Brandul francez Louis Vuitton a retras de pe site-ul său bluza inspirată din ia românească, după uriașul val de reacții de pe internet, anunță Știrile ProTV.
Reprezentanții casei de modă au prezentat scuze statului român, într-o discuție cu ambasadoarea României în Franța, spunând că totul a fost o greșeală „involuntară”.
După campania amplă lansată pe internet prin care ONG-ul „La blouse roumaine” a cerut reprezentanților Louis Vuitton să recunoască originile bluzei, brandul francez a scos-o de la vânzare.
„A fost o campanie diferită față de celelalte cazuri, pentru că de data aceasta am cerut brandului LV să scoată acea cămașă numită balon din colecție. În al doilea rând am cerut comunității noastre să participe, să șusțină campania cu mărturii despre acest port tradițional”, spune Andreea Tănăsescu, inițiatoarea mișcării „La Blouse Roumaine".
Citește și:
Cămașa era parte din colecția de plajă a verii, costa 5.000 de euro și era descrisă drept o piesă „aerisită pentru un aspect fresh, boem", fabricată în Italia. Conform unor surse citate de Știrile Pro TV, colecția a inclus 60 de bluze, 40 au fost vândute, iar celelalte au fost retrase.
Ambasadoarele României în Franța și la UNESCO s-au întâlnit la Paris cu reprezentanții casei de modă. Aceștia au prezentat scuze statului român și au precizat că a fost vorba de o greșeală, pentru că nu au verificat sursa de inspirație.
Ministerul Culturii și brandul francez au agreat un parteneriat și pregătesc acum o serie de evenimente în care ia și meșteșugurile românesti să fie promovate.
„M-am gândit că cel mai important este să transformăm o eroare într-o oportunitate. Și atunci, cu alți parteneri instituționali, am luat legătură cu casa de modă, am stabilit un calendar, prin care România, în parteneriat cu o companie atât de mare, să pun în valoare meșteșugurile romanești”, a anunțat ministrul Raluca Turcan.
Artizani români ar putea fi promovați în magazine Louis Vuitton.
Louis Vuitton și Prada, în Sibiu: pierderi totale de 2 milioane de lei, la o cifră de afaceri de peste 400 de milioane de lei
Hipic Prod Impex SRL și Somarest SRL, fabricile din Sibiu și Cisnădie care aparțin brandurilor Prada și Louis Vuitton au avut, împreună, în 2023, o cifră de afaceri de peste 430 de milioane de lei (79,9 milioane de lei Hipic Prod și 351,13 milioane lei Somarest), însă profitul este pe minus: 6,8 milioane de lei, pierderi, pentru fabrica Louis Vuitton și 4,4 milioane de lei profit pentru Somarest, conform datelor topfirme.com.
Din 2022, Prada a devenit singurul proprietar al fabricii de la Sibiu, Hipic Prod Impex, după ce compania a cumpărat ultimele acţiuni de la antreprenoarea Andreea Sabău.
Gigantul din industria luxului Prada a devenit în urmă cu doi ani singurul proprietar al fabricii de la Sibiu, România, după ce a cumpărat cei 20% care lipseau până la controlul complet al fabricii. Mai multe detalii pe acest subiect puteți citi aici.
Sursa foto: Facebook / „La Blouse Roumaine"
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1954
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Bancul cu statuia : Statu ia tot !
Acum 3 ore
Baciul obsecvios
Acum 3 ore
Adrian
Acum 3 ore
Capatina Marius
Acum 3 ore
Sibian