Lotul 5 al Autostrăzii A 1, capătul dinspre Pitești a ajuns la un procent de execuție de 63,5%, iar cel puțin o parte din drum ar putea fi dat în folosință în acest an, anunță Economedia.
Constructorul italian WeBuild a recuperat întârzierile de până acum, iar în acest moment lucrările sunt avansate față de programarea asumată în fața CNAIR. Antreprenorul are un termen de execuție de 4 ani pentru construirea celor 30 de kilometri, dar spre deosebire de alte loturi la câmpie cu o lungime asemănătoare, pe traseu sunt foarte multe structuri, iar unele chiar foarte lungi.
Principalele structuri: 13 poduri, 3 pasaje, un viaduct, și 3 noduri rutiere, cel mai lung viaduct fiind cel de 818 metri zona dig Lac Budeasa.
În octombrie 2023, lotul 5 era la aprox. 50 %, iar acum a ajuns la 63,5 % execuție, potrivit raportului de progres CNAIR. Însă pentru a păstra mobilizarea, WeBuild nu trebuie să transfere resursele pe lotul 3 Tigveni-Cornetu, șantier care ar trebui să fie deschis efectiv la vară, lot foarte greu de 37 de kilometri și tunel de 1,7 km., iar la Calea Ferată constructorul din Italia are 3 mari contracte modernizare/electrificare PNRR : aprox. 120 de kilometri pe Magistralele 100 și 300. Pe de altă parte, în a doua parte a anului, WeBuild ar trebui să termine tronsoane de pe M 200 la Bârzava, pe Valea Mureșului unde lucrările sunt avansate 90 %.
Pe tronsonul 4, de pe Sibiu – Pitești, cel dintre Curtea de Argeș-Tigveni, șantierul se apropie de munți, anunță Asociația Pro Infrastructură.
”Vinerea trecută am filmat cei aproape 10 kilometri ai Secțiunii 4 din cea mai așteptată (și mai importantă) autostradă din țara noastră, Sibiu-Pitești.
Drona surprinde mai întâi viaductul peste o vale adâncă și lată traversată la sol de Str. Bușaga la vest de Curtea de Argeș, în zona nodului aflat pe tronsonul vecin. Aici lucrează un subantreprenor român mai puțin cunoscut publicului larg: Bercris. Ne bucurăm să vedem o bună mobilizare și elevații avansate”, anunță asociația pe pagina de Facebook.
Și antreprenorul general Porr are un ritm bun atât la structurile și terasamentele unde este prezent direct dar mai ales la tunelul de sub Dealul Momaia, unde săpătura avansează fără probleme majore până acum, la data vizitei din 15 martie fiind excavați aproximativ 450 metri pe firul 1 (spre Curtea de Argeș), respectiv 310 metri pe celălalt, din totalul de 1350 metri ai fiecăruia dintre cele două fire, spun specialiștii de la Pro Infrastructură.
”Să nu zicem hop până nu sărim gardul: săpătura tunelului este departe de finalizare și morfologia terenului traversat poate aduce surprize neplăcute. În plus, volumul de muncă este imens pe tot lotul, avem risc de alunecări de teren și numeroasele structuri nu sunt deloc de neglijat.
În ciuda dificultăților, la cum se prezintă acum mobilizarea antreprenorului general și a subcontractorilor săi, avem speranțe că putem circula pe autostradă între Curtea de Argeș și Tigveni în decembrie 2026”, mai anunță asociația.
Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: inaugurare sibiu pitesti , cand se termina sibiu pitesti , cand e gata Sibiu pitesti , tronsonul 4 , tronsonul 5 , sibiu pitesti
Vizualizari: 23225
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Valentino Versace
Acum 3 ore
Cartea ne face bine..
Acum 3 ore
Emil
Acum 4 ore
Adrian
Acum 4 ore
Newman