Miercuri,
10.09.2025
Partial Noros
Acum
22°C

Autostrada Sibiu-Făgăraș, lotul 1 Boița-Avrig: Forajele geotehnice au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița

Autostrada Sibiu-Făgăraș, lotul 1 Boița-Avrig: Forajele geotehnice au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița

Makyol, constructorul Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș continuă forajele geotehnice aferente etapei de proiectare și pe lotul 1 Boița-Avrig (14 km.), foraje începute încă din decembrie 2023, imediat după semnarea contractului (24 noiembrie 2023). Practic, constructorul din Turcia a început studiile geo fără a mai aștepta emiterea ordinului CNAIR pentru începerea proiectării, scrie economedia.ro

Asocierea Makyol-Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, cu 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A 13 Sibiu-Făgăraș, parte din A 13 Sibiu-Brașov-Bacău.

Contractul pentru lotul 1 a fost semnat pentru 1,9 miliarde lei, termen de proiectare de 12 luni și 36 de luni pentru execuție. Imagini cu utilajele pentru forajele geotehnice care au ajuns în zona lacului de acumulare Racovița (pe Olt) au fost publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură.

Tronsonul Boița (intersecție A1 Sibiu – Pitești) – Avrig are o lungime de 14 kilometri, include nodul rutier de la Boița și 18 lucrări de artă, poduri, pasaje viaducte. Dintre acestea, podul în arc peste râul Olt are o lungime de 203 metri, podul peste linia de tren și Drumul Comunal 60 are 566 metri, un alt pasaj peste CF și DJ 105 G are 727 metri, iar cel mai lung este viaductul de 911 metri de la Nodul Rutier Boița peste breteaua 3 și DN 7, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia în Caietul de Sarcini. 

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Brașov – Bacău, CNAIR evaluează cele trei oferte primite pentru reactualizarea studiului de fezabilitate la a treia licitație.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

Nicu

Acum 1 an

Cred ca toata lumea asteapta autostrazi pe regiunile principale ale tarii, dar sa nu uitam ca avend drumuri de mare viteza asta nu inseamna ca noi ca soferi suntem pregatiti pentru ele. Avem in trafic oameni care pe un drum drept nu mai tin cont de limitele de viteza si apasa pedala pana la fund pentru a vedea "cat prinde masina" sau pentru "a ajunge mai repede" pentru ca "ma grabesc". Acestea sunt doar cateva exemple pe care le aud in jur cand vine vorba de drumuri de mare viteza, fie ele drumuri nationale europene, drumuri expres sau autostrazi. Cunost persoane care au luat permisul doar invatand intrebarile din chestionarele auto https://chestionareauto.ro/, pentru ca aveau "masina lui tati" la scara si abia asteapta sa o conduca.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus