Joi,
10.10.2024
Ceata
Acum
11°C

Pista de biciclete de zece mil. de euro a Sibiului: de ce doar 2 metri lățime și pe unde merg pietonii, în lipsa trotuarelor

Pista de biciclete de zece mil. de euro a Sibiului: de ce doar 2 metri lățime și pe unde merg pietonii, în lipsa trotuarelor

Imensul proiect scos la licitație pentru execuție va atrage, cel mai probabil, și mulți pietoni dornici să descopere peisajul albiei Cibinului. Pentru pietoni, însă, n-au fost prevăzute amenajări sau reabilitări de trotuare decât pe 7% din lungimea pistei de biciclete. A cărei lățime este cea minimă prevăzută de normative: doi metri.

Cu un buget alocat de zece milioane de euro, pista de biciclete care urmează a fi amenajată pe malurile Cibinului reprezintă cea mai mare investiție a Primăriei Sibiu, după cea de modernizare a Stadionului municipal. Pista va avea 3,5 km lungime și are punct de pornire pe strada Maramureșului, ajungând până aproape de Gușterița (mai precis, până în dreptul intersecției dintre strada Viitorului și strada Crișului).

Pe lângă pista propriu-zisă, proiectul include și amenajări destinate inclusiv pietonilor, cum ar fi o piațetă în imediatul aval al podurilor șoselei Alba Iulia peste Cibin, precum și un viitor pod circular în spatele Spitalului de Psihiatrie. Acest pod care va fi amplasat deasupra confluenței pârâului Rosbach cu Cibinul va avea cinci metri lățime: trei pentru bicicliști și doi pentru pietoni. Doar că, pentru pietoni, până la acest pod nu este amenajat trotuar. Prin urmare, cum propune Primăria Sibiu să împace și pietonii și bicicliști pe doi metri de asfalt?

În această zonă, unde Cibinul se întâlnește cu Rosbachul, va fi amenajat un pod circular

De ce doar doi metri?

”În acest proiect s-a plecat de la premisa de a fi cât mai puțin invaziv pentru zona verde, de păstra într-o cât mai mare măsură caracterul natural al malurilor și de a nu afecta stabilitatea acestora. Conform ghidurilor de finanțare și conform normativelor tehnice în vigoare, pista trebuie să aibă o lățime de un m pe fiecare sens, prevedere respectată în proiect. Pe lângă pistele în două sensuri (doi metri lățime) s-a prevăzut și o suprafață de siguranță de 0,5 metri pe fiecare parte, astfel încât să creștem gradul de siguranță a bicicliștilor care le vor utiliza”, răspund reprezentanții Primăriei Sibiu la întrebarea transmisă de Turnul Sfatului referitor la lățimea viitoarei piste.

Situația viitoarelor piste trebuie văzută și în contextul în care, în cea mai mare parte, acestea vor fi amenajate în albia majoră a Cibinului. Iar conform proiectului, bicicliștii care vor circula pe aceste piste vor avea un mal taluzat de o parte și, respectiv, parapete metalice de cealaltă parte a pistei de biciclete, ceea ce poate crește senzația de ”îngustime” a pistei. În plus, unul din spațiile de siguranță de 0,5 metri la care face referire Primăria Sibiu va fi, de fapt, un șanț de colectare a apelor pluviale.

Profil al pistei de biciclete care urmează a fi amenajată pe malurile Cibinului. Sursa: documentația de atribuire a contractului

Interzis pietonilor

Peste tot în Sibiu unde au fost amenajate piste de biciclete în zone verzi, acestea au devenit utilizate nu doar de către bicicliști, ci au devenit extrem de utilizate inclusiv de către pietoni, fapt care generează uneori conflicte neplăcute între cele două categorii. 

Pe malurile Cibinului, pe lângă faptul că pista de biciclete va avea doar doi metri lățime, proiectul nu prevede amenajarea de trotuare decât pe o distanță de 253 de metri: 145 de metri de trotuar (lat de peste 2,2 m) vor fi amenajați pe str. Maramureșului, înainte de podul peste Cibin, iar restul de 108 metri de trotuar vor fi amenajați pe strada Malului, în dreptul pieței Cibin. În total este vorba de amenajare de alei pietonale pe 7% din traseul pe care se întinde pista de biciclete.

