După 14 ani de lucrat într-o multinațională, o sibiancă s-a întors acasă și și-a deschis o afacere cu investiție de 10.000 de euro. „Nu există două produse care să semene unul cu altul”

Ambiție, perseverență, curaj și determinare. Sunt doar câteva dintre calitățile de care Iulia Lavu a avut nevoie atunci când, după 14 ani de lucrat în multinațională, a decis să se întoarcă acasă, la Sibiu și să-și deschidă propria afacere. Din 2016, Iulia este designer de noduri, iar creațiile sunt făcute chiar în atelierul părinților ei, administratori ai unei afaceri cu textile din Cisnădie.

Iulia are 39 de ani și este originară din Cisnădie. A studiat Relații Economice Internaționale la Cluj, pe limba germană, iar timp de 14 ani a profesat în Marketing și Project Management la Cluj, București, dar și în Germania. Cea mai recentă experiență a sa în Germania avea să-i schimbe însă parcursul. Un sfat al unui colaborator german a făcut-o să reflecte la întrebarea „Ce ar fi să mă întorc acasă și să deschid ceva al meu?” Nu a durat mult și visul Iuliei a prins contur și a devenit realitate.

„În 2016 am decis să revin acasă pentru că mi-am dat seama că vreau să am o afacere a mea. Am avut o discuție în Germania cu un colaborator cu care negociam un contract și care își făcea concediile în Mărginimea Sibiului, în Cisnădie și în Cisnădioara. El m-a sfătuit, Cisnădia fiind un loc al textilelor, să mă mut înapoi acasă și să dau drumul unei afaceri. Provin dintr-o familie de ingineri textiliști, din 91 părinții mei și-au deschis o mică afacere, tata a lucrat la fabrica de covoare, mama la Mătasea Română. S-au privatizat, au achiziționat o mașină de făcut șnur, șnurul acela era vândut pe atunci la metru liniar pentru coletărie”, a povestit Iulia pentru Turnul Sfatului.

Primele creații

Relația Iuliei cu creativitatea s-a dezvoltat încă din liceu, când a adus la viață, în atelierul părinților ei, și primele produse.

„La un moment dat văzusem un brâu la Shakira și am încercat să-l reproduc după cum m-am priceput. Așa am reușit să fac și primele produse. Eram undeva în clasa a 9-a și de pe atunci cochetam cu ideea de designer vestimentar. A trecut acea etapă, am făcut brâurile respective, s-au vândut, dar mi-am văzut de altă direcție, mi-am dorit foarte mult să plec din Sibiu și să studiez în limba germană, de așa am ajuns la Cluj.

Între timp, părinții mei au mai achiziționat câteva mașini de împletit șnur și funie și m-am jucat în diverse moduri. Noi am încercat să redăm viața utilajelor din fabricile de textile care au fost dezafectate, astfel că atelierul nostru este dotat cu echipament second din acele fabrici”, mai explică aceasta.

„Nu există două produse care să semene unul cu altul”

După ce a creat primul preș, Iulia și-a dorit să-și facă produsele cunoscute. Așa a ajuns la Jujube Atelier, de pe strada Faurului, loc în care sibianca a putut vedea feedback real din partea clienților.

„Am creat primul preș alăturând funiile unele de altele, apoi am început colaborarea cu Jujube Atelier. Produsele mele sunt listate în trei magazine din țară, la Constanța, la Sibiu și la București. Sunt magazine concept unde sub același acoperiș sunt vândute produse ale artiștilor locali”, detaliază sibianca.

Toate produsele sunt cusute și concepute de Iulia, partea de materie primă este produsă în atelier unde sunt implicați părinții ei, iar execuția îi aparține în totalitate sibiencei. Printre creațiile Iuliei regăsim coșuri de depozitare, covoare, abajururi, dar și genți.

„Nu-mi planificasem să ajung și pe partea de fashion, mă gândisem să fac doar covoare. Dintr-o joacă, dintr-un covor pe care l-am pliat, cineva l-a confundat cu o geantă, o prietenă din Franța m-a provocat și așa am început să fac și genți. Nu lucrez cu stocuri, nu există două produse care să semene unul cu altul. Produsul meu preferat este cel care vine de la client, provocarea clientului care-mi spune că vrea un produs pe care nu l-am mai făcut niciodată”, a completat aceasta.

„Am investit 10.000 de euro în ultimii patru ani”

Acum trei ani Iulia și-a construit și brand-ul propriu „Iulia Lavu - Knots Designer”. „Am investit în materie primă, apoi am investit în tot ce înseamnă logo, brand, dar și pagina de portofoliu iulialavu.ro, ar fi undeva la 10.000 de euro în ultimii patru ani”.

Numele afacerii a venit de la sine întrucât nodul este prezent în tot ce face Iulia, chiar și în relația dintre ea și clienți, fiind practic o punte de legătură.

„Cred că am moștenit cumva acest talent al creativității. Numele mi-a fost foarte ușor să-l dau. Toate produsele au nod, ori că este nodul din textura firului, ori că este nodul pe care eu îl pun intenționat, ori că este nodul care e accidental acolo. Nodul este o punte între mine și client, toată energia și dragul pe care îl pun în produs este transferat prin acel nod către client”, a mai completat aceasta.

Planuri de viitor

Pentru că afacerea sa este în plină dezvoltare, Iulia are planuri frumoase pentru viitor. Își dorește colaborări noi și vrea să mulțumească, la fel ca până acum, fiecare client în parte.

„Ce intenționez pentru următorul an este să abordez designeri de interior cu care să colaborez, care poate au idee interesantă de decorațiune care să implice funii. Anul trecut am avut o lucrare mare la o terasă pe malul mării, un proiect frumos la Oradea, acum sunt în discuții pe un proiect mai mare în Brașov.

Eu folosesc exclusiv textil, dacă este vreun client care-și dorește un detaliu de piele folosesc resturi de piele, încerc să reciclez cât se poate de mult. Îmi doresc un produs care să fie creat de un artist marochiner în care să-mi inserez împletiturile mele, acesta ar fi un proiect la care sunt acum în discuții. Și ce-mi mai doresc, să fac față nevoilor clientului, timpului pe care mi-l oferă el pentru executarea produsului”, a concluzionat aceasta.

Creațiile Iuliei le găsiți pe pagina de facebook Iulia Lavu Knot Designer, iar detalii despre afacerea ei găsiți și pe pagina de portofoliu iulialavu.ro.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sparrow

Acum 2 ani

Eu am o micā afacere de produs sāpun. Facem un joint venture si oferim kituri complete pentru strangulat. Ea face funiile eu ofer sāpunul specially developed pentru a aluneca usor pe tipul si pasul nodurilor impletite! Pfuai! Ce glorios viitor al business-urilor ne asteaptāāāāā ! Ofertā limitatā! La douā kituri cumpārate, Al treilea e la jumatate de pret
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 2 ani

Traian Vuia, Emil Cioran, Celibidace, Enescu, Herta Müller, Eugen Ionescu, Brancusi, etc, au refuzat sau refuza repatrierea in raiul hotilor, coruptilor si criminalilor romani.
Raspunde

CA

Acum 2 ani

*** (Acest mesaj a fost șters din cauză că nu are nicio legătură cu subiectul)

Raspunde

Gogu

Acum 2 ani

Cei care și-au tocit nervii prin multinaționale, nu mai pot, trec la bricolaj. Dar mă întreb cât poți să câștigi din asemenea... afaceri ca sa duci o viață decentă.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus