Marți,
28.10.2025
Cer Senin
Acum
4°C

Locurile de parcare inflamează spiritele în Cisnădie. Huja despre postările online: „O minciună gogonată. Venim în ajutorul cisnădienilor cărora le-au fost ocupate în mod abuziv locurile de parcare din fața blocului”

Locurile de parcare inflamează spiritele în Cisnădie. Huja despre postările online: „O minciună gogonată. Venim în ajutorul cisnădienilor cărora le-au fost ocupate în mod abuziv locurile de parcare din fața blocului”

Gheorghe Huja, primarul orașului Cisnădie, acuză fake news în cazul unei postări care circulă pe grupurile online privitoare la parcarea în oraș a altor categorii de mașini decât cele din categoria M1 (autohehiculele de transport persoane care au, în afara scaunului șoferului, cel mult opt locuri pe scaune). Postările de pe facebook, în special cele dedicate locuitorilor din cartierul Arhitecților, reclamă faptul că în Cisnădie va fi interzisă „tranzitarea tuturor vehiculelor din altă categorie decât categoria M1,”, ceea ce l-a făcut pe primar să reacționeze public și să precizeze că este vorba doar de interzicerea parcării acestora pe locurile de parcare dintre blocuri, care sunt destinate locuitorilor din zonă.

Postările din online

Pe paginile și grupurile online din Cisnădie a început să circule de câteva zile o postare neasumată, semnată doar „un fost votant hujian,” care, pornind de la proiectul aminitit scrie, în termeni duri, că pe teritoriul orașului Cisnădie, va fi interzisă parcarea, staționarea, oprirea, sau tranzitarea tuturor vehiculelor din altă categorie decât categoria M1.

Iată un fragment din textul postat online: 

„Din acest moment toate celelalte categorii precum remorci, remorcute, autoplatforme, rulote de camping, camioane, camionete, și oricare alte autoutilitare, precum Dacia Papuc , Volkswagen Caddy, Ford Transit, Ford Transit Connect, Toyota Hillux, Mercedes Vito, Mercedes Sprinter, VW Transporter, VW Amarok, VW Crafter etc, lista fiind enormă,... toate aceste autovehicule ce fac parte din categoria N1de fapt, adică autoutilitare ușoare cu o masă mai mica sau egala de 3,5 tone, vor fi interzise cu desăvârșire pe teritoriul orașului Cisnadiei.

Într-un cuvânt absolut toate categoriile ce sunt trecute în talon ca și autoutilitare nu vor mai fi acceptate în parcările publice de pe raza orașului, în regim de autoturisme.

Acum întrebarea mea este;
Ce vor face toți cetățenii care dețin mici firme de construcții iar în custodia lor se afla câte-o mică autoutilitară plină de sculele necesare ptr. buna desfășurare a activității lor? Autoutilitară care le servește și drept de autoturism! Autoutilitară cu care pe lângă faptul că muncesc cu ea o mai folosesc și pentru nevoile personale zilnice, cumparaturi și multe altele, că deh, nu toată lumea a avut ocazia să "joace orașul pe degete" în așa fel încât să-și construiască 3 case, pensiuni peste pensiuni și să-și cumpere câte o mașină noua ptr fiecare nevoie.
Ce se va întâmpla cu șoferii care fac transport de navetiști? Le știți prea bine programul. Se trezesc la 4 dimineața, duc o tură de muncitori, iau pauza pana la 10 și pleacă din nou, pentru a duce și a aduce o altă tură de muncitori, fac iarăși pauze de 3-4 ore după care o iau de la capăt.
Ce vor face acești șoferi, domnule primar ???
Au să-și parcheze mașinile personale la intrarea din oraș unde vor face schimb cu microbuzele de pasageri și tot asa? Cine va mai fi acel prost care pentru un job, nici ăla prea bine plătit, va accepta să-și frece mașina personala zilnic de 4-5 ori pe benzina lor pana la ieșirea din oraș și înapoi???

Reacția primarului din Cisnădie: FALS! Dorim să fluidizăm traficul și să venim în sprijinul cetățenilor care nu mai au unde să își parcheze mașina personală.

În mediul online a apărut o postare total eronată menită să ducă cetățenii acestui oraș în eroare. Este vorba despre o minciună gogonată de unde reiese faptul că în Cisnădie toate autovehiculele în afară de cele din categoria M1 vor fi interzise în orașul Cisnădie, scrie Gheorghe Huja pe pagina de facebook. Potrivit acestuia, cisnădienii care locuiesc la blocuri au reclamat în nenumărate rânduri că remorcile, camioanele sau utilajele ocupă câte 3-4 locuri de parcare săptămâni întregi. 

„FALS! De fapt dorim să fluidizăm traficul și să venim în sprijinul cetățenilor care nu mai au unde să își parcheze mașina personală. Mașinile care nu fac parte din categoria M1 nu vor avea dreptul să parcheze pe locurile de parcare dintre blocuri, care sunt destinate locuitorilor din zona și masinilor acestora. Cetățenii de la blocuri au făcut numeroase sesizari prin care își exprimă nemulțumirea față de remorcile, camioanele, utilajelor sau autobuzelor care ocupă câte 3-4 locuri de parcare, ba chiar sunt uitate acolo cu săptămânile.

Prin acest proiect dorim să venim în ajutorul cisnădienilor cărora le-au fost ocupate în mod abuziv locurile de parcare din fața blocului de către cetățeni cu firme care dețin tot felul de remorci și alte autoutilitare. După cum știți deja, de 15 ani nu mai este permisă tranzitarea orașului Cisnădie de tiruri, un lucru de care ne bucurăm cu toții și care a protejat casele cisnădienilor.

Pe acesta cale, vă reamintesc faptul că dezvoltarea infrastructurii și modernizarea acesteia este una dintre prioritățile mele. În curând toate străzile principale din orașul nostru vor fi reabilitate.

Ba mai mult, pentru a rezolva problema trasportului public de persoane, am intrat în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu alături de Municipiul Sibiu, orașul Ocna Sibiului, comunele Șelimbăr, Sadu, Șura Mică, Șura Mare, Cristian, Poplaca și Roșia. Astfel, 4 autobuze electrice noi vor circula între Sibiu-Cartierul Arhitecților-Cisnădie-Cisnădioara și retur.

Așadar, dragi cisnădieni, fiți foarte atenți de unde vă luați informațiile și nu mai credeți tot ce citiți în mediul online; mereu am fost și voi fi la dispoziția dumeavoastră pentru a vă ajuta și oferi informații adevărate.

Proiectul de hotărâre care a stârnit discuțiile

Proiectul care a stârnit discuții este afișat în transparență decizională pe site-ul Primăriei Cisnădie din data de 20 martie. Acesta poate fi consultat în întregime aici. 

 

foto principală arhiva Turnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

11 comentarii

Chirica

Acum 2 ani

Cumva are dreptate... si in Sibiu parcarile dintre blocuri sunt pline de vehicule comerciale. Sunt numerosi oameni care vin cu masina de la firma si o parcheaza alaturi de masina proprie. In alte tari aceste vehicule comerciale au numere distincte si nu pot fi parcate in parcarile rezidentiale. Inclusiv taxiurile au interdictie de parcare in zonele rezidentiale fiind autoturisme exclusiv comerciale. Si aici unde stau in parcare sunt parcate de la microbuze la camioane de tonaj redus. Acum cativa ani era si un TIR care parca cateva zile intre 2 curse. Chiar nu e ok, aceste vehicule comecriale nu au ce cauta in zonele rezidentiale.
Raspunde

Adrian

Acum 2 ani

Nu autovehiculele comerciale sunt problema in Sibiu, problema sunt astia care vin din alte orase si nu platesc impozite in Sibiu si despre care nimeni nu spune nimic care au sufocat orasu si parcaile dintre blocuri cu masinile lor asta este problema reala in Sibiu si apoi ne miram ca nu ne gasim o parcare ...
Raspunde

Clujean

Acum 2 ani

Te astept in Cluj in visita, sa vezi ce frumos e sa stai intr-un oras unde nu gasesti nicaieri loc de parcare ca toate sunt private.
Raspunde

ID

Acum 2 ani

Felicitări domnului Huja pentru decizie ! La Sibiu administrația este depășită din acest punct de vedere !!! Am întrebat Politia Locala de ce se permite camioanelor de 7,5 sa fie parcate pe Rahovei ? Răspunsul a fost halucinant - nu avem ce le face dacă nu au mtma mai mare de 3500 kg ! Pe bune ????? Sunt pe doua axe pe spate, clar ca au mai mult de 3500 kg mtma ! Asta e una, a doua... sunt parcate de foarte multe ori aproape de intersecții, astfel ca nu ai nicio șansă să ieși în drumul principal în condiții de siguranță!!! Pe Plugarilor, de exemplu, în fiecare dimineață este parcate un microbuz cu remorca pe 4 (patru) locuri de parcare !!! PLS nu-l vede... Normal, ca nu e în Piața Mare !!! Soluția: regulament de parcare cum este în Cluj, Brașov, Hunedoara și în alte orașe civilizate sau pretins mai puțin civilizate decât Sibiul ! Bravo Huja !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Moromete

Acum 2 ani

Drumul spre iad este pavat cu intentii bune ca si aici. Azi autoutilitare interzise, maine masini,.poimaine oamenii pentru cine are cap sa inteleaga
Raspunde

Zzz

Acum 2 ani

mai ia o gura de aur si lasa-ne (ai uitat sa o zici si pe aia cu dictatura vaccinului...)
Raspunde

No Name

Acum 2 ani

In Cartierul Arhitectilor toate strazile si intersectiile au devenit parcari! Inclusiv politia rutiera are putea sa dea amenzi pe strazile acestea: "drum cu partea carosabila mai mica de 7 m latime"!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mircea

Acum 2 ani

Pentru Adrian dai un pic vina pe cei veniți din alte județe dar ei au venit pentru un loc de muncă fiindcă dacă ar lucra numai cei din Sibiu nu se găsesc oameni și pentru locuri de parcare sau dat autorizați de cel puțin 10 etaje dar întrebarea mea cate locuri de parcare sau făcut în realitate nu pe hârtie
Raspunde

Banderas

Acum 2 ani

Nu cred ca avem nimic cu cei din alte judete atat timp cat au bun simt si respect fata de cei din comunitate. In alta ordine de idei ce ii impiedica pe cei cu masini din alte judete sa le inmatriculeze pe sibiu, astfel incat impozitul pe aceste autoturisme sa meraga catre primaria in unde se utilizeaza a infrastructura ? De exemplu daca tu esti din Gaujani, Valcea ai inmatricculata masina acolos si platesti mai nimic la Gaujani si tu folosesti masina in Sibiu unde impozitul e mai mare. E corect ?
Raspunde

Nu sw vrea

Acum 2 ani

Sa faca curat la autoruzatii si conteacte:cate locuri de parcare erau prevazute, cate a facut, cate a vandyt, insemnate si ocupate de cei care le-au cumparat ( e treaba lor unde au inmatriculat masina) . Cine acumoarat fara loc de parcare in clar sa dea in jydecata dezvoltatorul si sa -l oblige la ce i s-a promis/vandut. Restul, abonament la parcarea cu plata a primariei. In rest, ca in Viena ca tot place la VL. Plata . Sa vezi cum nu mai vine cu busul acasa Marin.
Raspunde

Locuitorul

Acum 2 ani

Toți au dreptate, asa ca cel mai bine ar fi sa se interzică în Sibiu autovehicule mai mari de 1 5 t .Livrarea de mărfuri sa se facă cu tuk tuk -uri .În București au apărut, am văzut eu .Asa se rezolva și problema meltenilor cu ditamai jeepul de 3 tone de care te ferești ca de scăpări de gaze .Sunt orașe care au interzis total în zona centrala mașini cu motor cu ardere interna .La ei se poate ,hai și la noi .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus