Miercuri,
10.09.2025
Innorat
Acum
16°C

13 case și 26 de locuri de parcare: consultare publică pentru un nou complex propus în zona Gării

13 case și 26 de locuri de parcare: consultare publică pentru un nou complex propus în zona Gării

Un proiect ce revede ridicarea a 13 locuințe imediat după liniile de cale ferată, în zona Gării și în apropierea complexului City Residence, este propus pentru consultare publică la Primărie.

Beneficiarul proiectului este compania City Residence Construct SRL, care a anunțat intenția de a elabora un Plan Urbanistic de Detaliu (PUD) pentru construirea de locuințe individuale în municipiul Sibiu. Locația investiției este pe strada Șerpuită, la nr. 36.

Anunțul este însoțit de un memoriu justificativ, în care sunt oferite mai multe detalii cu privire la viitoarele locuințe, precum și o planșă cu posibilități de mobilare. 

Astfel, proiectul prevede dezvoltarea a 13 unități locative pe un teren de 3178 mp, cu accesul principal din strada Șerpuită. Zona este preponderent una de case, dar în care se mai găsesc o grădiniță, o vulcanizare, dar și câteva sedii de firmă. Conform descrierii din memoriul justificativ, amplasamentul este o parcelă de formă neregulată, fiind liber de construcții. Conform reglementărilor actuale, indicii urbanistici maxim admiși pentru această zonă sunt 30% pentru procentul de ocupare a terenului (POT) pentru parcelele mai mari de 350 mp și un coeficient de utilizare a terenului (CUT) de maxim 1,2. Beneficiarul propune un POT de 30% și un CUT de 0,6. Cu alte cuvinte, regimul propus este parter + etaj, iar înălțimea clădirilor să nu depășească 10 m.

În document se mai menționează că vor fi prevăzute și 26 locuri de parcare, cu precizarea că „lotul va fi asigurat cu locuri de parcare în incinta proprie”.

„Se propun două zone edificabile, una la nord și una la sud. Zona edificabilă din nord va prelua alinierea clădirilor existente iar pentru a atenua din masivitate și conferi o anumită compoziție, clădirile se vor retrage variabil de la aliniamentul terenului cu minim 2,20 m și maxim 3,00 m (...) A doua zonă edificabilă, din sud, se va retrage față de limitele estice și vestice cu o distanță minim egală cu ½ din înălțimea clădirii măsurate la cornișă sau atic în punctul cel mai înalt dar nu mai puțin de 3m, față de limita sudică cu o distanță de 6,00 m, iar în nord, față de prima zonă edificabilă, cu o distanță variabilă de 23,27m – 25,21m”, scrie în memoriu.

În ceea ce privește costurile, se menționează că „pentru realizarea obiectivului valoarea estimativă a echipamentelor şi instalaţiilor necesare este de cca 4.000.000 lei. Aportul investițional aparține în proporție de peste 99% investitorului privat care dezvoltă zona, investiţiile publice fiind nesemnificative”.

Concluziile subliniază corelarea proiectului cu obiectivele de dezvoltare urbană și teritorială, precum și contribuția pozitivă anticipată la nivelul comunității locale.

Compania beneficiară a fost înființată în 2016 și are ca obiect de activitate realizarea de lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale. Pentru anii 2021 și 2022 a raportat afaceri de peste 25 de milioane de lei și profit net de peste 8 milioane lei anual.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 10556

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

5 comentarii

Newman

Acum 1 an

Strada Serpuita este singura cale de acces la pod.Dimineata dupa ora 7 este blocata ,nu se poate circula pana la iesirea la pod.Daca se va face investitia nu se va mai putea circula deloc.Cauza este Calea Gusteritei care nu are iesire la autostrada (desteptii au facut doua iesiri la Compa si nici una in Gusterita), podul peste calea ferata nu a fost realizat cu 2 benzi pe sens asa cum a fost proiectul.Fara un studiu de trafic profesionist nu trebuie eliberata nici o autorizatie de constructie.
Raspunde

Dany Service DPF

Acum 1 an

Str. Șerpuită este blocată pentru că majoritatea șoferilor din capitala "bunelor maniere" nu ar lăsa nici de ai dracu o mașină să iasă pe Calea Gușteriței. S-ar circula bine dacă s-ar aplica regula fermoarului, dar n-ai cu cine...de parcă nu ar mai ajunge la destinație dacă lasă pe careva in față.
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Autorizația se dă (sau nu) dacă îndeplinește criteriile reglementate. Doar n-o să stea terenul pârloagă pentru părerile crețe a unora.
Raspunde

Newman

Acum 1 an

Strada Serpuita e blocata si pentru ca jumate din ea, este de fapt parcare pentru locuitorii caselor care nu parcheaza interiorul curtilor. Macar constructorii astia au propus cate doua locuri pentru fiecare, casa ceea ce e mai rarisim.
Raspunde

Florin

Acum 1 an

Gusterita trebuie legata si dincolo de Cibin de cele doua noduri de acces in autostrada- de la iesirea spre Medias prin prelungire Tineretului si de la Compa prin pod nou peste Cibin din strada Podului. Accesul din Gusterita ar fi insemnat demolari de case. Din pacate viziunea pe infrastructura in Sibiu nu exista.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus