Duminică,
20.07.2025
Partial Noros
Acum
27°C

Facturile la curent sau gaz vor ajunge, la o parte dintre sibieni, la jumătatea lunii februarie. Electrica își optimizează sistemul informatic

Facturile la curent sau gaz vor ajunge, la o parte dintre sibieni, la jumătatea lunii februarie. Electrica își optimizează sistemul informatic

Distribuție Energie Electrică Romania își anunță clienții că în perioada 1 ianuarie - 29 ianuarie 2024 unele dintre activitățile specifice operatorilor de rețea și relația cu furnizorii și utilizatorii de energie electrică pot fi afectate în urma implementării unui proiect complex de optimizare a sistemului informatic. Pe site-ul instituției se anunță că o serie de aplicații nu vor funcționa în această perioadă, printre care se numără și aplicația MyElectrica sau TelVerde prin care se putea trimite autocitirea. De asemenea sunt anunțate întârzieri sau posibile erori de facturare.  

Migrarea datelor spre noua platformă software consolidată a început la data de 1 ianuarie 2024 și se va finaliza în cel mai scurt timp, nu mai târziu de 29 ianuarie 2024, spun reprezentanții companiei de furnizare a energiei electrice. Pe durata acestui proces, anumite activități vor înregistra limitări și indisponibilități temporare.

„În acest sens, Distribuție Energie Electrică Romania solicită sprijinul și înțelegerea clienților și partenerilor săi pentru a diminua volumul solicitărilor primite în perioada de trecere la noul sistem. De asemenea, se recomandă reprogramarea unora dintre procesele ce implică relația cu Distribuție Energie Electrică Romania, cum ar fi solicitările de deconectare, pentru a evita posibilele erori sau întârzieri. Toate solicitările primite de la furnizori până la finalul anului 2023 vor fi preluate și tratate pe canalele de comunicare consacrate. Pentru solicitările cu dată ulterioară datei de 1 ianuarie 2024, care nu pot fi reprogramate pentru finalul lunii ianuarie, se recomandă comunicarea acestora prin canale alternative de poștă electronică, folosind adresele de e-mail comunicate prin contractele de distribuție”, transmit reprezentanții instituției.

În această perioadă se pot înregistra întârzieri în desfășurarea tranzacțiilor în POSF (Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică) în relație cu furnizorii de energie electrică și utilizatorii, precum și în relație directă cu utilizatorii, pentru activitățile aferente procesului de racordare.

De asemenea, portalul dedicat pentru procesul de racordare la rețea şi obținere avize de amplasament nu va fi funcțional în perioada menționată mai sus. Cererile de racordare, precum şi toate documentele aferente procesului de acces la reţea, obţinerea avizelor de amplasament şi toate documentele aferente, se vor depune, în această perioadă, în Centrele de Relații cu Utilizatorii.

„Distribuție Energie Electrică Romania își cere scuze pentru orice inconveniente cauzate și le mulțumește clienților și partenerilor pentru înțelegere și colaborare pe durata acestei perioade de implementare a noului sistem informatic consolidat”, mai transmit reprezentanții DEER.  

Informații suplimentare pe site-ul instituției

Potrivit informațiilor publicate pe site-ul oficial (www.distributie-energie.ro), furnizarea de energie electrică și/sau gaze naturale nu va fi afectată. În schimb facturile vor ajunge mai târziu.

„Ca urmare a limitărilor temporare, factura de energie electrică și/sau gaze naturale va fi emisă și va ajunge la clienți la o altă dată decât cea obișnuită, respectiv în a doua parte a lunii februarie, iar termenul de plată se va raporta la momentul emiterii facturii”, se arată pe site-ul celor de la DEER.

În ceea ce privește plata facturilor, clienții vor avea următoarele modalități:

  • Internet banking;
  • debit direct;
  • aplicațiile Orange Money, mobilePay Wallet, 24Pay, Pago;
  • automatele de plată StartPay;
  • stațiile OMV/Petrom;
  • serviciul Westaco Express;
  • centrele de plăți un-doi Mobile Distribution;
  • punctele de plată PayPoint;
  • ghișeele, automatele bancare sau ATM-urile băncilor partenere.

În perioada optimizărilor de sistem, următoarele aplicații și funcționalități nu vor putea fi utilizate de către clienții companiei:

  • MyElectrica – aplicație și portal;
  • TelVerde (comunicare index autocitit);
  • Formularul unic de contact online;
  • E-chat;
  • Plata în punctele de relații cu clienții (Info Kiosk/POS);
  • Serviciile din meniul interactiv Call-center (activare a opțiunii de apel la emiterea preavizului, informații despre intervalul de comunicare a indexului sau perioada de citire programată a contorului).

Pentru obținerea informațiilor se pot folosi următoarele modalități:

  • Call-center, la numărul 0244 406 006 (apel taxabil, tarif normal, de luni până vineri, între orele 08:00-20:00) pentru informații privind relația cu furnizorul;
  • Punctele de relații cu clienții (clienții au opțiunea să își programeze vizita prin intermediul platformei https://www.electricafurnizare.ro/e-programare/);
  • Adresa de e-mail menționată în cadrul facturii de energie.
  • În acest context, procesarea și soluționarea cererilor din partea clienților se vor desfășura în limitele de ordin tehnic generate de optimizarea sistemelor informatice.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

1 comentarii

Ghita

Acum 1 an

corect, adevar grait
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus