Toate reclamațiile întemeiate făcute de consumatori sunt rezolvate în favoarea lor, potrivit reprezentanților Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC). Pe de altă parte aceștia precizează că aproape 40% din reclamații sunt clasate fie pentru că nu respectă condițiile de depunere, fie nu intră în sfera de competență a instituției.
Potrivit unei informări făcute de reprezentanții CJPC către Turnul sfatului, toate reclamațiile întemeiate făcute de consumatori sunt rezolvate în favoarea lor, însă foarte multe sunt clasate fie din cauză că nu respectă condițiile de depunere, fie nu ține de competența instituției rezolvarea lor.
„Toate reclamațiile sunt soluționate în favoarea consumatorilor atunci când ele sunt întemeiate. Din nefericire, un număr mare de reclamații depuse (aproape 40% dintre ele) sunt fie clasate din cauza nerespectării condițiilor de depunere a acestora, fie nesoluționabile (nu intră în sfera de competență a instituției noastre). Cercetarea reclamațiilor se face conform prevederilor legale în vigoare, iar unde acestea sunt respectate de către operatorii economici, și în consecință aspectele reclamate depășesc cadrul legal, acestea sunt concluzionate neîntemeiate”, transmit reprezentații CJPC Sibiu.
Aceștia recomandă ca reclamațiile să fie făcute doar după ce s-a încercat soluționarea acestora cu operatorul economic.
„Referitor la depunerea reclamațiilor, se recomandă să apelați la această modalitate numai după ce încercați să rezolvați amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situația în care nu ați ajuns la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci puteți să depuneți o reclamație”, mai spun cei de la CJPC.
Cele mai frecvente greșeli făcute de reclamanții sibieni
Potrivit celor de la CJPC, printre cele mai frecvente greșelile întâlnite la cei care depun sesizări se numără reclamații care nu sunt însoțite de toate documentele necesare, nu există cadrul legislativ care să prevadă returnarea bunurilor achiziționate în magazine (pentru achizițiile on-line acestea pot fi returnate fără motiv în termen de 5 zile de la achiziționare), achiziționarea de bunuri online de pe site-uri din afara Uniunii Europene ori reclamații pentru defecte apărute în perioada de garanție fără ca acestea să fie cuprinse de garanție (a se verifica specificațiile din Certificatul de Garanție) sau pentru utilizarea necorespunzătoare a acestora.
Peste 1.200 de reclamații depuse de sibieni
Până la data de 27 septembrie 2023 la sediul CJPC Sibiu s-au inregistrat 1.259 de reclamații.
În ceea ce privește sesizările depuse de către consumatori, cele care întrunesc condițiile pentru a fi considerate ca întemeiate, au fost soluționate favorabil, în funcție de neconformitățile/serviciile reclamate, astfel: consumatorilor restituindu-se contravaloare produselor/serviciilor, li s-a schimbat/reparat produsul.
Cercetarea sesizărilor/reclamațiilor depuse de către consumatori se face conform prevederilor legale în vigoare, iar unde aspectele reclamate depășesc cadrul legal, acestea sunt concluzionate neîntemeiate.
Cum depui corect o reclamație
În contextul prezentat mai sus sibienii trebuie să știe o serie de pași care trebuie respectați atunci când depun o reclamație pentru ca aceasta să poată fi soluționată.
Astfel, pentru a depune o reclamație aceasta este formulată în nume propriu și trebuie să fie însoțită de documente justificative care să ateste relația comercială cu operatorul reclamat (contract, factură, bon de casă).
Reclamațiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Divergențele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Pot fi depuse reclamații doar pentru operatorii economici cu personalitate juridică în România.
Pentru operatorii economici cu sediul în afara României (în alte state membre ale EU, plus Norvegia, Islanda și Marea Britanie) consumatorii sunt rugați să se adresați Centrului European al Consumatorilor din România.
Pentru operatorii economici cu sediul în afara Uniunii Europene nu se pot soluționa reclamațiile depuse, ANPC neavând posibilitatea de a-i verifica.
Se recomandă depunerea reclamație pe site-ul ANPC, https://sesizari1.anpc.ro/.
Despre procedura generală privind rezolvarea reclamaților consumatorilor puteți citi AICI.
Sursa foto: Facebook ANPC
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 3168
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sibian
Acum 1 oră
Florin alexandru
Acum 2 ore
Nustiu
Acum 3 ore
Aurel Metrescu
Acum 3 ore
Hermannstädter