58.175,50 de lei a plătit Primăria Craiova pentru a fi promovată pe site-ul European Best Destinations în 2022. Banii, 11.495 de euro, au fost dați pentru ca numele orașului să apară nominalizat în concursurile organizate pe site, dar și să fie prezentat în diferite articole ca destinație turistică în România. Este o practică pe care a folosit-o în trecut și Primăria Sibiu, iar în 2020, Sibiul a fost clasat pe locul 6 în topul ”European Best Destination”.
Administrația locală de aici a plătit în 2020 9.000 de euro + TVA pentru participarea la concursul „Best European Destination”, bani cu care orașul a fost promovat și în alte articole.
Craiova: Peste 30 de mii de euro în 2 ani
Primăria Craiova confirmă într-un răspuns la o solicitare transmisă de Turnul Sfatului că a plătit bani în acest an către EBD.
”Vă comunicăm că în anul 2022, până la data prezentei adrese, UAT Municipiul Craiova a plătit pentru promovarea către ”European Best Destinations” suma de 58.175,5 lei, echivalentul sumei de 11.495 de euro”, transmite Primăria Craiova.
Anul trecut, municipalitatea craioveană a plătit dublul acestei sume. Consiliul Local al Municipiului Craiova a întocmit în 2021 un referat spre aprobarea înscrierii Municipiului Craiova în competițiile European Best Destinations și achitarea taxei de 24.480 euro, pentru promovarea orașului de-a lungul unui an.
Iar rezultatele se văd. Craiova a ajuns pe primul loc în competiția ”European Best Easter Destination”.
Sursa foto: Facebook / Târgul de Crăciun Craiova
”Craiova înflorește primăvara la propriu. Considerată cândva capitala aristocrației din sudul României, Craiova oferă acum cele mai frumoase peisaje, cu flori uimitoare în parcurile, grădinile și spațiile publice. În perioada de est și de primăvară, numeroase proiecte de regenerare urbană sunt în desfășurare în Grădina Botanică, în Parcul Nicolae Romanescu, precum și pe principalele bulevarde din Craiova.
În Parcul Romanescu, unul dintre cele mai mari parcuri din Europa, clasat printre cele mai frumoase parcuri urbane din Europa, se găsesc sute de mii de lalele frumoase și colorate și diferite alte flori. Proiectat de arhitectul francez Édouard Redont la începutul secolului al XX-lea, Parcul Romanescu a fost distins cu medalia de aur la Expoziția Universală de la Paris din 1900. Ocupă o suprafață de aproximativ 100 de hectare și este situat în partea de sud a Craiovei. Reliefuri ample, alei, izvoare, oglinzi de apă, cascade, un castel fermecător, un pod suspendat, hipodromul, velodromul, debarcaderul și grădina zoologică sunt toate cuprinse în abundența frenetică a vegetației. În interiorul Grădinii Zoologice, anul acesta va apărea o nouă atracție pentru copii și turiști: Zoofetaria - o patiserie cu produse de patiserie în formă de animale sau glazurate cu imagini de animale”, scria pe site.
Acum, Târgul de Crăciun din Craiova e nominalizat la concursul ”Best Christmas Markets”, pe același site.
”Craiova, care este o destinație pe tot parcursul anului, este pur și simplu spectaculoasă de Crăciun.
Anul acesta, Craiova Christmas Market se deschide pe 11 noiembrie 2022 cu The Artist Awards - un show spectaculos cu cei mai importanți artiști români și durează până pe 8 ianuarie 2023.
Pentru un eveniment de succes, Primăria Craiova a distribuit diferitele evenimente de Crăciun, târguri, patinoar, concerte, ateliere de creație, standuri alimentare în patru locuri diferite din oraș - Piața Mihai Viteazul, Centrul Vechi (Piața Frații Buzești), Piața William Shakespeare și zona Fântânii Doljene.
Acestea sunt legate între ele prin iluminări magice (peste un milion de beculețe led), ceea ce face din Craiova nu doar una dintre cele mai bune piețe de Crăciun din Europa, ci și cea mai bună destinație de lumini de Crăciun din România.