Trotuarul care se află acum lângă carosabilul de pe strada Malului și până la piața Cibin nu va face obiectul proiectului de zece milioane de euro. Pe strada Cibinului, de la piața Cibin și până la podul de pe strada Rusciorului ,nu există nici acum trotuare și nu vor fi amenajate nici în cadrul acestui proiect. Aici, Primăria Sibiu așteaptă după Apă-Canal, societate care ar trebui să realizeze pe strada Cibinului ample lucrări de reabilitare a conductelor de mari dimensiuni de sub această stradă. După ce Apă Canal își va înlocui conductele într-un viitor care nu poate fi estimat deocamdată, și pe malul Cibinului de pe strada Cibinului urmează a fi amenajată un trotuar, astfel încât pietonii să aibă alternativă la pista de biciclete.

În fine, de la intersecția cu strada Rusciorului și până în capătul dinspre Gușterița al viitoarei piste nu este prevăzută nicio alee pietonală.

Iar pietonii care vor dori să se plimbe pe viitorul pod suspendat pe care le va fi amenajat un trotuar, vor trebui să folosească trotuarul de pe strada Viitorului pentru a ajunge la acesta (asta în condițiile în care pista de biciclete va fi amenajată pe celălalt mal al Cibinului).

Podul circular prevăzut a fi amenajat la confluența cu Rosbach are spații pentru pietoni. Până la acest pod, însă, nu vor fi amenajate și trotuare

”Cum va media administrația locală aceste eventuale conflicte între pietonii care vor utiliza această pistă și bicicliști?”, a întrebat Turnul Sfatului reprezentanții administrației locale. În răspunsul dat, reprezentanții Primăriei Sibiu arată că pietonilor le va fi interzis să meargă pe această pistă de biciclete.

”Acest proiect este dedicat mobilității alternative, adică pistelor pentru biciclete, pentru conectarea centrului cu cinci cartiere ale orașului. Astfel, transformăm râul Cibin dintr-o barieră naturală, într-un coridor de mobilitate alternativă care îmbunătățește conexiunea dintre centru și periferie. Pe traseul pistelor de pe maluri există deja trotuare pe străzile Malului și Râului”, răspund reprezentanții Primăriei. Merită remarcat faptul că, în prezent, trotuarele la care face referire Primăria Sibiu nu sunt foarte utilizate de către pietoni, fiind amenajate chiar lângă carosabil.

”Este nevoie de decență”

Zece ani a împlinit, zilele trecute, Asociația Tură în Natură, cea mai activă organizație non-guvernamentală din Sibiu în ceea ce privește proiectele de mobilitate dedicate în special bicicliștilor. Printre proiectele implementate de asociație se numără și unul din fonduri nerambursabile, prin care funcționari ai administrației locale au fost duși prin țări cu tradiție în ceea ce privește mobilitatea urbană blândă, pentru a vedea cu ochii lor cum a fost amenajată infrastructura pentru bicicliști și pietoni, raportat la cea pentru mașini.

”Autoritățile nu au cerut părerea oamenilor, a beneficiarilor cum ar veni, pe anumite proiecte. De anul acesta, lucrurile s-au schimbat din ce am văzut: și la Primăria Sibiu și la Consiliul Județean am văzut că au început să apară grupuri de lucru pe mobilitate urbană. Cel organizat la nivelul Primăriei Sibiu are în jur de 14-15 membri, și reprezentanți ai societății civile, și ai bicicliștilor, dar și ai consilierilor locali și ai Direcției Tehnice din cadrul Primăriei. Însă, tocmai pentru că nu a existat un astfel de cadru până acum, proiecte de acest gen (precum cel care de amenajare a malurilor Cibinului – n.r.) nu au fost dezbătute cu noi. Noi, ca asociație, nu am participat la nicio astfel de discuție pe acest subiect. Și nici nu am fost întrebați”, arată Mihai Proca, președintele Asociației Tură în Natură.

Și el este de părere că pentru bicicliști și pietoni ar trebui amenajată infrastructură separată, pentru a evita conflictele. ”Pista proiectată pe malurile Cibinului este la lățimea inferioară la care poate fi construită o pistă pentru a fi cât de cât cum trebuie. Super-ok ar fi să aibă 1,5 metri pe sens. În astfel de situații, în care sunt avute în vedere considerente «verzi», de protejare a mediului, și un metru lățime este relativ ok. Faptul că nu există și alei pietonale, mi-e foarte greu să mă exprim. Eu, fiind biciclist, mă bucur că se va face pista de biciclete. Da, acolo unde se poate și e loc, ar fi bine să apară și o alee pietonală, deoarece avem cele trei piste din Sibiu unde există acest conflict: parcul Sub Arini, unde s-a trasat acea pistă peste fosta alee pietonală. Apoi avem continuarea de pe Aleea Călăreților unde avem fix aceeași problemă. După aceea, pe așa-numită pistă de biciclete a Consiliului Județean unde pe lângă pietonii pe pista de biciclete, problemele sunt și mai mari deoarece pista este mai îngustă, mai puțin de un metru pe un sens. E bine să existe separat piste de biciclete și alee pietonală, acolo unde se poate”, este de părere Mihai Proca.

În ceea ce privește viitorul pistei de zece milioane de euro care va fi amenajată pe malurile Cibinului la o lățime de doi metri și fără alei pentru pietoni, Mihai Proca spune că eventualele conflicte între bicicliști și pietoni vor trebui rezolvate doar prin dialog. ”Pietonii nu ar trebui amendați în situații de acest gen, dacă ajung să se plimbe pe pistele de biciclete. Nu așa se rezolvă problema, interzicând pietonilor să folosească un spațiu public. Este nevoie de decență și respect reciproc între bicicliști și pietoni. Este nevoie și de un dialog, de genul dezbaterilor publice: «bun, ați făcut pista de biciclete, dar și eu vreau să mă plimb cu căruciorul. Pe unde?» Iar Primăria va trebui să găsească soluții”.

O pistă întreruptă în trei locuri

11 luni au fost alocate execuției pistei de biciclete de pe malurile Cibinului. Cei 3,5 km de pistă vor fi, însă, întrerupți în trei porțiuni. Prima întrerupere apare la 150 de metri de la începutul pistei: deocamdată această pistă nu poate traversa pe sub podurile șoselei Alba Iulia peste Cibin. Primăria, însă, spera să coreleze acest proiect cu cel de reabilitre a acestor două poduri.

”Proiectul de modernizare a podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia (Pod Peco) și construcția unui pod care să facă legătură directă cu str. Maramureșului este în curs, incluzând crearea de piste pentru biciclete pe pasarelele de sub pod. Până în prezent s-a realizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, iar procedura de achiziție pentru contractarea execuției lucrărilor a fost inițiată și se află în validare pe SICAP. Proiectul de modernizare a podurilor și cel de amenajarea a malurilor Cibinului au fost gândite să se desfășoare în paralel și să fie corelate pentru a oferi, printre altele, continuitate pistelor pentru biciclete de pe maluri. În cazul în care va exista un decalaj între lucrările la poduri și amenajarea malurilor Cibinului, bicicliștii care utilizează pistele de pe maluri vor respecta prevederile Codului Rutier privind circulația pe drumurile publice. Aceștia vor traversa intersecția străzii Maramureșului cu șoseaua Alba Iulia utilizând trecerile pentru pietoni din zonă, iar apoi își vor continua drumul pe următorul tronson de pistă”, arată reprezentanții Primăriei Sibiu pe acest subiect. Fără să estimeze vreun termen de realizare a acestor poduri.

A doua întrerupere a pistei de biciclete va fi la podul de piatră de pe strada Gladiolelor. Stradă care va trebui traversată de bicicliști pe o viitoare nou-amenajată trecere de pietoni. În fine, cel de-al treilea punct în care pista va fi întreruptă va fi în zona ”podului de la Libertatea”. Până acolo, proiectul prevede amenajarea pistei de biciclete pe malul drept, iar de la acest pod, pista va fi amenajată pe malul stâng. Modul în care va fi legată pista de pe malul drept, cu cea de pe malul stâng din avalul podului de la Libertatea nu este, deocamdată, clar nici pentru administrația locală, care anunță că acum urmează a pregăti demararea inițierii unui proiect de reconfigurare a zonei. ”Cele două intersecții de o parte și de alta a podului din dreptul străzii Rusciorului vor fi reconfigurate, în acest sens fiind în curs o procedură de achiziție pentru realizarea documentațiilor tehnice. Pe lângă reconfigurarea intersecțiilor, conceptul prevede amenajarea de piste pentru biciclete pe pod, asigurând astfel continuitatea traseului”, spun reprezentanții Primăriei. Explicațiile lor (faptul că va fi amenajată o pistă și pe pod, modul în care va fi traversată intersecția giratorie dintre strada Cibinului, Târgul Fânului și Viitorului) nu se regăsesc, însă, și în proiectul scos la licitație.

Pentru a lega porțiunea de pe strada Cibinului a pistei de biciclete cu cea de pe strada Viitorului, proiectanții n-au găsit nicio soluție. Soluția urmează a fi găsită și implementată într-un viitor incert

42,7 milioane de lei fără TVA (adică 50,9 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 10,3 milioane de euro) este bugetul alocat contractului de execuție a 3,5 km de piste de biciclete pe malurile Cibinului. Termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate a fost fixat pentru ziua de 23 iunie 2021.

Puteți citi mai multe date tehnice despre acest proiect aici: 10.000.000 de euro, 3,5 km de pistă de 2 m, pod circular și peste 4.000 de mc de beton: licitație pentru malurile Cibinului

Foto principală: podul pentru pista de biciclete construită între Cisnădie și Sibiu (arhiva TS)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

35 comentarii

Birtu

Acum 3 ani

Sifonarii din sibiu abia asteapta sa ne mai traga inca o teapa in frunte cu bacila,bibu ,fodor si altii. Bani multi facuti foarte usor si apoi o treaba de mantuiala made in sibiu.
Raspunde

Vio

Acum 3 ani

Dar pana la Muzeul satului cum ii împăca??? Am fost duminica cu bicicleta. HAOS!!! Orice numai pista de bicicleta nu!
Raspunde

Ahitofel Yankze

Acum 3 ani

Voi sunteggi nebuni? Primaria asta e plina de prosti? 10 mil. de euro pentru 3.5 km piste? Asta înseamnă aproape 3 mil. km, adică prețul unui km de autostrada la câmpie? Cu exproprieri incluse! Nebunie! NEBUNIE! Sper ca la următorul ciclu electoral sa scapam de handicapata de Fodor.
Raspunde

Mission

Acum 3 ani

E vorba de prostie aici? Sau de para indarat? Sa vezi ce se imbogatesc aia de la primarie!
Raspunde

Biker

Acum 3 ani

nebunie totala. doar la Sibiu costa km de pista de biciclete cat km de autostrada....
Raspunde

Prețul corect

Acum 2 ani

@Trolul chinezesc: Vorbești fără să ai habar. Prețul mediu al construcției unui kilometru de autostrada este 9,4 milioace euro. Și ăla este fără exproprieri, studii, proiecte, relocarea utilităților. Cu toate alea salta înca un 60-70%.

Raspunde

Luca

Acum 3 ani

Serios ?! 2 m latime ?! Intrerupta in 3 locuri ?! Si o groaza de banii ! Cata prostie ...
Raspunde

A

Acum 3 ani

daca de ani de zile situatia din https://www.google.ro/maps/@45.7868003,24.1475395,3a,75y,275.61h,69.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sFVM0fsHOejCbe3w_CIYu5g!2e0!7i13312!8i6656?hl=en nu este rezolvata...
Raspunde

Biciclist ne-intrebat

Acum 3 ani

Dupa atatia ani inca nu m-am lamurit cum sa procedez cand ajung acolo dinspre parc. Ma dau jos si trec strada ca sa pot face stanga, ma dau jos si merg pe trotuar pana trec de hotel apoi traversez acolo, trec ilegal cum ma taie capul catre somesului, habar n-am. Astept pe cei care au gandit-o sa ma lamureasca
Raspunde

Mission

Acum 3 ani

Pai au alocat bani multi, de facut nu este greu, niste garduletze si niste plombe de asfalt si gata pistele! Si banii se duc in buzunarele golanilor, nu? O sleahta de nemernici
Raspunde

X

Acum 3 ani

Cibinul, ca oricare alt rau, are 2 maluri, de aceea există 2 posibilități: V1: Se amenajează o pista de biciclete, cu o lățime de 1,5m, cu un sens pe malul drept și una in sens invers, pe malul stâng. Trotuarele de pe străzile Râului și Malului rămân pentru pietoni, dar trebuie delimitate cu o zona verde, cat de mica, de respectivele 2 străzi. V2 (de preferat): In locul trotuarele actuale de pe străzile Râului și Malului se amenajează o pista de biciclete pe fiecare sens de mers, cu lățime de 1,5m, cu semafoare/ traversarea sensurilor giratorii, acolo unde ele exista și pentru mașini, și se amenajează o promenada pentru pietoni pe malul/ malurile Cibinului. Asta in idea in care primăria dorește "unirea a 5 cartiere cu centrul". Dar am impresia ca Primaria Sibiu nu știe cu adevarat ce vrea, și face multe lucruri după cum bate vântul, cu fonduri din propriul buget si mult prea rar din proiecte finanțate din fonduri europene spre exemplu.
Raspunde

Mister

Acum 3 ani

Ca sa faca asa ceva ar insemna ca chiar vor sa faca ceva pentru cetateni nu sa cheltuiasca bani
Raspunde

Luca

Acum 3 ani

Foarte bine ati spus ! Din pacate nivelul Primariei a scazut foarte mult si greu se va ridica . Daca compar cu Brasov , Cluj , Oradea - ma apuca tristetea si frustrarea !
Raspunde

Un biciclist

Acum 3 ani

10 mil de euro pt 1m latime de pista (probabil valurita si aia) marginita de o capcana perfectă pt rotile de bitza - rigola decupată pentru scurgere. Se vede ca incompetentii de la primarie nu au urcat pe bicicleta in viata lor. Prea aroganti sa ceara parerea unor avizati si ne iau de prosti, adica au ales latimea minima de pista ca sa creasca media de metri pătrați de verdeata pe cap de sibian.
Raspunde

Andrei

Acum 3 ani

Până la un proiect pentru băgat banii in buzunarul unor persoane bine plasate prin primărie, să investească puțin timp prin ridicarea șezutului de pe scaune pentru o vizita pe strada George Coșbuc unde pista de biciclete este parcare, de fapt, din momentul in care a fost amenajată. Domnule jurnalist, faceți o vizită colegilor de la tribuna, cărora probabil că le conține noul loc de parcare pictat cu roșu
Raspunde

Alex

Acum 3 ani

Pistă de bicicletă întreruptă in trei locuri, la preț de autostradă.!
Raspunde

Tudor

Acum 3 ani

Costul este exorbitant. Nu cred ca exista tară din Europa in care 1 km de pistă lată de 2 m și șanțurile adiacente să coste, în medie, 2,85 milioane de Euro! Aici, cineva ar trebui să se autosesizeze. Apoi, să spui că șanțul betonat este zonă de siguranță pentru cicliști, îmi pare ”de porc”. Părerea mea este că proiectul trebuie regândit de urgență. Sunt bani suficienți pentru pista... lucrului bine făcut!
Raspunde

Cisnadian

Acum 3 ani

Eu zic sa veniti la Cisnadie ca sa vedeti cum se face o pista de biciclete. :)))
Raspunde

John doe

Acum 3 ani

Aia facuta cu 2 ani in urma si sparta acum? Despre care Muja nu stia ca va fi pe viitoarea banda auto?
Raspunde

John doe

Acum 3 ani

Pe unde sa mearga pietonii? Pai exact pe unde merg prin Sub-Arini si spre Muzeul Satului. Alte proiect de noaptea mintii, marca fdgr+pnl+psd. In parc se putea face lejer o pista de biciclete pe aleea pietruita de langa parau si sa lase pietonilor trotuarul dinspre str. Goga. Inspre Muzeul Satului se putea face o alee pietonala prin padure (doar sa o amenajeze pe cea existenta). Dar n-ai ce face cu ciuma din Sibiu.
Raspunde

Adrian

Acum 3 ani

Inspiratie https://youtube.com/c/BicycleDutch
Raspunde

Sibian

Acum 3 ani

La Sibiu sași sau redenumit.....acum sunt SUTi
Raspunde

Crisa

Acum 3 ani

Merg aproape zilnic cu bicicleta din placere și sunt foarte dezamăgită de cât de puține piste de biciclete avem în așa zisul oraș european, nu au gândit autoritățile o centură a bicicliștilor între comune care să facă legătura cu orașul. Nu avem o rampă de coborâre/urcare pe str. Dealului spre șoseaua Alba Iulia pentru cărucioare/biciclete și sunt scări reabilitate de curând. Nu avem oameni vizionari în instituțiile care ar trebui să se ocupe cu astfel de probleme. Se cheltuie bani aiurea doar pentru a cheltui (au decopertat 5 cm din tot bulevardul Victoriei partea cu parcul Sub Arini fără să fie nevoie) doar pentru a intra niște bani mulți în buzunarul unei firme...Sunt multe exemple de bani risipiți. Îi tot dăm cu sloganul că trebuie să fim ecologiști să avem grijă de natură să lăsăm mașinile și să circulăm cu bicicletele. Circulăm cu bicicleta pe riscul nostru pentru că nici șoferii nu au grijă de noi, nici autoritățile. În Germania există pistă de biciclete în lanul de porumb, în jurul orașelor care fac legătura cu satele/ comunele lor. Revoltător să auzi că o pistă de 3,5 km costă 10.000.000 euro...la fel cum a costat și parcul pentru copii din Piața Cluj 235000 euro (niște leagăne, asfalt și un gard colorat)
Raspunde

Cl. anul politic

Acum 3 ani

Așa este ! Și să mai amintim și faptul că benzile acelea atât de înguste, colorate portocaliu, denumite ironic ”piste de biciclete”, sunt deseori ocupate de mașini parcate peste ele sau care ”mușcă” ( e drept, nu chiar precum patrupedele fără botniță, care mișună peste tot) din pistă, pentru că oricum nu riscă nimic. Mai sunt și numeroasele cârpeli, numite pompos ”reparații”, frecventele denivelări și eternele capace de canal ce, rebele fiind, nu vor să se alinieze cu nici un chip. Era să scriu ”cu nici un preț”...Nu mai pomenesc de bălțile fără număr de pe șoseaua Alba-Iulia și nu numai de acolo, ce se formează după orișice ploaie exact pe pistele de biciclete, unde poți să dai la pește fără permis și să capturezi, cu ceva noroc, păstrăvul lui Schubert.
Raspunde

Biciclist ne-intrebat

Acum 3 ani

Sper ca s-a lamurit toata lumea ca asta nu e pista ci doar scuza de a cheltui 10 milioane de euro. Am mers pe portiunea inca ne-inaugurata din Strand si e jale, zici ca mergi pe răzătoare. Nu pot sa inteleg cum construiesti ceva nou de la zero, dar nu esti in stare sa il faci cum trebe. Baieti, asfaltul tre sa fie plan! Daca nu va descurcati cu laserele moderne intindeti o sfoara, folositi un dreptar ca sa va iasa asfaltul drept si sa nu iti clantane dintii in gura cand de dai pe el. asta e doar una dintre probleme... bataie de joc
Raspunde

Ioan Udrea

Acum 3 ani

Fratilor ! Rste nevoie de „putina decenta“ din partea dvs. Nu deranjati in timpul TUNULUI !!! Pai se poate asa ceva ?

Raspunde

Johanna Udrea

Acum 3 ani

Ce se poate face cu 10 milioane Euro : Linii de tramvai in tot orasul , lucru fost reprezentativ pt oras , si nu numai … Sau Azil pt 350 batrani . Sau 5 gradinite . Sau Scăderea taxei de salubritate prin cofinanțare .. Sunt atatea lucruri necesare în orașul ăsta .... O să facă pistele și o să fie folosite în proporție de 10%. Bani aruncați ! Sa avem grija ce votam !
Raspunde

Kukuruku

Acum 3 ani

bani aruncati. partea dintre rusciorului si gusterita trebuie amenajata serios, pe ambele maluri. dar, in rest, da-o incolo, e albia cibinului, cibinul se mai umfla (sa ne amintim pana unde era apa acum 3 ani), solul e moale, zona dintre rau si versanti e stramta...lasati naibii sa aiba ratele unde sa stea in iarba. faceti mai bine pista intre maramuresului si cristian. satul cristian, nu strada. acolo, pe camp, de-a lungul raului, nu imediat langa apa.
Raspunde

Mister

Acum 3 ani

De ce nu vad si un termen de executie impus in proiect? Sa vedem cine mai sifoneaza banii? Termen de executie 3 luni si cine nu respecta termenul penalitati...parca asa e si la privat ?
Raspunde

BON

Acum 3 ani

După ce am citit articolul "critică" la adresa Primăriei şi toate celelalte critici ale comentatorilor, nu-mi mai rămâne decăt să strig cu forţă: RUŞINE PRIMĂRIEI SIBIU! RUŞINE duamnei "Primar"! RUŞINE ADRIAN BIBU! RUŞINE PROIECTANTULUI!

Raspunde

Biciclist ne-intrebat

Acum 3 ani

apropo. observa cineva cum biciclistul din schita pistei are maxim 30 de cm latime? Daca pista are 100 de cm par sa incapa 3 biciclisti deodata pe un sens. E evident ca cine a desenat si aprobat nu s-a urcat in viata lui pe bicicleta.
Raspunde

Bobo

Acum 3 ani

Pai si in Parcul Sub Arini cum este de ani de zile ? Aceeasi incompetenti au mazgalit trotuarul pietonilor in rosu si gata pista de biciclete, in fiecare zi e scandal in parc. Acum vor face pe Calea Dumbravii alta pista de biciclete care merge in paralel catre Dumbrava cu cea din parc, oare cati bicicleti vor circula printre masini daca au optiunea de a circula prin parc catre aceeasi destinatie ? Au favut studii pe bani grei !!!Sibiu Smart !!!!!! Asa e si va mai fi daca mai votati pensionari.
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 3 ani

In 3 milioane/km intra si zidul de sprijin ,parapetul si palplansele de 6m(inclusiv utilajele extrem de scumpe) asa ca pretul nu mai pare chiar asa exorbitant.Mi se pare tragic faptul ca reprezentantii Primarieii nu au dat ei explicatiile,semn clar ca habar n-au ce au aprobat pentru ca nu stiu sa citeasca un amarit de desen.
Raspunde

Urcan Dinu Alexandru

Acum 3 ani

Pistele astea de bicicliști e doar o simpla spălare de bani publici. La Cluj-Napoca, idem. Sunt doar niște lucrări făcute la suprapreț, populația vede ceva nou dar bineînțeles nimic terminat și cu bani foarte mulți. De exemplu la Cluj-Napoca nici o pista nu are legătură una cu cealaltă, dar sunt făcute și spălate, chiar și pe timp de precipitații, iar iarna sunt locul unde cei de la salubritate fac troianele de zăpadă și gheață.
Raspunde

Dau bine

Acum 3 ani

Voi i-ați ales...voi sa ii suportați. Altfel spus...voi sa răbdări și sa mulgeti ca prostii o vaca de politicieni....care va reflecta ca și nație, adică rasă de romani, rromani, țigani, aia negrii...prosti și evitați de soarta... Mur voia, mie întregii voastre rase de oameni ratați. Va salut din vestul Belarusului romanesc...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus