Consiliul de Administrație al ULBS a aprobat regulamentul de admitere la programele de studii ale universității pentru anul universitar 2023-2024. Turnul Sfatului a analizat documentul în comparație cu textul din regulamentul adoptat de Senat pentru anul de studii precedent și a identificat două modificări. Acestea se referă la înscrierea candidaților și la restituirea taxei de studii în urma reclasificării. Totodată, regulamentul nu menționează care e taxa de înmatriculare, aceasta urmând să fie decisă de Senatul universității.
Potrivit regulamentului, la ULBS concursul de admitere pentru studiile universitare de licență și master, pentru toate formele de învățământ (cu frecvență, cu frecvență redusă și învățământ la distanță) și tipurile de finanțare (fără taxă și cu taxă), se vor organiza în perioada iulie-septembrie 2023. Pentru studiile de doctorat admiterea va avea loc în luna septembrie 2023.
Ca și în anul trecut, concursul de admitere va putea avea loc în urma susținerii unei sau mai multor probe de concurs, în urma unui concurs pe bază de dosare sau în urma unei evaluări mixte a candidaților. De asemenea, procesul de admitere se va desfășura atât față în față, cât și online prin utilizarea unei aplicații web ce permite înregistrarea dosarelor candidaților în cele două sesiuni de admitere. Calendarul exact al sesiunilor de admitere online „va fi actualizat și publicat în funcție de normele de distanțare socială și de reglementările legale în vigoare, precum și de măsurile ulterioare adoptate la nivel național și la nivel ULBS pentru prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19”.
În ceea ce privește înscrierea candidaților, aceasta se va desfășura într-o perioadă de minimum 6 zile în sesiunea de vară și de minimum 4 zile în sesiunea de toamnă pentru licență și master. În cazul studiilor doctorale, perioada minimă de înscriere este de tot 6 zile, iar înscrierea se va face online sau la sediul Biroului doctorate al universității.
Pentru înscrierea la concurs candidații trebuie să fie absolvenți de liceu cu diplomă de BAC (pentru studiile de licență), absolvenți cu diplomă de licență (pentru studiile de master), respectiv absolvenți cu diplomă de master pentru studiile de doctorat.
Prima modificare din regulamentul din acest an se referă la excluderea prevederii conform căreia „absolvenții programelor de studii universitare de licență organizate în baza Legii 288/2004 (Bologna) care au urmat integral studiile în regim subvenționat de la bugetul de stat și care doresc să urmeze un al doilea program de studii universitare de licență cu durata mai mare decât prima specializare absolvită, vor putea fiin înscriși pe locuri fără taxă, pe baza diplomei obținute și a unei adeverințe din care să rezulte numărul anilor în care au beneficiat de finanțare de la bugetul de stat. Numărul anilor de studii în care mai pot beneficia de finanțare de la bugetul de stat se calculează ca diferență între durata normală de studii aferentă primei specializări și durata normală de studii a celui de-al doilea program de studii, la care se înscriu”.
Regulamentul de admitere la studii la ULBS mai prevede că la confirmarea locului ocupat prin concurs, toți candidații admiși, atât pe locurile fără taxă cât și pe locurile cu taxă, vor achita online taxa de înmatriculare. În document nu se menționează care e suma, conducerea ULBS precizând că aceasta va fi aprobată de Senat. Anul trecut, aceasta a fost în cuantum de 25 de lei.
O altă modificare în regulamentul din acest an se referă la restituirea taxei după reclasificare. Dacă anul trecut candidații care au achitat prima tranșă a taxelor de studii și care în urma reclasificării au ajuns să ocupe locuri fără taxă puteau beneficia de restituirea sumelor achitate „în cel mult 7 zile lucrătoare de la solicitarea acestora”, în acest an conducerea ULBS a decis că restituirea sumelor achitate să aibă loc „în cel mult 30 de zile de la solicitarea acestora”.
Precizăm că textul regulamentului trebuie să fie adoptat de Senatul ULBS, care se întrunește în ședință mâine, 26 ianuarie. Acesta poate suferi anumite modificări. Spre exemplu, anul trecut, CA al ULBS a aprobat formele de organizare a programelor de studii – învățământ cu frecvență (IF), învățământ cu frecvență redusă (IFR) și învățământ la distanță (ID) – unde la IFR a inclus studiile de licență (ciclul I) și master (ciclul II). Senatul a adoptat varianta finală cu includerea și a studiilor de doctorat (ciclul III) în IFR.
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Vizualizari: 819
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Zacuscă
Acum 2 ore
ValKer
Acum 2 ore
Ionel Bidoane
Acum 2 ore
Radu G
Acum 2 ore
Emil