut paralela cu realitatea sau pur si simplu nu ii intereseaza sau dau raspunsuri standard citite de pe un "clipboard", la fel ca indienii din call-center-uri :) :D Si da, politia rutiera are dreptate, nu exista reglementare referitoare la viteza bicicletelor, plus ca nu prea ai cum sa dovedesti ca un biciclist a depasit acea limita care oricum nu poate fi impusa de lege. Si daca merg cu 10 km/h cu bicicleta in zona aia ce? Imi ia permisul? HAHAHAHHAHAH! Eu cred ca le-au mai ramas niste litri de vopsea dupa ce au spoit trotuarele si mai bine au mai desenat niste simboluri care oricum se vor sterge dupa prima iarna decat sa fi aruncat vopseaua. Plus ca, au mai fi cerut si bani pentru "optimizarile" facute.
Raspunde

Marius

Acum 2 ani

Voi chiar nu stiati ca oameni din primarie,consiliu sibiu sunt mai tari decat legile in romania, iti cer acte in plus,regulamente numai cum vor ei. Ati vazut vreunu saltat de mascati? Cand va veni ziua imi iau popcorn si mananc in fata primariei, nu fii asa ceva.
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Sa inteleg deci ca biciclistul trebuie sa cedeze prioritatea la intersectiile pistei cu drumurile laterale (in baza semnului de limitare 5km/h)? Asta implica eventual oprire, descalecare, acordare prioritate, urcare, pornire cu reluarea cursei. Asta implica deci ca "pista" nu-si mai indeplineste una din atribute (pedalarea continua fara interferenta cu ceilalti participanti la trafic). Si dragi reprezentanti ai politiei, unde anume scrie in codul rutier ca: "orice autovehicul incetineste cand intra intr-o intersectie"? Si pana la urma ce "transmite IPJ Sibiu"? halal!
Raspunde

Biciclistul Nevinowatt

Acum 2 ani

Daca mai era nevoie de o alta dovada a amatorismului comisiei de circulatie din primaria Sibiu... In tot Sibiul treceri de pietoni chiar pe coltul intersectiei, trecere de pietoni la buza giratoriului, piste de biciclete cu limita de viteza de mers pe jos in pas vioi, si altele. Continuati tot asa, lipsa de viziune e evidenta nu doar pentru noi sibienii, toti care vin din Cluj, Bucuresti, Brasov, Iasi, toti le observa si va faceti de ras in fata intregii tari.
Raspunde

Biciclist

Acum 2 ani

Improvizatiile romanesti la asta duc, la scarpinatul urechii drepte cu mana stanga. Deocamdata pistele de biciclete pe trotuar in Romania sunt cam ilegale iar in caz de accident Primaria e buna de plata . De asta au incercat sa se spele pe maini cu limitarea respectiva.
Raspunde

Bromhilde Făgețian

Acum 2 ani

Doamna Fodor si FDGR tac si fac! Burgul nostru este pe maini bune inca 100 de ani!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cetatean

Acum 2 ani

Ce natie de oameni nemultumiti, la orice se face se gaseste cate un "inginer" sa comenteze ca de ce asa si nu asa ca de ce a facut, ca de ce nu a facut. Mai luati lucrurile asa cum sunt si nu va mai perdeti timpul cu prostii cand puteti face ceva productiv in acel timp. O zo frumoasa!
Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

Pentru că lăsăm lucrurile AȘA CUM SUNT și NU SEMNALĂM lucrurile care nu sunt făcute bine, merge ȚARA RĂU în multe privințe. Desigur , o critică formulată decent și bine intenționat, cu argumente tehnice și/sau juridice.
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Citesc comentarii si ma crucesc. In primul rand doamna de la politie este total in afara subiectului. Codul rutier nu are nici o legatura cu limite de viteza inferioare de 50 km/h in localitati sau 90 km/h in afara localitatilor. Administratia locala stabileste pe ce strazi se limiteaza viteza inferioara a 50 km/h si nu politia rutiera. La fel in anumite cazuri se pot stabili si alte limite de viteza in localitate. Deci limitele de viteza in localitati unde nu este drum national se stabilesc de administratorul drumului.
Raspunde

F

Acum 2 ani

Și de respectarea regulilor se va ocupa administratorul drumului sau cine? Adică Poliția Locală???
Raspunde

@Dragan

Acum 2 ani

Legea încă nu prevede limite de viteza pentru bicicliști.
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Este o traversare , și pentru a se deplasa cu viteză redusă pentru a evita un accident. Logic.
Raspunde

Bubi Seven

Acum 2 ani

Dupa cum ziceam , un trotuar vopsit in verde si la pret e autostrada , care primaria le numeste piste de biciclete !!! Trebuie sa manince si gura bogatasilor din marginime un caviar ceva ca de cas sau saturat ! Orasul asta pite tare rau a branza si nu iese mirosul asta prea curind !
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

Numai de GRIJA BICICLIȘTILOR nu dorm funcționarii din primărie și a lor conducere politică!!! BĂTAIE DE JOC. 5 Km pe oră este viteza cu care se deplasează pe jos un pieton care merge normal. DEGEABA s-a făcut o trecere pentru bicliclete, dacă se trasa o trecere de PIETONI era TOTUNA la această viteză (ÎN FAPT bicicliștii întâmpină aceleași restricții ca în Cartierul Arhitecților, unde sunt amenajate treceri de pietoni). O viteză de 10 Km pe oră ar fi fost cât de cât mai de bun simț, fără ca existe riscul să fie observați la timp de vehiculele care sunt obligate să acorde prioritate bicicliștilor. Cu asemenea restricții NU se încurajează mersul cu bicicleta ÎN MOD EFICIENT. NU toți merg pe bicicletă DOAR LA PLIMBARE. ANTERIOR dacă un biciclist se deplasa pe Calea Dumbrăvii spre centru putea circula cu o viteză constantă de 25-30 km/h. În condițiile noii piste SMART, va fi nevoii la TOATE intersecțiile cu drumurile laterale să reducă semnificativ viteza de fiecare dată. Pierdere de TIMP. Sunt persoane, și eu sunt unul dintre ele, care se deplasează la muncă sau spre una alt obiectiv de interes, NU LA PLIMBARE. Zona pistei din intersecția de la cimitir e altă bătaie de joc. Multe s-ar mai putea spune.
Raspunde

Triciclist

Acum 2 ani

Foarte buna restricția. Eventual câteva benzi de limitare a vitezei pentru licuricii pe 2 roti care se cred zeii vitezei. Pe când o pista pentru triciclete, cărucioare pentru licuricii pe 2 roti accidentați din cauza vitezei și a lipsei de creier?
Raspunde

Ciprian

Acum 2 ani

Anul asta am fost in amsterdam si m-am dat si pe bicicleta.Am intanlit intersectii (situatie similara cu cea de pe calea dumbravii) cu semafoare separate pentru biciclisti langa semafoarele pentru pietoni. M-am intrebat de ce nu au semafor comun si unul din raspunsuri cred ca e viteza de deplasare diferita. Si culmea erau sincronizate pentru o viteza a biciclistului de 15-20km/h. Cam asa arata o pista de biciclete SMART in Hamsterdam. Pana invatam cred ca sunt bune si pistele actuale (macar nu te mai lauzi ca e smart). Nu cred ca un cetatean ca mine trebuie sa faca studii in teren si sa vina cu solutii (copiate de la baieti cu 100 de ani experienta).
Raspunde

Ovidiu

Acum 2 ani

Mai bine circulăm pe banda de BUS că aia e bine făcută, fără borduri fără limitări la intersecții. Pista asta e de fapt trotuar ea nu face parte din șosea. Care mai e rostul ei dacă nu poți merge la viteze de bicicletă nu la viteză de pieton. E clar totul e făcut în bătaie de joc, fără să fie de folos cuiva, nu tu mobilitate, nu tu siguranță, adio spații verzi, adio parcări, singuri beneficiari sunt cei din primărie și acoliții lor. Singurul lucru pozitiv e banda pt autobuze, păcat ca nu e bandă și pt biciclete.
Raspunde

Biciclistul

Acum 2 ani

Normal ca trebuie sa mergi cu 5 la ora cu bicicleta pt ca pistele sunt pline de pietoni .cel puțin în parcul subarini și arhitecților. Dar am văzut pietoni care merg cu 6 la ora ,unde sunt radarele ? De ce nu se face nimic .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus