Pista de biciclete de pe malul Cibinului are prima probă de asfalt

Aproximativ trei sferturi din traseul viitoarei piste de biciclete de pe malul Cibinului sunt betonate. Pe o mică porțiune au fost făcute și primele teste de asfalt. La fel ca ultimele investiții din Sibiu în infrastructura de biciclete, și această pistă va avea culoarea verde.

Cu excepția porțiunii dintre piața Cibin și zona podului de piatră din spatele fostei fabrici Independența, traseul viitoarei piste de biciclete a fost betonat aproape integral (mai sunt câteva porțiuni scurte în care betonul nu a fost turnat). Constructorii de la Con-A, angajați la începutul acestui an să construiască pista cu o lungime de 3,5 km, au și realizat o probă în zona magazinului Lidl de pe strada Rusciorului, unde pe o porțiune de câțiva metri au fost așternute straturi de asfalt.

Totodată, pe traseul viitoarei piste au fost amplasate și o parte din sistemul de iluminat, precum și structurile metalice ale viitoarelor ”deck-uri” și balcoane. Acestea au fost proiectate să aibă suprafețe de câte 142 și, respectiv, 36 de mp fiecare și să ofere celor care pedalează pe viitoarea pistă locuri de odihnă cu vedere la râul Cibin.

În lucru este în continuare și zona confluenței dintre Cibin și pârâul Rosbach. Aici urmează a fi construit, conform proiectului, un pod circular cu o lățime de cinci metri – trei pentru pista de biciclete și doi metri pentru pietoni -, probabil unul din principalele puncte de atracție ale investiției.

Lucrările de tăiere a sălciilor de pe traseu s-au încheiat. Cele mai multe au fost tăiate în zona cuprinsă între podul Neculce și cel de la piața Cibin, tronson pe care au mai rămas în picioare trei astfel de copaci.

Zona dintre podul Neculce și piața Cibin

Termenul de finalizare a lucrărilor este, deocamdată, 1 februarie 2023. Lucrările sunt finanțate din fondurile europene nerambursabile alocate în mod neconcurențial Sibiului. Valoarea contractului de lucrări este de aproximativ șapte milioane de euro, cu tot cu TVA, față de cele zece milioane de euro estimate înainte de atribuirea contractului.

Citește și Pista de biciclete de zece mil. de euro a Sibiului: de ce doar 2 metri lățime și pe unde merg pietonii, în lipsa trotuarelor

Conflict fără soluție

Lucrările la cea mai costisitoare pistă de biciclete a Sibiului au început fără ca proiectul să aibă o soluție care să separe traficul rutier de bicicliști în zona podului care leagă Târgu Fânului de strada Rusciori. 

La jumătatea lunii septembrie, Primăria Sibiu a scos la licitație un contract de proiectare a unor lucrări prin care podul să fie subtraversat, pe modelul podurilor Neculce și al celui de la piața Cibin. O singură ofertă a unei asocieri de trei firme sibiene a fost depusă până la termenul de 7 octombrie. La începutul acestei săptămâni, însă, Primăria Sibiu a anulat procedura de atribuire a contractului, declarând oferta neconformă.

Deocamdată, bicicliștii vor trebui să traverseze zona podului de la Libertatea strecurându-se prin traficul rutier

Un alt punct de conflict între bicicliști și traficul rutier rămâne în zona podului de piatră, acolo unde pista traversează strada la nivel.

Pista de biciclete de pe malul Cibinului urmează să fie conectată de cea amenajată pe strada Maramureșului, pe sub cele două poduri de pe strada Alba Iulia, aflate în lucrări de reconstruire și, respectiv, modernizare. 

Reprezentanții administrației locale au anunțat că intenționează să continue proiectul pistei de biciclete atât înspre strada Zăvoi, cât și în Gușterița, până la limita administrativă a orașului.

Citește și 10.000.000 de euro, 3,5 km de pistă de 2 m, pod circular și peste 4.000 de mc de beton: licitație pentru malurile Cibinului

Pe traseu sunt prevăzute trei ”deck-uri” (foto sus) și cinci balcoane (foto jos)

Pista nu are, deocamdată, stratul de beton pe porțiunea dintre podul de la piața Cibin și podul de piatră

La confluența dintre Cibin și Rosbach urmează a fi construit un pod circular

În capătul dinspre Gușterița al pistei urmează să fie amenajat un pod care să lege pista de intersecția străzilor Viitorului, Crișului și Mureșului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Biciclist

Acum 2 ani

abia astept turnarea asfaltului valurit, turnat cu lopata - standardul sibian de calitate

Raspunde

Sparrow

Acum 2 ani

De arātat aratā bine. Sper sā si fie folositā, sā nu fie doar bani aruncati. Adicā, zilnic 865 de biciclisti sā se dea pe ea din care 663 navetisti in zona industrialā 89 locuitori ai zonelor limitrofe iar restul biciclisti degajati, la plimbare sau tranzitând zona..... dacā unul lipseste.....am cheltuit banii de-am *****

Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Stai linistit, ca decat sa mergi pe Malului, Raului, Lunga cu bicicleta, asta e lux.
Raspunde

Sthdfh

Acum 2 ani

ar trebui sa scrieti si despre faptul ca acest constructor minunant nu a fost in stare sa faca pista cu o panta constanta paralela la apa si este doar o urcare si o coborare...
Raspunde

R.

Acum 2 ani

Te dai pe ea o data si renunti, lasi pietonii oricum sa se plimbe, macar copaci de mai aveau sa nu se simta ca pe Dambovita
Raspunde

Max rasinareanul

Acum 2 ani

Din poze arata foarte bine. Felicitari primaria si constructor ! Probabil va mai trece un pic pana ne schimbam mentalitatea si vom folosi intensiv aceste piste. O retea de piste care sa lege tot orasul ar fi super.
Raspunde

Denisa Zamacau

Acum 2 ani

Doamne, dezvoltarea Sibiului este legendara! Noi ne-am mutat din Zurich acum 2 ani la Sibiu si simtim zilnic binecuvantarea acestui burg!
Raspunde

Sparrow

Acum 2 ani

De acord, Zurich -ul e o hazna supraevaluatā, dar sā simti " binecuvântarea" doar locuind in burgul āsta....... Eu cred cā iei ceva bun si nouā nu vrei sā ne spui ce.....
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Multa prostie in primaria asta nu sunt misogin dar uneori se vede cand hotaraste o femeie in cazul asta pensionara, pai acel trotuar de pe malul Cibinului nu e folosit de cetateni putea foarte bine sa devina pista de biciclete si la poduri coborarile erau facute asa de simplu si cu muulti mai putini bani si fara risc de inundatii fiindca sibienii stiu ca la perioade lungi de timp Cibinul a crescut pana aproape de pod, rar e adevarat dar se intampla. Revin si intreb e prostie sau interes?
Raspunde

Luminita Botezan

Acum 2 ani

daca tot au taiat salciile, ar fi bine sa puna in locul lor niste purificatoare de aer ca pe Coposu! Sunt super bune alea de pe Coposu, am niste prietene din Elvetia care vin lunar aicea si umfla baloane cu aer de pe Coposu, sa-l duca la ele acolo ca nu se compara nici cu aerul din Alpi! Multumim Primariei Sibiu pentru toate proiectele SMART din burgul nostru!
Raspunde

Vasile Aaron

Acum 2 ani

Prin simplul fapt că nu se mai fichează câinii și boschetarii pe sălciile tale, e aerul mai curat
Raspunde

Luca

Acum 2 ani

Nu este ingusta ? Ce latime are ? Este ok pt 2 sensuri ?
Raspunde

Cichicean

Acum 2 ani

Nu are dimensiunile unei autostrazi doar pretul constructiei e la fel.
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Sper doar sa nu aiba culoarea din poza. Va dati seama ca cele 3 piste au o culoare si asta pare cu o culoare mai urata ca cea de la farbe bacau.
Raspunde

Teofan

Acum 2 ani

Pe Astrid Fodor o cunosc de când era contabil mediocru la Libertatea... P.S. Nu cred că la bătrânețe s-a schimbat. Femeia asta nu pare să aibă viziune.
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

Si totusi, cum treceti Cibinul in zona "Libertatea" v-ati hotarat? Apropo, super faina remarca de mai sus referitoare la posibila transformare a trotuarelor in pista de biciclete...dar da, iti trebuie minte pentru asa ceva si normal ca ar fi fost mult mai putini bani spalati prin acea abordare. Mai exact, nici HAT TATATRU' nu folosea trotuarele de pe malul Cibiniului putau fi transformate lesne in pista si da, NU AR FI FOST NEVOIE SA TAIE CAM TOATE SALCIILE PENTRU ASTA. Este absolut "Superb" noul peisaj al raului mai ales cand vad zona independenta cu cladiri abandonate. Dar da, interese peste interese si spalare de bani la greu, plus mita. NU nu am dovezi, dar pute de la o posta! Inca o chestie, pe strada Viitorului, actualmente este deja desenata o pista de biciclete pe trotuar, DE CE a fost nevoie ca pe malul opus al raului sa se faca iar inca o pista (aceasta noua). Cate persoane vin cu bicicleta din acea zona a orasului incat sa fie nevoie de DOUA PISTE de bicicleta? (pont ieftin: nici actuala pista de pe str. Viitorului nu este folosita de catre niciun biciclist). **** ****

Raspunde

Eu

Acum 2 ani

Calitatea lucrarilor de executie a acestei piste este este indoielnica.In zona podului de la Ruscior,Lidl pista de biciclete-mandria primariei Sibiu-stocheaza apa provenita din ploi.Era suficient ca pista sa aiba o singura inclinare data de configuratia terenului.Constructorul a gasit de cuvinta ca pista sa fie inclinata si in plan lateral stanga sau dreapta, creeind un aspect neplacut.Primaria plateste cu bani grei un diriginte de santier pentru receptia lucrarilor. A fost cineva din primarie pe santier in momentul executiei. Intr-o comunitate investitiile se fac de maniera in care 80% din populatie beneficiaza de aceste investitii.Trotuarele sparte si valurite s-ar incadra in procentul de 80% din beneficiarii unei investitii. Sunt necesare si aceste piste de biciclete in situatia in care ar debloca traficul auto din oras.
Raspunde

Eu

Acum 2 ani

Aceste mesaje sunt vazute de catre cineva din primarie.Poate se mai pot indrepta anumie lucrari prost executate-referitor piste de biciclete.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus