Vineri,
12.09.2025
Innorat
Acum
21°C

Adrian Bibu despre infrastructură: Sibienii pierd ore întregi în trafic. Este nevoie de un plan asumat public!

Adrian Bibu despre infrastructură: Sibienii pierd ore întregi în trafic. Este nevoie de un plan asumat public!

Candidatul liberal la funcția de primar al municipiului Sibiu, Adrian Bibu, susține că investițiile în infrastructură și în direcții conexe acesteia necesită, ca de altfel toate marile domenii, o strategie clară, dar și că sunt o necesitate urgentă.

„Trebuie ca Municipalitatea, cea care, de altfel, avizează toate construcțiile, să acționeze înainte și nu după ce s-au realizat investițiile generatoare de aglomerație. Altfel spus, Primăria are toate informațiile din care să înțeleagă că dacă avizează, de exemplu, un mare centru comercial într-o anumită zonă, acolo traficul va fi îngreunat și trebuie să acționeze din timp ca atare˝ -  spune Adrian Bibu.

„Echipa PNL are câteva variante pentru situația de la ieșirea din Sibiu spre Mediaș - de exemplu -  și le va discuta cu specialiștii din Primărie astfel încât să existe un orizont pentru rezolvarea acelor probleme. Cert este că nu doar pentru cei care merg spre Șura Mare și Slimnic sau care vor să ajungă la autostradă ori la centrul comercial trebuie să luăm măsuri rapide, ci și pentru un întreg cartier al nostru: Viile Sibiului, ai cărui locuitori merită, ca oricare dintre sibieni, să nu fie ignorați” - afirmă Bibu.

Liderul PNL Sibiu susține că în ceea ce privește traficul, Primăria trebuie să acționeze strategic, dar și rapid.

„Intersecții inteligent configurate, în paralel cu eliberarea domeniului public de mașini prin construcția de parcări și apoi instituirea de benzi speciale. Aceștia sunt pilonii de acțiune. Pe termen scurt, pentru a ieși din blocaje, voi solicita o analiză a regimului sensurilor unice pentru a vedea dacă cele existente produc efectele așteptate. Vom analiza și situația parcărilor din zona Centrului Istoric și vom elabora o aplicație prin care inclusiv locurile de parcare de la marginea  trotuarelor vor fi monitorizate în timp real. În acest fel, dacă locurile de pe o stradă sunt ocupate integral, șoferii o vor evita și nu vor mai încurca traficul căutându-le˝ - explică Adrian Bibu.

Potrivit liderului PNL , logica este simplă, însă trebuie ca proiectele să fie cu adevărat prioritare și să li se acorde importanța pe care o merită! 

„Sibienii se întreabă și m-au întrebat și pe mine de ce, la noi în oraș, în 30 de ani s-a construit o singură parcare, în timp ce alții au făcut 2-3 în ultimii cinci ani˝- spune  Adrian Bibu, completând că orașul are nevoie de o abordare curajoasă și nu de scuze!

„La Oradea s-au cumpărat imobile pentru a face loc proiectelor publice, la fel și la Cluj sau, dacă vreți , la Avrig, la doi pași de noi! Sibiul are intersecții de importanță vitală care s-ar putea reconfigura și ar putea contribui la fluidizarea traficului dacă administrația și-ar asuma, cu curaj, demersuri absolut legale˝- afirmă Bibu dând drept exemplu intersecția Vasile Milea – Rahovei -Semaforului și Vasile Milea - Calea Dumbrăvii.

Adrian Bibu susține că tipul acesta de acțiuni, făcute în condiții legii, vor face parte din normalitatea administrației sale dacă va câștiga Primăria Sibiului.

În Programul Electoral al candidatului PNL se menționează și un proiect care, aparent, nu este legat de infrastructura rutieră, dar care ar putea avea un rol important într-una dintre zonele orașului.

„Am prezentat recent locuitorilor din Vasile Aaron proiectul nostru pentru actuala Bază Hipică. Este limpede că aceasta trebuie relocată de urgență, lucru care se poate întâmpla fără eforturi prea mari. Pe terenul astfel eliberat am gândit un parc de dimensiuni impresionante, cu o parcare parțial subterană, parțial supraterană. Dincolo de efectul asupra calității vieții celor din Vasile Aaron, acea investiție (coroborată cu alte lucrări aflate acum în diferite stadii) va contribui la eliberarea benzilor de circulație de pe strada Semaforului, folosite acum drept parcări. Vom putea, astfel, realiza benzi speciale pentru autobuz și biciclete. Mai mult, până la edificarea primelor parcări de tip park & ride la intrările în oraș, investiția din Vasile Aaron (care va fi deservită printr-o stradă nouă și o stație BUS) va putea avea un astfel de rol pentru cei care întră în oraș dinspre Vâlcea. Le va fi foarte simplu să își lase mașinile acolo, să ia autobuzul și să ajungă rapid și ieftin în centru˝ - spune Bibu.

Parcul propus de Bibu ar urma să ocupe 37 mii mp și să creeze un deal în pantă deasupra unei parcări, dar și numeroase facilități pentru locuitori și vizitatori. Se vor realiza 380 de locuri de parcare  pe două niveluri - unul destinat automobilelor locuitorilor din zonă, iar al doilea nivel, vizitatorilor. Se va crea încă o stradă între Semaforului și Vasile Aaron și se vor reamenaja și locurile de parcare din zona bisericii. Parcul va avea zone de joacă moderne și sigure, terenuri multifuncționale cu gradene (utilizabile și pentru activități comunitare cu public), spații pentru vârstnici, pajiști pentru picnic, zone de belvedere, locuri pentru hamace, spații pentru meditație și relaxare și chiar un luciu de apă.

Candidatul PNL  se referă în Programul său și la infrastructura velo, propunând o centură care să conecteze mai multe localități dimprejurul Sibiului.

„Propun o Centură  Velo în primul rând cu rol de agrement, dar nu numai! Poate avea, în unele cazuri,  și  rol de alternativă de trafic pentru cei din localitățile foarte apropiate de Sibiu, în  anotimpurile care permit  acest lucru. Spre exemplu, de la Cristian la Sibiu, în Zona Industrială Vest, s-ar putea ajunge cu bicicleta chiar mai repede decât cu mașina pe o pistă special realizată și  sigură. Este o modalitate practicată la scară largă în alte țări. Ea ar reduce presiunea asupra traficului, ar contribui la protecția mediului și chiar la sănătatea celor care s-ar folosi de ea˝ - spune Adrian Bibu.

Centura Velo ar urma să conecteze între ele Cristian, Orlat, Poplaca, Rășinari, Cisnădie, Șelimbăr, Roșia, Șura Mare, Șura Mică și Ocna Sibiului și să aibă, asemeni proiectelor rutiere, conexiuni cu pistele de biciclete din municipiul Sibiu. În plus, prin crearea acestui  traseu cicloturistic ar putea fi completată oferta turistică a Sibiului.

În același domeniu, Adrian Bibu propune conectarea velo a Sibiului de Zona de Agrement Șopa, printr-un parteneriat cu Primăria Șelimbăr.

Publicat la Comanda PNL Filiala Sibiu, cod AEP 21240015

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

6 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dan

Acum 1 an

Trebuie incurajat transportul public, ca in tarile civilizate. Autobuze ma multe si la timp, sa fie mai simplu, mai comod si mai ieftin cu autobuzul fata de masina personala. Cu cat faceti mai comod sa ne deplasam cu masinile personale cu atat vor fi mai multe masini pe drum. Ex: autuobuzul 15 care leaga orasul pe lungime de centrele comerciale de la Selimbar vine in cel mai bun caz la jumatate de ora, cu intarzieri si chiar lipseste de pe traseu. De ce ar merge cineva cu autobuzul cand are masina? Rezultatul: trafic blocat la iesirea din oras.
Raspunde

@Dan

Acum 1 an

Dupa mintea ta ingusta, trebuie facuta cat mai grea viata soferilor ca sa ai tu viata usoara pe toacla sau in autobuz... si iarna sau cand ploua, ce faci "inteligentule" ....cap mare, creier mic...!
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

De cand ceea ce propunea Dan, adica mai multe autobuze inseamna viata grea soferilor? Daca intr-un autobuz sunt 50 de persoane asta inseaman pana la 50 de masini mai putine pe drum si tot atatea locuri de parcare libere in oras + aer mai curat. Iar cand ploua unii din noi folosim tehnologia umbrelei, pe care o folosesc si de la masina pana unde am de mers, nu fortez parcarea unde incurc pe altii doar ca sa fiu cat mai aproape de locul unde am treaba sa nu ma ude. Dar in fine, ai libertatea sa ii consideri pea altii minte ingusta, sper doar sa nu ai drept de vot.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gerlinde von Vidrighin

Acum 1 an

Domnule Bibu, ce nu ati inteles? Sibienii autentici, cat si cei propasiti in burgul nostru saxon, nu votam primar român-valah! Avem sindromul Stokholm si dragoste pentru Haribo! Plus ca aveti nume romanesc, de ceea ce noua ne este sila din nascare!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Adrian

Acum 1 an

Tu ai probleme, noi nu vrem sa votam un primar roman pentru ca am vazut ce fac in sudu tarii,baietii cunosc mai bine cum sta treaba cu PSD.

Raspunde

Muresan

Acum 1 an

Adevarul e ca sibienii nu prea circula cu autobuzul. Cu autobuzul merg pensionarii, elevii si cate un rattacit care vrea sa ajunga la munca. Circul de trei ani pe traseul 2, dar rar mi-a fost sa vad in autobuz vreun barbat intre 25-60 de ani. Acesti domni sunt motorizati. Cei de varsta asta care circula cu autobuzul ori sunt someri, ori niste mameluci... N-o sa vedeti sibieni in autobuz oricat de dese ar fi cursele...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus