A fost inaugurată pista de pe malurile Cibinului. De la „cel mai spectaculos proiect pentru biciclete”, la plasticul reciclat care a înlocuit betoanele

Darea în utilizare a pistei de biciclete de pe malurile Cibinului a fost unul din rarele momente în care primarul Sibiului, Astrid Fodor, a făcut o inaugurare cu tăiere de panglică. 

„Astăzi a avut loc recepția la terminarea lucrărilor și nu am vrut să mai amânăm deschiderea acestui obiectiv, astfel încât cei interesați să poată circula din acest sfârșit de săptămână”, și-a început Astrid Fodor alocuțiunea, vineri după-amiaza, în zona podurilor peste Cibin de pe șoseaua Alba Iulia.

În fața unei mulțimi în care numărul bicicliștilor creștea continuu, Astrid Fodor a arătat că „este cel mai spectaculos și ambițios proiect în ceea ce privește mobilitatea cu bicicleta în Sibiu”. „Valoarea totală a proiectului este de 11,4 milioane de euro, din care numai 230.000 de euro este contribuția Sibiului”.

Citește și Fotografii spectaculoase cu noua pistă de biciclete a Sibiului. A fost inaugurată vineri

Primarul a transmis și un răspuns criticilor potrivit cărora proiectul a fost prea invaziv în zona verde a Cibinului. „Vreau să vă asigur că nu am stricat nimic, dimpotrivă, am adus plus-valoare. S-au plantat peste 400 de pomi și sute de arbuști, dar și plante de luncă, unele care înfloresc din primăvară și până în toamnă”, a arătat Astrid Fodor.

Ea a mai subliniat faptul că proiectul va beneficia în scurt timp de extinderi și intervenții punctuale: prima, care va fi finalizată până la finele acestui an, tot cu aceiași constructori, va fi în zona podului Libertatea, acolo unde proiectul inițial nu a prevăzut nicio variantă care să elimine conflictele cu traficul rutier. În cadrul unui nou proiect, tot din fonduri europene nerambursabile, în vara aceasta vor începe lucrările de subtraversare a podului Libertatea și de conectare a celor două tronsoane de pistă de biciclete întrerupte în prezent de acesta. 

„Este o pistă care conectează cartierele Gușterița, Reșița, de cartierul Ștrand. Mai mult, pe această pistă se poate ajunge cu bicicleta, în siguranță, până în Rășinari. Pe acest traseu până spre Rășinari mai sunt mici întreruperi pe care le vom rezolva prin următoarele proiecte pe care le vom depune pentru a obține finanțare”, a mai promis Astrid Fodor.

Constructorul: unii au spus că durează prea mult

„Pe cât de ambițios a fost acest proiect, pe atât de reușit este. Am avut șansa ca acest contract să fie câștigat de Con-A, pentru că a fost nevoie de un constructor cu experiență cu ajutorul căruia să adaptăm constant proiectul. Vreau să mulțumesc domnului Mircea Bulboacă și domnului Sorin Cristea și felicit pe fiecare dintre cei care au lucrat la acest proiect. Este o lucrare de referință și sper că va fi folosită intensiv”, a dat cuvântul Astrid Fodor constructorilor.

La fel ca și la inaugurarea noului stadion municipal, de anul trecut, Mircea Bulboacă, președintele grupului Con-A, a amintit de angajamentul pe care societatea de construcții pe care a înființat-o îl are față de Sibiu. „Bucuria finalizării unei lucrări este dublată de faptul că am lucrat pentru sibieni. Și ne-am străduit să facem o lucrare bună, potrivit așteptărilor. Merită apreciat faptul că Primăria Sibiu se orientează spre lucrări în folosul tuturor sibienilor și sunt convins că toată lumea va aprecia acest proiect. Mulțumesc tuturor celor care au lucrat aici, în special domnului Cristea, care s-a implicat foarte mult. Sibiul poate conta pe inginerii Con-A”, a spus Mircea Bulboacă.

Sorin Cristea, cel care conduce din postura de director general grupul de firme Con-A, a demonstrat că a fost atent la criticile pe care, anonim ori nu, sibienii le-au făcut pe perioada derulării lucrărilor. „Am construit aproape patru kilometri de pistă de biciclete pe marginea unui râu, deci cu multe și diferite probleme geotehnice. Am citit, apoi, în mediul on-line, că prin acest proiect noi vom distruge zonele verzi. Nu am mai construit acele ziduri de sprijin, care au fost înlocuite cu 21.000 de mp de palplanșe, dintre care aproximativ 20.000 de mp de palplanșe sunt din PVC reciclat. Apoi am mai văzut critici referitoare la faptul că termenul de execuție a fost prea mare: am avut un proiect bine făcut, dar această lucrare a fost executată în albia unui râu care s-a tot schimbat și a trebuit să adaptăm în permanență proiectul. De la predarea amplasamentului și până la predarea lucrărilor finalizate au trecut 17 luni”, a calculat Sorin Cristea.

Pe lângă mulțumirile aduse primarului Astrid Fodor și echipei sale, Sorin Cristea a apreciat și strădania partenerilor contractuali. „S-au străduit să livreze un produs cât mai bun. Și mulțumesc echipei Con-A”.

„La ce probleme au fost pe teren, pot să spun că a fost un termen scurt”, a răspuns Astrid Fodor.

„Vă rog să remarcați designul și calitatea”

Astrid Fodor a mai cerut un pic de răbdare din partea sibienilor în ceea ce privește aspectul final al traseului, arătând că unele din însămânțări au avut loc recent și nu își arată, deocamdată, aspectul. După care a atras atenția asupra investițiilor adiacente pistei: de la balcoane și dek-uri de relaxare, dotate cu bănci inovative, la iluminat. „Avem stâlpi de iluminat care nu au doar corpurile LED, ci și camere video și hot-spot-uri. Totodată vă rog să remarcați și designul și calitatea materialelor”

Mica sărbătoare

A fost unul din puținele proiecte la care primarul Astrid Fodor s-a afișat tăind o panglică. A ales culoarea verde, asemănătoare culorii pistei și a tăiat panglica alături de echipa constructorilor și echipa Primăriei.

Iar seara inaugurării a fost continuată și de parcurgerea unor porțiuni bune din noua pistă. Au pedalat pe noua pistă cicliști de performanță, dar și corporatiști din cadrul unor firme care își au sediul pe traseul noii infrastructuri. Au pedalat angajați ai Con-A, dar și ai Inspectoratului pentru situații de urgență și ai Apă-Canal. Iar o echipă de bicicliști a venit și din rândul Poliției locale Sibiu.

De fapt, la pedalatul inaugural a putut participa oricine a dorit. Și cu toții au primit cadouri la final, sub forma unor vouchere la diferite facilități ale administrației locale: intrare pentru toată familia la Lacul lui Binder sau la Zoo, la Baia Populară sau 100 de minute gratuite pe bicicletele Sibiu Bike City.

Ce spun utilizatorii

Printre cei care au „pedalat inaugural” s-au numărat și reprezentanți ai Urban Bike Revolution, cea mai activă asociație din Sibiu care are drept obiectiv promovarea deplasării cu bicicleta prin oraș în oricare scop, în special cel de „navetă”. „Valoarea în bani a acestui proiect cred că nu are o așa mare importanță față de impactul pe care îl avea asupra oamenilor care speră la un spațiu sigur de deplasare cu bicicleta. Este un trend crescător, foarte multe familii cu copii mici, de până la zece ani, ies la plimbare cu bicicletele. Ceea ce, din punctul nostru de vedere, este o educație sănătoasă, deoarece speranțele sunt mult mai mari ca un copil obișnuit cu pedalatul de mic să nu devină adultul care va sări direct în mașină pentru orice deplasare”, spune Andrei Rusu, cel care conduce Urban Bike Revolution. 

În actualul context al infrastructurii velo din Sibiu, Andrei Rusu crede că noua pistă va avea în primul rând un rol de agrement. „Nu conectează puncte critice ale Sibiului din perspectiva nevoii de deplasare. Este plăcută, aproape de apă, ferită de trafic, dar consider că va fi folosită în special în scop de agrement. Și sperăm să fie conectate cu alte piste, de care este nevoie pentru deplasarea cu bicicleta în alte scopuri decât cele de agrement”.

La pedalatul inaugural a fost și Tudor Oprea, ciclistul olimpic care a înființat și conduce Pro Cycling Team. „Acum, poate fi folosită și de cicliștii de performanță: la finele unei zile grele de antrenament să faci o plimbare pe aici, să îți destinzi mușchii și creierul, este numai potrivit. Pentru comunitate cred că este un lucru bun, care cred că va trebui continuat. Deocamdată o văd precum o pistă de agrement, cred că sunt puțini sibienii care o vor folosi în viitorul apropiat pentru a merge la serviciu, de exemplu”.

Iar numărul sibienilor care folosesc bicicletele pentru deplasarea la serviciu, școală, cumpărături sau în alte scopuri decât cele de divertisment este în creștere, arată Costel Stanciu, al cărui magazin de biciclete și atelier de reparații se află vizavi de pista de biciclete amenajată pe Calea Dumbrăvii. „Anul trecut, când s-a deschis pista de pe Calea Dumbrăvii, erau mulți care comentau că nu e folosită de nimeni. Era toamnă târziu, a venit iarna. Acum, dacă stai și numeri, vei vedea că este în creștere numărul celor care o folosesc pentru deplasarea prin oraș. Și sunt mulți. Despre pista aceasta, de pe malul Cibinului, nu pot spune nimic rău. Este foarte bună. Va fi o viitoare promenadă, din punctul meu de vedere vor fi mulți care vor veni pe aici să se plimbe”, apreciază Costel Stanciu, proprietarul Action Sport.

foto Silvana Armat

Citește și VIDEO Vinerea aceasta va fi inaugurat cel mai mare proiect de infrastructură pentru biciclete realizat la Sibiu: pistele de pe malul Cibinului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Vlad Andrei

Acum 1 an

Felicitări Minou!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Javert

Acum 1 an

Dacă tot s-au desființat spații verzi pentru niște moftangii ,sper că pentru binele planetei , toți cei care vor folosi pista de biciclete vor renunța la mașinile lor.
Raspunde

@javert?

Acum 1 an

Felicitări! De azi poți să porți cu mândrie tricoul pe care l-ai câștigat. Da, ăla cu pr0stul clasei! Cine sunt moftangiii? Ce spații verzi s-au desființat? Mai dă-ți dosul jos din mașină și vezi cum arată orașul. E clar care e respectul tau pentru bicicliști. Sper să nu ne întâlnim prin trafic. Să ai oglinzile asigurate la BMW .
Raspunde

Dragos

Acum 1 an

@Javret, ti se aplica mănușa vorbele lui Einstein:Universul și Prostia sunt nemarginite…însă am dubii cu privire la Univers…
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Javert

Acum 1 an

@Dragos.Umorul tău îmi aduce aminte de o cărămidă.
Raspunde

Javert

Acum 1 an

Pentru @javert? Trebuie sa recunosc ca te admir .Deși eu nu am incitat la distrugere ,asa cum faci tu .replica mea la comentariul tau nu a fost publicata .Asa ca îți urez succes în lupta ta împotriva BMW-urilor.
Raspunde

Bubi Seven

Acum 1 an

Sigur un ciclist a proiectat urcarea de pe mal spre pista din Stand cu serpentinele acelea la podulde pe strada Alba Iulia. Iar idea cu liftul merita premiul Mobil ! Acum ca madam prim are pista de la ea de acasa ar putea-ofolosi sa mearga la munca si sa renunte la automobilul de serviciu , macar ca exemplu !
Raspunde

Robert

Acum 1 an

Un proiect laudabil! P.S. M-asteptam ca, in una din poze, sa o vedem si pe d-na Fodor pe bicicleta
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Javert

Acum 1 an

Replica de interlop!!! .Referitor la întrebările tale nu am de gând sa demonstrez axiome ,în schimb constat (dacă mai era nevoie) ca bicicliștii sunt în cel mai bun caz ,,neam prost" sau un grup mafiot organizat (asta dacă iau în considerare aprobările pe care le are comentariul tau) Sunt uimit de faptul ca nu ti-a fost cenzurat pasajul în care sugerezi ca distrugi oglinzile de la BMW -ul meu. Din partea mea poți distruge toate mașinile din Sibiu dar asta se numește infracțiune și se pedepsește cu închisoare .Sper că cei care ti-au apreciat comentariul știu lucrul ăsta!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Carcotel

Acum 1 an

Curaj mare pe Cora sa apara in public dupa cate a "facut" in ultimii ani :)
Raspunde

@Carcotel

Acum 1 an

Numai voi, cei care traiti doar in comentariile de la TS, sunteti atat de rupti de realitate incat sa credeti ca ce debitati voi aici e parerea majoritatii.
Raspunde

Sibian SB

Acum 1 an

Noa, dati la pedala, fratilor!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

USR 2%

Acum 1 an

Ha ha ha . Pista de biciclete de pe malul cibinului a fost inaugurata cu o saptamana in urma de baietii de la motocros.
Raspunde

Mitică Vladian Rupestru

Acum 1 an

Este un dezastru aceasta lucrare! Sibienii adevărați, nu vinituri și hipsteri suntem împotriva a tot ce se întâmplă în acest oraș oraș! Vrem malurile Cibinului nostru strămoșesc pline de boscheți, de gunoaie, de piețari beți și care își fac nevoile în apa, de pescari de craieti și de mirosurile specifice de wc! Vrem sa se dărâme toate cartierele noi și sa fie recladite fabrica Balanta și IPAS! Vrem dărâmarea stadionului și făcute locuri pentru grătar, ca acum 40 de ani, de 1 mai! Sibiul-oraș elgibitist!
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Pista e spectaculoasă, nu băgați în seamă propaganda putleristă a postacilor (gen Javret)
Raspunde

Ertger

Acum 1 an

Mircea Bulboacă ar trebui sa mearga sa vada calitatea lucrarilor (pe bicicleta si pe jos) ca sa isi dea seama pe ce a platit "meseriasii" si ce a iesit ca lucrare fata de trebuia sa fie la cat a costat... imbinarile la balustradele de lemn sunt dezastru (s-a folosit lemn ud) si cele de la platformele de belvedere nu au una acelasi rost... de pista valurita nu mai spun ca nu are rost...
Raspunde

Lale

Acum 1 an

Chiar nu mai contează cât a costat, bine ca s-au găsit bani și pentru astfel de proiecte. Important e ca toată lumea e mulțumită, de la primar în jos.
Raspunde

Pietonii

Acum 1 an

rămân până una alta cu promenada pe trotuarele de sus, cu nasul în eșapament.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus