Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
20°C

Cel mai târziu în iunie încep lucrările la tronsonul lipsă din Sibiu – Nădlac. Ar urma să fie finalizată în 2026

Cel mai târziu în iunie încep lucrările la tronsonul lipsă din Sibiu – Nădlac. Ar urma să fie finalizată în 2026

Geostud, proiectant specializat în studii geotehnice a început investigațiile de teren pentru constructorul UMB pe Lotul 2 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, tronson de 9 kilometri care ar trebui să intre în execuție în mai sau iunie, conform promisiunilor Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, relatează Economedia.

Proiectarea are o durată de 11 luni, dar care poate fi redusă, iar pentru execuție sunt prevăzute 34 de luni pentru a se respecta calendarul PNRR.

În 14 octombrie 2022 a fost semnat contractul pentru proiectare și execuție al tronsonului de autostradă, iar valoarea contractului este de 1, 82 de miliarde de lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor, precizează CNAIR.

 Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani, iar conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul secțiunii ”în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m”, după cum se precizează pe site-ul CNAIR.

Pentru respectarea criteriului de experiență la tuneluri, UMB s-a asociat cu Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani.

Pe secțiunea de 10 kilometri sunt 5 echipe cu foreze în teren : ,,Geostud a demarat campania de investigații geotehnice pe Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 9,13 kilometri din care 2,13 kilometri de tunel. Aceasta este singura porțiune lipsă din Autostrada care leagă Sibiu de Nădlac. Finalizarea acestui lot va deschide conectivitatea cu Europa întrucât se concretizează astfel cea mai importană axă rutieră de transport a țării. Autostrada A1 face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IV cuprins între Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavodă – Constanţa”, a transmis marți Geostud.

Geostud face studiile geotehnice și pe Lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, cel mai greu lot de autostradă din România.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

1 comentarii

Aristide

Acum 2 ani

3 km pe an! Strasnica viteza! Inseamna ca autostrada Moldovei va fi gata in 60 de ani?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus