Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
16°C

A început realizarea tunelului de legătură pe sub munți, pe autostrada Sibiu-Pitești, lotul 4

A început realizarea tunelului de legătură pe sub munți, pe autostrada Sibiu-Pitești, lotul 4

Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu anunță că a verificat stadiul lucrărilor de pe șantierul secțiunii patru Țigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzi Sibiu Pitești. Aici se construiește primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș.

Potrivit videoclipului postat pe pagina sa de facebook, a început realizarea unui nou tunel intermediar, care a fost forat deja jumătate, denumit, de către minerii din santier, tunelul Carmen.

Acesta va conecta cele două fire principale fix pe zona centrală și va fi folosit pentru circulație rutieră în caz de urgență.

Citește și: VIDEO Premieră în România, pe autostrada Sibiu – Pitești: Cel mai lung tunel va fi forat cu TBM

 

Acesta prezintă și stadiul lucrărilor pe această porțiune.

  • Antreprenorul a forat aproximativ 1500 metri în total pe ambele fire (azi 804 metri forați pe tunelul Daniela și 705 metri forați pe tunelul Alina);
  • continuă forarea tunelului 24 din 24 ore, 7 zile din 7, întrucât este necesar ca activitățile de săpare - consolidare să fie permanente și succesive;
  •  a început realizarea unui nou tunel intermediar, care a fost forat deja jumătate, denumit, de către minerii din santier, tunelul Carmen. Acesta va conecta cele două fire principale fix pe zona centrală și va fi folosit pentru circulație rutieră în caz de urgență;
  • a început execuția lucrărilor la portalul de ieșire-intrare spre și dinspre Sibiu: au fost forați toți piloții necesari, au fost realizate grinzile de consolidare la nivel de coronament, realizarea acestui portal fiind la 30% grad execuție;
  • prima zonă din tunelul Momaia care ajunge la partea finală de structură de rezistență este primul tunel de siguranță (pietonal), care face legătura pietonală de urgență între cele două fire de tunel principale. Pentru acest tunel pietonal a fost realizată hidroizolația, se lucrează la structura de rezistență armată și se folosește un cofrag special care asigură o turnare secvențială betonului;
  • au fost produse în poligonul de prefabricate din organizarea de șantier 215 din cele 260 grinzi necesare lotului;
  • se lucrează la toate cele 12 pasaje și poduri aferente acestui lot. La 5 dintre acestea au fost montate toate grinzile, la 3 structuri au fost montate predalele și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare;
  • a fost finalizată operațiunea de forare, armare și turnare a tuturor piloților necesari structurilor lotului;
  • au fost finalizate 7 podețe și continuă lucrările pentru celelalte;
  • continuă lucrările la terasamente pe tot corpul traseului autostrăzii.
Antreprenorul are mobilizat în șantier un număr de 604 muncitori și 202 utilaje.
 
Video: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

Comunistii au sapat tunelele Romaniei cu scuturi germane si firme romanesti, capitalistii actuali cu scuturi si firme turcesti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus