Duminică,
28.04.2024
Cer Senin
Acum
16°C

Expert olandez în mobilitate urbană, despre sensurile giratorii din Sibiu: adevărate capcane

Expert olandez în mobilitate urbană, despre sensurile giratorii din Sibiu: adevărate capcane

Reprezentanții Urban Bike Revolution amintesc de un episod din primăvara anului trecut, după ce un expert în mobilitatea urbană a pedalat prin Sibiu.

Reacția celor de la Urban Bike Revolution (cea mai activă organizație din oraș în ceea ce privește promovarea mobilității alternative) vine la o zi după ce un alt biciclist din Sibiu a fost omorât într-un sens giratoriu, în urma unui eveniment rutier.

Iar sensurile giratorii din Sibiu ridică semne de nedumerire din partea experților care au ajuns prin oraș, arată cei de la UBR, amintit de „Laboratoriul de mobilitate urbană activă”, proiect lansat de ei în urmă cu un an. „Evenimentul de lansare, desfășurat la începutul lunii aprilie 2023, a adus la aceeași masă reprezentanți ai administrației publice locale, mediului de afaceri, ai școlilor, ONG-urilor, dar și experți internaționali, pentru a discuta despre cum putem planifica orașul și transforma mersul pe bicicletă într-o opțiune sigură și atractivă pentru deplasările din rutina zilnică a cât mai multor cetățeni. Unul din invitați, Erik Tetteroo, expert și lector în mobilitate urbană la Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam a fost cazat la un hotel cu vedere spre una din cele mai aglomerate intersecții din Sibiu. Prima întrebare care i-a venit în minte a fost «cum poate un utilizator de bicicletă să treacă acea intersecție în siguranță?»”, scriu cei de la UBR pe pagina lor de Facebook, făcând referire la sensul giratoriu de lângă hotelul Ramada.

Potrivit lor, expertul amintit a și explorat orașul pe bicicletă, pentru a-i înțelege dinamica și pentru a putea utiliza exemple concrete în prezentările pe care le-a susținut la Sibiu. „De departe, cele mai provocatoare situații in trafic le-a întâlnit în sensurile giratorii. După părerea lui acestea erau adevărate capcane”.

Reprezentanții UBR au și prezentat câteva planșe discutate în primăvara anului trecut în fața reprezentanților Primăriei Sibiu, planșe cu idei de reconfigurare a sensurilor giratorii pentru a spori siguranța bicicliștilor. „Ieri, 19 martie, un cetățean a decedat din păcate într-un sens giratoriu. Indiferent de circumstanțe și vinovăție, o proiectare a infrastructurii care să protejeze pe cei vulnerabili în trafic ar salva multe vieți (de la accident sau deces). Degeaba avem expertiză și exemplu de bună practică!”, concluzionează reprezentații Urban Bike Revolution.

Planșele prezentate de UBR vizează chiar sensul giratoriu de la Ramada, a cărui imagine a fost alăturată unei girații asemănătoare din Haga (Olanda). În acest al doilea exemplu, girația este, practic, înconjurată de un inel de piste de biciclete, alături de care – la traversarea străzilor – sunt amenajate și trecerile pentru pietoni.

Citește și A murit biciclistul accidentat grav în giratoriul de la Hornbach. Șoferul autoutilitarei nu s-a asigurat la intrarea în giratoriu

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

31 comentarii

Biciclist inca viu

Acum 1 lună

Poate s-ar vedea ceva imbunatatiri daca cei din primarie ar sti sa citeasca
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andy

Acum 1 lună

Morala: criminalii isi pot tine echilibru doar pe 4 roti, restul sunt victime!
Raspunde

Stai jos 4

Acum 1 lună

Iisus Hristos a folosit un măgar cu tracțiune 4x4 deci automat e criminal și a fost judecat si ucis de unii care aveau tracțiune pe 2 picioare? Sau toți posesorii de autovehicule cu 4 roti sunt criminali ? Gândești cu mintea ta, sau te gândește mintea ta pe tine ? Morala: E bine sa nu spui tot ce gândești si e bine sa gândești tot ce spui.

Raspunde

Mihai

Acum 1 lună

Restul sunt donatori de organe care fac slalom ,cum îi taie capul,printre mașini

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

R.

Acum 1 lună

Cum adica sa reduci din benzile pentru masini, de ce va credeti in Utrecht aici? Sau sa pui iarba in loc de asfalt si vopsea? Astea is aberatii oameni buni, tot ce e sens giratoriu la noi e gandit anti pieton, anti bicicleta.
Raspunde

Dabija țăranu de jos

Acum 1 lună

Tot soiul de ide idei năstrușnice de îngreunare a circulatiei intr-un oraș destul de îngrămădit . Nu se poate face o comparație între numărul bicicliștilor și ceilalți participanți la trafic și nu este cazul sa ii nedreptatim pe toți ceilalți , asa cum nu este normal ca un tânăr de pana în 25 de ani și fără experienta la volan sa conducă un bolid peste 200 CP nici o persoana peste 45 50 de ani nu mai prea poate avea reflexele și echilibrul de la 20 de ani . Tot malul Cibinului este al lor nu au decât sa se plimbe pe acolo ca oricum aerul este mai curat nu sa impună tuturor tot soiul de limitări , nu toată lumea iese afara din casa la plimbare
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Daca erai un om educat, iesit pe afara :)), ai fi inteles ca la un oras de marimea sibiului 6 km in diametru, nu e nevoie sa iei masina la orice pas. Cu bicicleta orice om normal poate face maaaxim jumate de h din orice punct extrem al orasului in orice alt punct opus. Bine pentru asta sunt necesare mai multe conditii: prima ar fi sa vrei. A doua ok, tine de vreme, pot sa inteleg. A 3a ar fi sa nu iti dadacesti copiii carandu-i oriunde cu masina, asta iar implica sa folosesti scoala/gradinita din cartier fara ifose (a-mi cer scuze la domnii de pe calea cisnadiei). Si astfel, exceptand zilele ploioase, cumparaturile voluminoase si urgentele, orasul ar fi mult mai aerisit. Dar daca pentru orice drum, sibianul instarit isi ia masina, csf, se sta in cozi

Raspunde

Petre

Acum 1 lună

Nu ai inteles nimic. Bicicleta este un mijloc de deplasare, nu doar de agrement. Da’ tot sibianu’ trebuie sa stea musai in masina, daca se poate singur, nu? Alt mijloc de transport nu exista? Data viitoare cand te plangi de trafic gandeste-te ca tu esti traficul!!!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Jean de Esseintes

Acum 1 lună

Ideea este să te deplasezi DOAR cu bicicleta in oraș tarane, nu să te plimbi că așa știi tu de când erai mic.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Tot orașul e pentru oameni, nu pentru mașini, nu doar malul Cibinului. Din fericire Primăria înțelege asta.

Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

Atâta ură față de bicicliști! NU toți care merg cu bicicleta merg să se PLIMBE, domnule.
Raspunde

Visetatavise

Acum 1 lună

Și mașinile pentru cine sunt?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 1 lună

6 kilometri în diametru? Care e punctul A și care e punctul B al acestui diametru ?
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Intre mall-ul din selimbar si metro sunt fix 5.9km. intre zoo si gusterita sunt 7.5 km. Ne uitam pe google maps si vedem, e simplu
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 lună

Romania capcanelor bine facute.
Raspunde

Xxx

Acum 1 lună

Oare expertul olandez a vazut ca 90/ biciclisti si trotinetisti traverseaza calare pe bici sau troti pe trecere fara minima asigurare? Si tot ei vor respect! Parca insusi liderul trotinetistilor a fost accidentat fiind pe troti pe trecere! Apoi ok ...reducem poluare incurajam mersul pe bicicleta dar nu asa reducind din benzile de circulatie pt ca oricit am vrea e o bicicleta la 1000 de masini. Nu poti lua dreptul de a circula celor care platesc taxe doar pt...mofturi! N am intesles ideea cu pistele astea vopsite de pe sosea care anihileaza o banda de circulatie...ok...sint pt biciclete dar acolo undr acestea lipsesc au voie biciclistii pe sosea??? Daca da ce rost a avut vopsirea ...trebuia lasat la liber si era mai ok. Daca n au voie unde nu sint vopsite...de ce circula? Oricum 99 / din utilizatorii de bici le folosesc doar de fite in week end atunci cind se dau eco. In rest merg la sevici cu o masina cit mai puternica! Citi ati vazut un biciclist la costum in timpul sapt mergind la servici??? Sint de acord cu pistele dar in zone unde se pot amenaja fara a lua o banda de circulatie...pt plimbari cum e pe mallul Cibinilui...in Dumbrava...etc strict pt recreere. In rest 99 / din biciclistii care folosec bici pt serviciu sint cei cu livrarile.

