Angajații Consiliului Județean Sibiu nu se mai mută la Aeroport pe perioada lucrărilor de reabilitare a sediului din centrul istoric. Reprezentanții instituției au anunțat astăzi, în urma unei întrebări a consilierilor USR, că în următoarele zece luni ale anului o parte din angajații CJ va activa din sediul Bibliotecii Astra, iar altă parte, inclusiv conducerea instituției - din sediul unei societăți comerciale de pe strada General Dragalina din cartierul Ștrand.
Pe 24 ianuarie Turnul Sfatului scria că activitatea Consiliului Județean Sibiu va fi mutată la Aeroport în perioada derulării proiectului de reabilitare și eficientizare energetică a sediului instituției. Administrația județeană nu a infirmat atunci acest lucru, dar ne-a transmis că informațiile detaliate vor fi comunicate publicului atunci când acestea vor fi stabilite cu exactitate. Între timp, lucrurile au fost stabilite, dar publicul nu a mai fost informat la inițiativa administrației județene, ci în urma unei întrebări a consilierilor în cadrul ședinței ordinare a CJ Sibiu, care a avut loc astăzi.
„Întrebarea noastră este legată de relocarea activității CJ. Până la urmă, ce variantă a rămas, adică unde se va reloca activitatea din clădirea ce urmează a fi renovată (...) și de ce a picat povestea cu Aeroportul, care a fost prezentată inițial, acum o lună?”, a solicitat consilierul USR Adrian Echert la finalul ședinței ordinare de astăzi, sugerând că nici aleșii județeni nu cunosc cum își va desfășura în continuare activitatea instituția.
Vicepreședintele CJ Sibiu, Marcel Luca, singurul din conducerea instituției prezent astăzi, a răspuns că o parte din aparatul CJ își va desfășura activitatea la Biblioteca Astra și restul pe str. General Dragalina într-un spațiu închiriat în urma unui studiu de oferte: „este spațiul pe care l-am găsit cu prețul cel mai mic și care oferă condiții satisfăcătoare”.
Chiria la Aeroport, prea scumpă pentru CJ
„Problema cu Aeroportul era o propunere inițială, dar în urma unui deviz prezentat de Con-a, care trebuia să instaleze acolo niște chestii, valoarea lucrărilor, dar și a chiriei era mai mare decât credeam noi inițial și am renunțat la varianta asta”, a precizat Luca.
Echert s-a interesat dacă spațiul de pe Dragalina e privat. „Da, e un spațiu din proprietatea unei societăți comerciale”, a răspuns vicepreședintele CJ.
Adăugător, a intervenit șefa Direcției tehnice, investiții și patrimoniu, Daniela Stoica, care a oferit mai multe detalii, inclusiv prețul pe care îl va plăti adminsitrația județeană pentru noua locație provizorie.
8 euro/mp
„După oferta primita de la Con-A pentru containere - noi ne-am gândit inițial că ar fi bine să ne mutăm la Aeroport - , am făcut un sondaj de piață și am vizualizat minim 10 locații. Cea care ni s-a părut cea mai convenabilă și la prețul cel mai mic (este cea de pe str. Dragalina). Ideea este că trebuie să ne împărțim: Direcția Arhitect-șef și serviciul resurse umane vor merge la Biblioteca Astra; ceilalți colegi din aparatul de specialitate împreună cu conducerea se vor muta în clădirea de la Dragalina.
Cred că suma e 250.000 lei/an, oferta e de 8 euro/mp, deci un preț foarte bun. Am avut valori de 12 euro, 15, 18, 20 eur.
Mai mult decât atât, am făcut o intervenție și la Primăria Sibiu și la alte instituții publice pentru a ne pune la dispoziție un spațiu cu titlu gratuit și am primit de la Primărie că nu pot pune la dispoziție un spațiu cu titlu gratuit pentru că nu au la suprafața pe care am solicitat-o.
În urma acestor analize, am stabilit că prețul este cel mai ieftin pe piață, o să fie relocați acolo doar cu câteva dulapuri, adic doar strictul necesar; spațiul e dotat cu mese. O să lucrăm mai mult online. Spațiul e echipat ca să se lucreze mai mult în format online, electronic,
Pentru partea de arhivă - am găsit spații tot în clădirile noastre, la Muzeul Astra și Biblioteca Astra. O să ne pună la dispoziție spații ca să putem face și relocarea celorlalte obiecte și arhivei”, a transmis Stoica.
Potrivit ei, contractul se încheie pentru 8 luni, de la 1 martie până la 31 decembrie, urmând ca în cazul în care nu se finalizează lucrările, să prelungim contractul până la finalizarea acestora, adică pentru încă 2 luni.
„Această locație are și eficiență energetică foarte bună; preconizăm că o să plătim doar partea de apă și canalizare și partea de deșeuri. Ea este dotată ca fiind clădire verde, deci n-o să avem consumuri de gaz și de curent. cel puțin, așa previzionăm. Este o clădire dotată cu tot ceea ce înseamnă eficiență energetică - panouri solare, pompe de căldură”, a ținut să mai spună Daniela Stoica.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: sediul cj sibiu , CJ Sibiu
Vizualizari: 7389
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Bitt Dannman
Acum 2 ore
Bitt Dannman
Acum 2 ore
Q
Acum 2 ore
R.
Acum 2 ore
Q