În 12 decembrie, la Muzeul Național Brukenthal din Sibiu, va avea loc vernisajul unei expoziții despre furtul din 1968, când au dispărut 8 dintre cele mai valoroase tablouri din colecția europeană a muzeului. Autorii nu au fost depistați niciodată iar evenimentul a rămas până astăzi drept cel mai mare furt de opere de artă din România. O recentă descoperire readuce, însă, în atenție evenimentul, iar conducerea Muzeului marchează descoperirea printr-o expoziție inedită, care are – totodată – rolul de a atrage atenția asupra protejării patrimoniului, scrie Europafm.ro
Expoziția redă povestea lucrărilor furate ,până la întoarcerea în România a celor patru lucrări recuperate în 22 iulie 1998. Picturile recuperate pot fi văzute astăzi la etajul al II-lea din Palatul Brukenthal, în expoziția „Capodopere”. Este vorba despre Aelbrect Bouts, Autoportret (cunoscut și ca Portret de bărbat cu craniu), Tițian, Ecce Homo, Frans van Mieris cel Bătrân, Bărbat cu pipă la fereastră și Rosalba Carriera, Portret de femeie.
„Din păcate, foarte puține persoane știu astăzi cum arătau picturile dispărute: Anthony van Dyck, Moartea Cleopatrei, Christoph Amerger, Portret de bărbat, Jörg Breu cel Bătrân, Portret de bărbat și Anonim german (posibil Hans Holbein cel Tânăr), Portret de bărbat. Imaginea lor este cea pe care încercăm să o reconstituim și să o redăm publicului prin mijloace specifice muzeului: fotografii din anii 60 păstrate în arhivă, fișe de conservare și date din registrul inventar,” declară pentru sursa citată Dr. Dana Hrib, directorul general adjunct al Muzeului național Brukenthal.
Reporterii de la Europafm.ro au realizat un interviu cu Dr. Dana Hrib, prin care aceasta discută motivele organizării unei astfel de expoziții:
„Suntem a treia generație profesională de la momentul furtului; chiar dacă nici astăzi nu putem afirma că suntem detașați emoțional, raportarea noastră la trecutul instituției poate fi mai ușor așezată în tiparele memoriei reparative.
O parte din cercetarea pe care se bazează expoziția și catalogul acesteia s-a desfășurat în anii trecuți, în arhiva de fotografie. Anul acesta, cu prilejului unei inspecții în depozitul de pictură europeană am constat faptul că șasiul de pe care a fost tăiată pânza lucrării Moartea Cleopatrei de Anthony van Dyck era păstrat împachetat așa cum fusese predat în urma anchetei închise în 1972. Faptul că 50 de ani nimeni nu a dorit să deschidă pachetul arată o traumă perpetuată în conștiința angajaților muzeului. A fost momentul în care am realizat că a venit timpul să prezentăm propria noastră versiune asupra evenimentelor. Astfel a fost constituită o comisie asistată de un reprezentant al Poliției de Patrimoniu, iar după despachetare am hotărât că șasiul trebuie expus; de la acest element s-a dezvoltat conceptul proiectului”.
Citește restul materialului pe Europafm.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: furt muzeul brukenthal sibiu , expozitei muzeul brukenthal , Marele furt din Muzeul Brukent
Vizualizari: 1765
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Periscop
Acum 3 ore
Excelent +1
Acum 3 ore
Bastiu
Acum 3 ore
Aci Duțu
Acum 4 ore
Emil