Tablourile din expoziţia „Brukenthal Exclusive”, care va fi vernizată joi la București sunt asigurate pentru suma de 75 de milioane de euro la o firmă de asigurări din Anglia, pentru că niciun broker din România nu a putut suporta această sumă, informează News.ro.
Începând de joi, 20 aprilie, şi până pe 30 aprilie, bucureştenii pot vedea în expoziţia „Brukenthal Exclusive”: „Omul cu tichie albastră”, de Jan van Eyck, „Portret de bărbat citind” şi „Portret de femeie rugându-se”, de Hans Memling, „Ecce Homo”, de Tiţian, şi „Cap de copil”, de Paolo Veronese.
Intervalul scurt de timp de expunere pentru aceste capodopere este dat de „costul exorbitant de asigurare”, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Ioana Ciocan, director general Art Safari.
Ioana Ciocan a explicat: „A fost, ca de fiecare dată, extrem de complicat să le asigurăm şi am fost nevoiţi să le asigurăm în afara graniţelor României. Sunt asigurate în Anglia, pentru că valoarea de asigurare, 75 de milioane de euro, nu poate fi suportată de brokerii locali. În continuare România asigură prea puţin, pentru că facem prea puţine expoziţii. Cu toate că pare că se întâmplă multe lucruri, în continuare sunt prea puţine. Picturile au nevoie de pază şi transport specializat, care este asigurat de Jandarmeria Română şi Orbit Fine Art Transport, dar şi de acordul Ministerului Culturii pentru a călători de la Sibiu”.
Asigurarea de 75 de milioane de euro nu înseamnă că operele costă la fel. Operele de artă sunt asigurate în funcţie de valoare, mărime, perioadă de timp de expunere, raritate.
„Am încercat să asigurăm în România şi John Constable, şi pe acestea, şi pe cele din următoarea expoziţie din sezonul 12, care vine de la National Portrait Gallery… Ei vor să asigure, dar fiind foarte puţine proiecte de artă cu valori foarte mari - 50, 100, 200 de milioane de euro -, pentru că atât costă arta, este foarte dificil pentru asigurator să ofere toate sumele astea. Aşa că trebuie să apelăm la asiguratori externi. Ei sunt foarte obişnuiţi, pentru că ei asigură 20 de expoziţii pe lună, iar noi, ca ţară, facem una pe an”, a mai spus Ioana Ciocan, precizând în acest context că, de exemplu, Brâncuşi se asigură „la oră”.
Cum sunt transportate lucrările de artă
- Cutia trebuie să fie prevăzută cu amortizoare, în aşa fel încât lucrarea să se poată mişca foarte uşor înăuntru dar nu foarte tare.
- Lucrarea trebuie să fie aşezată în poziţia în care a fost creată de pictor, nu poate fi întoarsă invers ca să intre pe o uşă. Explicaţia este: gravitaţia. În momentul în care sunt pictate, culorile se scurg un pic iar în momentul în care sunt mişcate, se scurt în cealaltă poziţie şi se pot desprinde. Şi după sute de ani, se pot produce mici variaţii.
- Materialele cu care sunt ambalate lucrările sunt speciale, în aşa fel încât să nu existe niciun transfer chimic între materialul respectiv şi pânză. De exemplu, nu se pot folosi mânuşi de bumbac, pentru că ele se pot agăţa, fibrele pot dăuna uleiului.
- Temperatura în interiorul maşinii trebuie să fie controlată.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1643
Ultimele comentarii
Acum 15 ore
Valentino Versace
Acum 15 ore
Cartea ne face bine..
Acum 15 ore
Emil
Acum 16 ore
Adrian
Acum 16 ore
Newman