În municipiul Sibiu sunt aproape 50 de semafoare, iar pentru întreținerea acestora Primăria plătește peste 240.000 lei pe an. Cel puțin aceasta este suma pe care o estimează s-o cheltuie în următorul an.
Municipalitatea a lansat o licitație pentru întreținerea instalațiilor de semaforizare din Sibiu și asigurarea de materiale necesare întreținerii instalațiilor de semaforizare.
În prezent, în municipiul Sibiu funcționează un număr de 47 de locații semaforizate, localizate la intersecții și treceri de pietoni. În total, sunt 49 de treceri de pietoni semaforizate, acestea având montate și 98 de dispozitive de semnalizare acustică destinate sprijinului la traversare a persoanelor cu handicap vizual.
Conform datelor Primăriei menționate în caietul de sarcini, semafoarele existente, cu excepția trecerilor de pietoni unde comanda semaforizării este acționată cu buton, „sunt dotate cu echipamente moderne cuprinzând automate de dirijare a traficului rutier dotate cu modul GSM respectiv GPS, care permit funcționarea instalației în mod coordonat-adaptiv funcție de valorile de trafic înregistrate în timp real”.
Totodată, funcționarii precizează că majoritatea corpurilor de semafor existente au sistem optic cu LED, „ceea ce conferă performanțe superioare din punct de vedere al vizibilității, fiabilității și al duratei de viață, dar și din punct de vedere al consumului de energie electrică. Restul sunt echipate cu becuri, iar autoritatea contractantă intenționează să le schimbe etapizat cu sisteme de semaforizate echipate cu corpuri de iluminat cu sursă de lumină LED”, se menționează în caietul de sarcini.
Lista locațiilor semaforizate în municipiul Sibiu
Serviciile de întreținere pe care le achiziționează Primăria se referă la întreținerea și asigurarea cu echipamente de automatizare a dirijării circulației; întreținerea externă a instalațiilor, care se referă la cabluri, parasolare, stâlpi etc.; precum și întreținerea dispozitivelor de semnalizare acustică destinate sprijinului la traversare a persoanelor cu handicap.
Caietul de sarcini cuprinde informații cu privire la periodicitatea controalelor și reparațiilor necesare – activități zilnice, săptămânale și lunare, precum și modul de întocmire a rapoartelor de execuție de către prestator.
Contractul pe care îl va încheia Primăria va avea o durată de un an, pentru perioada 2 septembrie 2023 - 1 septembrie 2024.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: semafoare sibiu
Vizualizari: 1317
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Horațiu
Acum 1 oră
Doamne ferește!
Acum 2 ore
Sibian
Acum 2 ore
Adina
Acum 2 ore
Rob