Păpuși supradimensionate, vesele și colorate vor încânta privirile admiratorilor mici și mari, numeroși brazi de Crăciun vor fi decorați special pentru fiecare zonă în care sunt amplasați, iar apoi, mii de lumini albe, calde sau strălucitoare, lampioane zburătoare de toate culorile și figurine luminoase clasice vor ilumina fiecare punct de atracție.
Dar ceea ce este uimitor în Craiova sunt căsuțele de Crăciun, magic pictate și sculptate în mod original cu diferite personaje din basme de către cei mai talentați artiști din România. Creativitatea orașului și îndrăzneala întregului concept de târg de Crăciun transformă Craiova într-o destinație de Crăciun unică și uimitoare pentru toată lumea”, scrie EBD.
În plus, Parcul Romanescu din Craiova a fost nominalizat peste vară la categoria ”Best City Parks”. Cu aproximativ același text de prezentare ca la textul târgurilor de Paște.
”Investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa”
Într-un interviu acordat Turnul Sfatului, Maximilien Lejeune, directorul EBD spunea că acești bani dați de administrațiile locale acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate.
”Solicităm destinațiilor selectate o taxă de participare pentru promovarea evenimentelor comerciale către milioane de vizitatori din lume, mass-media și profesioniști din turism. Plătim graficienii noștri, managerii de PR, întreaga echipă a noastră și investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa. Suntem oricum probabil unul dintre singurele site-uri de călătorie care acceptă să promoveze destinații gratuit atunci când se confruntă cu restricții bugetare. Nu am refuzat niciodată să promovăm o destinație din motive bugetare”, a mai spus Maximilien Lejeune.
„Sibiul joacă probabil rolul locomotivei în Transilvania”
Lejeune susține că unul din avantajele Sibiului, dincolo de banii dați pentru publicitate, este că se află în Transilvania.
„Mă întrebi ce are Sibiu mai mult decât alte orașe din Transilvania. Știm că și aici concurența este foarte puternică la fel ca toate în regiunile din Europa. Este perfect adevărat că în Transilvania ai o constelație de destinații foarte frumoase. Prin urmare, este normal să existe o concurență mică între ele, dar acest lucru este sănătos, pentru că trebuie fiecare să contribuie la promovarea întregii regiuni. Călătorii care vor veni probabil la Sibiu vor vizita și Brașovul, Cluj-Napoca, Bran, Alba Iulia și așa mai departe. Transilvania este una dintre cele mai cunoscute regiuni din Europa, una dintre mărcile puternice ale turismului. Sibiul joacă probabil rolul locomotivei, dar categoric participă la atractivitatea Transilvaniei. Există multe regiuni din Europa care ar dori să aibă 10% din locurile de interes turistic pe care le ai în Transilvania”, spunea Maximilien Lejeune în urmă cu doi ani.
Ce este European Best Destinations
European Best Destinations (EBD) este o organizație de turism cu sediul la Bruxelles și dezvoltată pentru promovarea culturii și turismului în Europa în parteneriat cu EDEN creată de Comisia UE. În parteneriat cu birourile de turism participante, susține că promovează o mai bună înțelegere a bogăției, diversității și calității destinațiilor europene. Începând cu 2009, EBD colaborează cu marile birouri de turism din Europa pentru a recompensa și evidenția cele mai vizitate destinații prin intermediul site-ului său web și al rețelelor sociale (+ 5,5 milioane de vizitatori și mii de urmăritori pe Facebook, Twitter, Google+ Pinterest și mii de articole de presă pentru un acoperire media estimată a peste 60 de milioane din 2009).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: targ de paste , european best destination , craiova , Sibiu , bani , euro , targ de craciun , Maximilien Lejeune
Vizualizari: 2570
Ultimele comentarii
Acum 46 minute
Piulita
Acum 53 minute
Allahu akbar
Acum 1 oră
Nicoleta
Acum 1 oră
Hermannstadt
Acum 1 oră
K.Samuel