Reprezentanții USR Sibiu consideră că unii dintre aleșii liberali folosesc fonduri publice pentru a-și face campanie electorală.
Președintele organizației municipale a USR Sibiu, Adrian Echert (foto), spune că a atras atenția asupra creșterilor de sume alocate promovării și în ceea ce privește bugetul Consiliului Județean Sibiu. ”Am semnalat asta, cum – brusc – au crescut cheltuielile cu promovarea, cu video-urile de promovare, cu reviste și toate lucrurile normale într-o campanie, dar nu plătite din banii publici. Am avertizat PNL că vom veghea cum se folosesc banii și am rugat »să o lase mai moale» tocmai pentru că fondurile publice nu sunt banii lor. Asistăm la un spectacol PNL, care nu știu cât de bun este și ce calitate are, dar biletul pe care noi îl plătim este unul scump. Aș vrea să îi adresez o întrebare doamnei președintă Daniela Cîmpean: este adevărat că proprietarul principalei firme de campanie a PNL, care anul trecut a avut contract de promovare de 200.000 de lei cu Drumuri și Poduri, este acum și angajat al Drumuri și Poduri (societate din subordinea CJ Sibiu – n.r.)? Dacă e așa, când a avut loc concursul și pe ce tematică a fost. Mulțumesc anticipat pentru răspuns, poate îl vom și primi”, a declarat Adrian Echert într-o conferință de presă organizată în cursul zilei de miercuri.
El a arătat în interpelarea lansată public că face referire la Răzvan Marcu și a lui societate, Ariete Management, iar decizia de a lansa astfel întrebarea stă în faptul că reprezentanții CJ Sibiu nu le răspund la întrebările scrise. „Avem mai multe solicitări scrise, la care nu am primit răspuns. Cred că are mai multă valoare acest demers public”, a adăugat Echert.
În replică, Răzvan Marcu amenință cu instanța. „Legat de contractele cu PNL, să răspundă PNL. În ceea ce privește societatea Drumuri, nu sunt și nici n-am fost vreodată angajat al acestei societăți. Dacă face afirmații neadevărate și nesusținute de probe ne vom întâlni în altă parte”, a răspuns Răzvan Marcu, pentru cititorii Turnul Sfatului.
ACTUALIZARE Ulterior conferinței de presă, reprezentanții USR Sibiu au transmis și un tabel al cărei sursă este listafirme.ro, tabel în care sunt enumerate 17 contracte de promovare pe care Ariete Management le-a semnat în ultimii cinci ani cu diferite instituții publice. Valoarea totală a acestor contracte este de aproximativ 385.000 de lei.
Ca urmare a diseminării de către USR a acestei liste, a reacționat și Răzvan Marcu, administratorul Ariete Management SRL. „Este evident ca liderul USR construiește un subiect astfel încât să-i cadă bine, fără să conteze cât e de adevărat. Dacă lista prezentată este una «a contractelor de promovare pe care Ariete Management le-a semnat in ultimii ani cu diferite instituții publice» (textul Turnul Sfatului) , atunci este una mincinoasă, fiindcă pe acea listă se află clienți cu care NU avem contracte de promovare, pentru care realizăm alte tipuri de activități. Dacă este o listă a contractelor noastre cu statul, atunci, din nou, este una mincinoasă, fiindcă este incompletă. Oricare e situația, este evident că liderul USR încearcă să forțeze realități ca să se potrivească interesului său. Doar că, de data asta, folosește nume de firme și persoane pentru care imaginea contează și care nu-i vor permite asta”, a transmis Răzvan Marcu.
„Dar USR de unde are bani de precampanie? Din vaccinuri?”
Candidatul USR pentru Primăria Șelimbăr, Daniel Vidrighin, a acuzat și el actuala conducere liberală a comunei de „lipsă de respect”. „Săptămâna trecută, Primăria Șelimbăr a cheltuit într-o singură zi 90.000 de lei pentru promovare și publicitate. Banii au fost cheltuiți într-o uriașă lipsă de respect față de cetățenii comunei, pentru propria campanie publicitară. Ca să vă faceți o idee, anul trecut, suma totală cheltuită de Primăria Șelimbăr pentru publicitate a fost de 100.000 de lei. Pe întreg anul, un an care nu era electoral. În 2024, an electoral, discutăm de o sumă mult mai mare, de 140.000 de lei doar pentru câteva luni: publicitate, advertoriale și social-media. Ca să fie clar: nu am o problemă ca un candidat să își deruleze o campanie, dar să o facă pe banii lui sau ai partidului. Din toamnă, de când ne vom prelua mandatele, vom face curățenie în bugetul local”, a declarat Vidrighin în cadrul aceleiași conferințe de presă organizată miercuri dimineața.
Primarul comunei Șelimbăr. Marius Grecu, arată că serviciile de publicitate contractate nu vizează persoana sa. „Faptul că aduci la cunoștința opiniei publice realizările și lucrurile care se întâmplă într-o administrație modernă este un lucru corect. Eu nici nu am început campania electorală, de fapt nici nu am anunțat faptul că voi mai candida. Când o voi face, voi derula campania electorală din banii personali și din fondurile PNL”, a răspuns Marius Grecu pentru cititorii Turnul Sfatului. După care a întors întrebarea și către USR. „Întrebarea mea este retorică: USR de unde are atâția bani de precampanie? Au umplut toate panourile publicitare. Să fie oare din vaccinuri?”, încheie Marius Grecu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: usr sibiu socotesc banii pnl p , ariette management , angajat , Răzvan Marcu , Adrian Echert , Daniel Vidrighin , Drumuri si Poduri
Vizualizari: 2288
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Rob
Acum 3 ore
Barosanu
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Nobody
Acum 3 ore
D.M.