Raspunde

HBomb

Acum 1 lună

@Xxx: Vorbești prostii. Și eu, care merg cu bicicleta, plătesc taxă de drumuri, nu doar tu. Și mulți alții ca mine, care nu folosesc doar automobilul, ci și bicicleta. Așa că ciocu' mic, avem aceleași drepturi.
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Imi place teza asta rostogolită ca astia cu masini sunt platitori de taxe. Te rog io, exploca ce taxe platesti tu in plus? (In primul rand ca NU PLATESTI IN PLUS, pentru ca orice ciclist are si masina, nu e sarakie, si plateste aceleasi taxe), doar ca ALEGE sa se deplaseze cu bicicleta. Dar sa zicem ca nu, tu, soferul, platesti taxe fata de milogul ala care umbla cu nicicleta. Care ar fi alea? Pai iti zic eu: una bucata impozit, adica 100 ron pe an + una bucata rovinieta, adica 140 de lei pe an. Deci marele sofer aduce la bugetul statului 240 de lei pe an, iar pentru asta are drepturi prioritare in folosirea infrastructurii. Poate o sa zici ca nu e asa, ca in benzina/motorina sunt multe accize. O fi, dar daca tu esti nefumator iar ciclistil e fumator, te bate la accize, ca tigarile conton mai multe :))
Raspunde

Xxx

Acum 1 lună

N ati inteles...eu spun ca nu e corect ca sa reduca benzile de circulatie pt care totusi unii plaresc ceva pt a face pe plac unora90/ cu fite care nu platesc nimic! Logic si normal e ca bwnzile de circulatie sa ramina cite doua iar pistele de biciclete sa se faca...gasind o sol fara sacrificarea unei benzi!!! Ce e asa greu? Nu vopsitul unei benzi cu rosu e solutia
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Da, iti dau dreptate. Reducerea benzilor e o prostie
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Petrica

Acum 1 lună

Dar si voi sunteti cu capul daca va puneti intrebari de astea. In primul rand nu te poti cobori la nivelul celor din primarie, e peste putinta - drept dovada poza de mai sus. Vii pe Milea dinspre Selimbar si ai trei benzi. Giratoriul are doua. O banda intra in... nimic. Care e aia? nu stim. Una. Va descurcati voi cumva. Astia nu stiu nici sa numere benzile de pe sosea si voi vreti viziune, biciclete si avioane. Orasul asta zici ca e administrat la o continua mahmureala.

Raspunde

Raul

Acum 1 lună

sper ca nu ai permis Petrica.....a 3-a banda se duce spre Coposu iubitule
Raspunde

@Raul

Acum 1 lună

Banda aia duce catre Coposu care are doar 2 benzi "iubitule". Benzi care sunt folosite de cei care vin de pe cele 2 benzi din giratoriu, "iubitule". Pun pariu ca nimeni nu observa cum langa Ramada e o SINGURA banda la iesire din giratoriu. Si pun pariu ca majoritatea nu stiu de ce. Pentru ca altfel nu putea Ramada sa aibe refugiu si parcari private acolo pe locul pe care ar fi trebuit sa fie trotuar si banda de circulatie pe domeniul public. Orasul este "modelat" pentru a face jocurile catorva in timp ce majoritatea va ciondaniti datorita anomaliilor generate de ei.
Raspunde

Ionut

Acum 1 lună

Domn... Boss, vezi acolo trei benzi? Poate duce pe Coposu, poate duce dreapta, stanga, poate duce si pe Luna, nu conteaza. Alea trei benzi intra toate in giratoriu, care are doua. Nu ai banda separat pentru dreapta, ca in alte parti. Din trei benzi se fac doua. Magie sibiana.
Raspunde

Claus

Acum 1 lună

Pana la o oarecare organigrama si procese de brainstorming,mult trafic s ar reduce cu o oarecare digitalizare...Nu trebuie sa te preziti fizic la ghiseu sa ridici un document,cum trimiti citatii acasa ca n ai platit impozit,poti trimite si alt document. Bine nu scoate chestia asta ca si tanti Jana matusa primarului trebuie sa aiba job,ei bine,mutate in periferie de preferat spre autostrada,toate institutiile statului,le faci un parc al lor,primarie fisc directii judetele de orice fel scoase in afara orasului....Ne dezvoltam spre interior,avem inca sentimentul asta ca a sta in mijlocul orasului e un etalon al aristocratului si plebea tre sa se chinuie sa innoate pana la usa ta. Scolile trebuie sa aiba un sistem de transport mai facil,de ce nu tot asa,dusi copiii cu autobuzul pana intr o parte mai lejera,si luati de acolo,nu toti parintii buluc in poarta scolii parcand si pe B2 deseori oprind trafic sa isi inhate boracul...ca oarecum e normal cu atata infractionalitate sa il lasi singur dar se pot rezolva chestiile astea,nu mai spun,scoli duse in mediul natural in afara oraselor,e atata camp,poti face scoli moderne sustenabile si sigure. Solutii sunt pt diminuarea traficului nu doar betonat orice spatiu trasat apoi iar regandit spart si modelat.
Raspunde

Un biciclist si sofer @Xxx

Acum 1 lună

Sper ca nu esti sofer ! Altfel ai sti codul rutier care zice (de zeci de ani) ca biciclistul e participant la trafic cu drepturi egale cu restul participantilor. Biciclistii au interzis doar pe autostrada, in rest, pot circula pe orice drum unde nu le este interzis in mod expres. In mod normal (si legal) se poate circula (cu experienta, curaj si protectie divina) prin giratoriul de mai sus (sau altul) cu bicicleta cu observatia ca “banda” de biciclete ar trebui stearsa in zona giratoriilor si inaintea lor. Dinspre Milea spre Aeroport, prin giratoriul de la Dumbrava/Ramada: biciclistul paraseste banda de biciclete cu circa 100 m inainte de giratoriu – inaintea inceperii liniei continue dintre banda auto 1 si 2. Continua deplasarea pe banda 2 inainte. La giratoriu se asigura si-l traverseaza pe banda exterioara catre Prefectura (continuand pe banda 2 in sus – ca acolo urmeaza linie continua) Daca vrea stanga spre BCR/Inginerie, se incadreaza pe interior si circula pe int. Toate ar fi ok, daca soferii ar intelege ,daca daca ar fi biciclsti in situatia asta pentru o zi, daca ar lasa putin accesleratia si ar pisca frana la nevoie, cand vad biciclisti, macar pentru a nu le pune viata in pericol. Soferul sibian tipic, are nervul scurt si cand vede un biciclist ca iese un pic de pe pista (poate ocolind un canal critic), te-a ars cel putin cu claxonul, daca nu si cu motorul turat pe langa tine si vociferari.
Raspunde

Xxx

Acum 1 lună

Stimate domn n ati inteles...n am nimic impotruva folosirii bicicletei. Eu ma refeream ca atita timp cit pistele vopsite sint...nu sint...iar apar ..iar dispar de a lungul unui traseu n au nici un rost! Oricum da...si biciclistul e partucipant la trafic asa ca...fii d sofer( spre dezamagirea d voastra) trebuie sa fim atenti...sa l respectam...etc. asta e ideea...ce rost a avut vopsirea daca dintr un capat al altuia al orasului aceste pisre se intrerup de ...10 ori. Apoi...cum spuneam la inceput 90/ din biciclisti trav pe trecere pe bicicleta! Ca biciclist credeti ca e ok??? Si da biciclistii sint partixipanto la trafic dar asta nu inseamna ca au si obligatii...ca trebuie sa cunoasca si sa resoecte regulile??? Stati o jum de ora pe orice strada cu sens unic...si daca nu vedeti 2..3 biciclisti care merg pe bicicleta ...invers...sa mi ziceti cuțu! Apoi acum doua seri era unul in giratoriu la Ramada...seara...imbracat in negru...doar cu far in fata...in spate nici un ochi de pisica macar... si astia se pling ca nu s respectati!!! Acum vreo 2 ani pe trecere la Dioda...un tata( daca l putem numi asa) travesa pe bicicleta pe trecere si sr uita in spate la cei doi copii ai lui care si ei traversau tot pe biciclete...da ridea superior celor de la volan.asa ca... sa o lasan mai moale...toti gresim dar daca din cond auto vreo 80/ resp regulile din biciclisti si trotinetisti...95/ nu le respecta! Si unii doar in virtutea faptului ca ei sint...eco...cu fite...ca vor repect..etc
Raspunde

Nemer Nick

Acum 1 lună

Din ce am văzut, bicicliștii în Marea lor majoritate circula haotic și nu respecta regulile. Cel mai rău este ca cei care nu sunt și conducători auto nu realizează riscurile la care se expun astfel. Drept este ca nici șoferii nu știu sa circule împreună cu bicicliștii
Raspunde

Troll.E.Buzu

Acum 1 lună

Olandezii sunt printre cei mai putin in masura sa dea lectii despre giratorii. Informati-va despre cum se circula al ei ei in giratoriu. Si de curiozitate ia vedeti cate giratorii sunt in Haga ca tot o da ca exemplu. O sa aveti o surpriza. In plus acel giratoriu dat ca exemplu, este plasat intre strazi cu o singura banda pe sens si cu trafic mic. Comparatia cu cel de la Ramada este foarte discutabila.
Raspunde

Wasi

Acum 1 lună

Cine vrea sa fie "verde" si alege sa mearga cu bicicleta/trotineta etc pe benzile trasate la marginea drumurilor publice ale orasului Sibiu, isi asuma! Nu trebuie sa ai doua facultati ca sa-ti dai seama la ce pericol te expui circuland pe bicicleta in orasul european Sibiu! Inca avem strazi cu pamant in oras dar pe noi ne preocupa sa avem piste de biciclete! D-zeu sa-l odihneasca pe biciclist!
Raspunde

Rosu

Acum 1 lună

Dl. Erik Tetteroo sa zica mersi c-o scapat nevatamat, ca de nu, facea cunostiinta si cu sistemul de spitalizare. Nu ne traba lectii din afara pentru ca la noi nu se potrivesc.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus