Sâmbătă,
13.09.2025
Ceata
Acum
13°C

Ruxandra Cibu Deaconu (candidata Dreapta Unită la Primăria Sibiu): „Transportul public metropolitan este o prioritate pentru noi. Unim Sibiul, Șelimbărul, Cisnădia în cel mai scurt timp”

Ruxandra Cibu Deaconu (candidata Dreapta Unită la Primăria Sibiu): „Transportul public metropolitan este o prioritate pentru noi. Unim Sibiul, Șelimbărul, Cisnădia în cel mai scurt timp”

Sibiul, Șelimbărul, Cisnădia, dar și celelalte localități din jurul reședinței de județ au nevoie de mobilitate pentru locuitorii lor, pentru dezvoltarea economică și pentru a elimina traficul sufocant generat de mașini. Tursib trebuie să devină companie de transport public metropolitan, potrivit planului echipei Alianța Dreapta Unită, care prin candidații pe care îi propune la primăriile din Sibiu, Cisnădie, Șelimbăr, Șura Mare, Cristian, Orlat, Gura Râului și celelalte, vrea să unifice serviciile de transport public la fel cum se întâmplă în metropolele europene.

Primul pas pe care îl propun echipele Alianței Dreapta Unită este prelungirea în cel mai scurt timp a traseelor pe care astăzi circulă Tursib, în așa fel încât o bună parte din locuitorii acestor orașe și comune să poată avea acces la autobuze, pentru a se deplasa către și dinspre Sibiu. Al doilea pas, acolo unde este posibil, de exemplu în Cisnădie, este înființarea unei companii locale de transport, care să aibă propriile trasee în perimetrul orașului, care să preia nevoile de transport de zi cu zi ale locuitorilor.

„Este absolut necesar ca Sibiul să înțeleagă nevoia de a dezvolta acest transport metropolitan, care să ajute practic locuitorii din tot ce însemnă zonă metropolitană, și mă gândesc în special la locuitorii din Cisnădie și Șelimbăr, pentru că acolo sunt foarte mulți oameni care locuiesc dar care vin și muncesc în Sibiu, își aduc copiii la școală în Sibiu. Este absolut necesar să găsim cele mai bune soluții de a lega Sibiul de Cisnădie, Șelimbăr, dar și de celelalte localități din jur” spune Ruxandra Cibu Deaconu, candidata Alianței Dreapta Unită la Primăria Sibiu.

Pasul final va fi coordonarea întregului transport metropolitan și județean, de către Consiliul Județean, inclusiv în strânsă legătură cu serviciile de transport județene, concesionate operatorilor privați.

„Nu s-a făcut absolut nimic în trei ani și jumătate pentru transportul metropolitan și zona metropolitană, Primăria Sibiu are probabil o strategie secretă pe care nu o vede nimeni, iar Consiliul Județean nu se implică deloc. Din această cauză există oameni care stau în trafic, în cozi interminabile, pe Calea Cisnădiei, în Șelimbăr, din localitățile din jur, Tălmaciu, Șura Mică, Șura Mare, Ocna Sibiului” spune Adrian Echert, candidatul Alianței Dreapta Unită la președinția Consiliului Județean Sibiu. El este conștient că cea mai mare parte a traficului este generat de oamenii care merg la serviciu și la școală, grădiniță, cu copiii și este convins că un sistem de transport public extins poate rezolva această problemă.

Proiectul amplu al candidatei Alianței Dreapta Unită, Ruxandra Cibu Deaconu, pentru acest sistem de transport, realizat împreună cu cei doi candidați la Primăria Cisnădie, Mircea Orlățan, și la Primăria Șelimbăr, Daniel Vidrighin Bratu, și Adrian Echert, candidatul la președinția Consiliului Județean, urmărește foarte clar înființarea de linii care să intre în aceste localități, cu stații stabilite în punctele de interes.

În Cisnădie, de exemplu, prelungirea traseului Tursib pe primii 3 kilometri, pentru a acoperi întreg Cartierul Arhitecților, este o prioritate chiar din acest an, la fel în Șelimbăr, unde oamenii au nevoie urgentă de modalități mai accesibile de deplasare, care să ridice presiunea de pe traficul auto către Sibiu.

„Este o nevoie imperioasă de transport public în Cisnădie. Din capătul Cartierului Arhitecților până în Sibiu sunt trei kilometri, se parcurg greu, iar aici în cartier sunt 10.000 de locuitori, dintre care 3.000 sunt copii. Toți oamenii lucrează în Sibiu, copiii sunt duși la școală, pentru că aici nu există unități de învățământ”, spune și Mircea Orlățan, candidat Alianța Dreapta Unită la Primăria Cisnădie.

Deja pentru cele două localități se lucrează la variantele de trasee posibile, precum și la locurile cele mai potrivite pentru stațiile de autobuz, acestea urmând să fie implementate imediat după preluarea mandatelor de primari și consilieri.

„Astăzi suntem atâția locuitori în comună și avem un transport public inexistent”, spune Daniel Vidrighin Bratu, cel care candidează la Primăria Șelimbăr din partea Alianței Dreapta Unită. „Avem nevoie de un transport public real care să dimensioneze nevoia de transport a oamenilor din Șelimbăr”.

Centrul multimodal de transport al întregii rețele metropolitane ar urma să fie în zona Gării Sibiu, acolo unde există astăzi parcarea și unde legăturile cu transportul județean și cu trenurile să permită interconectarea cu rețeaua actuală a Tursib.

Nou înființata Asociație de Dezvoltare Intracomunitară, care în acest moment încearcă fără succes să cumpere autobuze electrice pentru câteva trasee metropolitane, ar putea fi cea care să coordoneze întregul transport public pe teritoriul comunelor care sunt membre ale acestei asociației. Până atunci, este nevoie însă ca oamenii să voteze primarii Alianței Dreapta Unită, împreună cu listele de consilieri, astfel încât, printr-o majoritate absolut necesară să fie aprobate toate proiectele.

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România, parte a alianței electorale Alianța Dreapta Unită USR-PMP-Forța Dreptei, și realizat de SC Kraftisan Sibiu SRL. COD UNIC DE IDENTIFICARE 21240009

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

13 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Adriana Popandrea

Acum 1 an

Ce mârlani sunteți. Asta e proiectul lui Bibu pe care l-a și depus un consiliul local. S-a înființat ADI pentru asta tor la inițiativa lui Bibu. Și veniți voi acum cu povestea asta. Rușine
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ana Maria

Acum 1 an

Asa este.
Raspunde

Jean Valjean

Acum 1 an

Dacă era proiectul lui Bibu trebuia să-l facă. Are primar PNL la Cisnădie, la Șelimbăr, are majoritate cu FDGR în CL Sibiu. Și au frecat menta 4 ani. Proiectul despre care spui e proiec pentru câteva autobuze electrice. Care bate pasul pe loc de 3 ani, nu-s în stare să cumpere niște autobuze. Așa că sună-l pe Bibu și spune-i că n-a mers cu asta. PS. În 4 ani în care a avut majoritate în Consiliul Local PNL și Bibu au făcut un singur proiect: o sârmă pe Cibin care adună PET-uri. Asta e tot.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

John Doe

Acum 1 an

Poate reușiți voi, că alții mai mult dezbină in loc să ajute. Selimbărul a asfaltat pe câmpul de pe Valea Săpunului și a săpat ditamai șanțul pe margine, să nu le folosească cumva și alții "infrastructura". De ținut cont că grecu și huja par sa fie din același partid... Filme cu regie cel puțin ciudata.
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Forta mincinosilor, promit mult si nu fac nimic.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Tiberiu

Acum 1 an

Cineva trebuie să facă pasul ăsta, e ceva firesc într-o lume civilizată. Încă nu-mi explic de ce trei primari care au pretenții că sunt capabili nu au reușit să ofere o soluție în ultimii măcar 4 ani. Adică îmi explic și de-aia o să merg la vot și o să-i încurajez și pe prietenii mei din cele două localități mai mici să meargă.

Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 1 an

Dar bază legală să bugetezi ce promiți, ai, d-na Cibu?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cetatean

Acum 1 an

E adevarat ca infrastructura nu e gandita pentru fluidizarea traficului (vezi suita de treceri de pietoni de pe calea Cisnadiei unde ai combinatie de treceri semaforizate si treceri fara semafor, ghiciti care sunt cele mai folosite....). Dar problema cea mai mare e alta, faptul ca nu se fac scoli in aceste cartiere ce nu tin de mun. Sibiu, faptul ca si daca s-ar face scoli nu o sa fie adusi/angajati profesori competitivi cu cei din Sibiu. Iar o alta problema e ca si cei din Sibiu nu au o distributie foarte buna, sunt foarte multe scoli cu profesori slab pregatiti, si foarte multi parinti o sa-si inghesuie copiii la cele competitive. Transportul in comun e total absent din aceste cartiere si nici nu o sa fie folosit prea des chiar daca se introduce, motivul e simplu, ar trebui sa poata acoperii destul de multe locatii din Sibiu, nu doar un traseu. Si cel mai mare impediment ... lenea. De cele mai multe ori vezi in trafic masini cu doar un ocupant (soferul), au tot dreptul, dar din pacate mersul pe jos lipseste (la fel ca transportul in comun). Oricat de mult largesti un drum, faci parcari, faci drumuri adiacente, tot o sa te lovesti de aglomeratie, motivul e simplu, lipsa de educatie si organizare in a lua decizii care sa ne faca viata mai usoara (de genul chirie sau achizitie locuinta mai aproape de serviciu si scoli, si nu exact in partea opusa a orasului), iar in plus de asta orice facilitarea o sa atraga un numar mai mare de autovehicule.
Raspunde

Banderas

Acum 1 an

De ce eu ca si contribuabil in Sibiu sa subventionez transportul public din Sibiu pentru Cisnadie sau Selimbar ? Oare asta nu ar trebui sa fi problema acelor primarii ? daca stii ca nu ai retea publica de transport de ce dai pe banda rulanta autorizatii de construire in cartierul arhitectilor( primaria Cisnadie ) .De ce nu te preocupa parcarile din Sibiu, pentru ca nu mai ai loc de masini de VL, OT, HD, AB , Bv si mai nou si de prin zona Moldovei. Vin acasa la bloc si gasesc astfel de masini parcate si imi raspund propietarii acestora ca e domeniul public !
Raspunde

Sibiu 2024

Acum 1 an

Alianta Dreapta Unita a pasit acolo unde nu a pasit vreodata. A pasit in Piata 1 decembrie 1918 unde au aflat cu stupoare ca exista o autogara si o gara.
Raspunde

Marian Budrala

Acum 1 an

Domnule consilier Echert, ca si paranteza, Consiliul Judetean sunteti si dvs. si v-as intreba care sunt atributiile Judetului Sibiu/Consiliului Judetean in ceea ce priveste Zona Metropolitana?? Vad ca precizati incontinuu ca , Consiliul Judetean nu se implica deloc.
Raspunde

Alzara 1918

Acum 1 an

Dle Budrala , la valoarea dv , fara “ și “ intre “ ca”. și “ paranteză “ ! Știu , e contagiune lingvistică :; să ne abținem și să cirectăm ; altfel , să luăm exemplu de la Oradea și , mai ales , Brașov ( la Oradea a sabotat UDMR-ul )!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

EU

Acum 1 an

Pentru persoanele in varsta aveti vreun proiect pentru construirea unui camin, azil ?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus