Miercuri,
18.09.2024
Cer Senin
Acum
15°C

Să călătorești cu avionul, din Sibiu, spre celelalte orașe mari din țară: scump și mult timp pierdut. La Timișoara, prin Londra. Spre Oradea, prin Munchen, Roma și București

Să călătorești cu avionul, din Sibiu, spre celelalte orașe mari din țară: scump și mult timp pierdut. La Timișoara, prin Londra. Spre Oradea, prin Munchen, Roma și București

O legătură aeriană cu Bucureștiul nu este imposibilă, în ciuda faptului că nu mai există o rută directă între cele două localități. Poți ajunge în capitală, de exemplu, după 12 ore, timp în care ajungi în Munchen și Bologna. Te costă 1.062 de lei.

La Timișoara, o altă capitală, a culturii europene, poți ajunge puțin mai ieftin, puțin peste o mie de lei. Dar ajungi prima dată la Londra.

În Iași puteți ajunge în 8 ore și 20 minute, cu o oprire în Londra, pe Aeroportul Luton. Vă costă 1.474 de lei, iar asta pentru că nu o veți lua din Sibiu spre est, cum ar fi normal, ci spre nord, înainte de a ajunge în Moldova.

De departe cea mai mare aventură este un drum cu avionul din Sibiu în Oradea. Trebuie schimbate nu mai puțim de 4 avioane și ajungi la Munchen, Roma și București. Iar voiajul costă aproape o mie de euro și durează 12 ore și 55 de minute.

Am întrebat conducerea Aeroportului Sibiu de ce nu există zboruri de linie spre destinații din țară, însă până la redactarea acestui articol nu am primit niciun răspuns, deși am primit din partea directorului Marius Gîrdea că vom primi o poziție.

Cum să ajungi cu avionul pe aeroporturi din țară:

Data zborului: 16 august

Sibiu – Oradea

Preț: 977 euro

6.05: Sibiu – Munchen (Lufthansa – 244 euro); 8.30: Munchen – Roma (Lufthansa – 223 euro); 12.50 PM: Roma – București – 269 euro; 17.35 București - Oradea (Tarom – 241 euro).

Sibiu – Timișoara

Preț: 1.063 lei

18.45: Sibiu – Londra (WizzAir – 369 lei); 8.05: Londra – Timișoara (Wizz Air – 694 lire)

Sibiu – Iași

Preț: 1.474

18.45: Sibiu – Londra (WizzAir – 369 lei); 9.35: Londra (Luton) – Iași (Wizz Air – 1.105)

Sibiu – București

Preț: 1.062 lei

12.25: Sibiu – Dortmund (WizzAir – 727 lei); 15.05: Dortmund – Timișoara (Wizz Air – 335 lei lei)

Sibiu – Craiova

Sibiu – Craiova

Preț: 1.307 lei

18.45: Sibiu – Londra (WizzAir – 369 lei); 8.10: Londra - Craiova (Wizz Air – 938 lei)

Ultima cursă internă a fost închisă în august 2023

Singura cursă internă de pe Aeroportul Sibiu, cea spre București a fost oprită în vara anului trecut, după ce compania AirConnect a renunțat la această rută.

„Compania AirConnect a fost nevoită să renunțe la operarea rutei Sibiu – București începând cu 4 august 2023, din cauza gradului scăzut de rezervări. În pofida eforturilor depuse de a promova aceste zboruri, atât de către AirConnect cât și de reprezentanții Aeroportului Sibiu, interesul publicului pentru această rută este scăzut și nu justifică operarea.

Toți pasagerii care au avut bilete de avion pentru zborurile afectate au fost informați de anulare prin email și SMS, și li s-a oferit rambursarea integrală”, a transmis atunci Raluca Păuna, director Marketing și PR, la solicitarea Turnul Sfatului.

14 călători pe rute interne, în Sibiu, în luna iunie

Conform datelor Asociației Aeroporturilor din România, în luna iunie au tranzitat Aeroportul Sibiu doar 14 călători care au folosit curse interne. Evident, este vorba de zboruri private.

În aceeași lună, pe Aeroportul Otopeni au ajuns 73 de mii de persoane pe rute interne. Urmează apoi Aeroporul Cluj (26 de mii), cel din Iași (20 de mii), Oradea (6.400) și Suceava (4.000).

Mai puțini călători pe rute interne decât pe Aeroportul Sibiu au fost pe Aeroportul Tulcea și Târgu Mureș, câte 7 persoane și Craiova, aeroport care nu a fost folosit de niciun călător.

După numărul total de călători, Aeroportul Sibiu a fost în luna iunie pe locul 6 (54 de mii). După București – Otopeni (1,4 milioane), Cluj (297 de mii), Iași (206 mii), Timișoara (132 de mii) și Suceava (76 de mii).

Notă: prețurile sunt valabile pentru data redactării acestui articol, 6 august, acestea putând fi diferite ulterior, în funcție de necesitărilor companiilor aeriene. Datele legate de opțiunile de zbor au fost preluate prin Google travel și ulterior confirmate pe site-urile companiilor aeriene.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 6423

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Aci Duțu

Acum 1 lună

bratule, meri cu trenu, dacă nu-ți plătesc stăpânii. de la tine, de la Craiova, cît e avionul. ai inventat tu subiect de rîd curcile
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@Aci Dutu

Acum 1 lună

Mai lasa, mai comentariile aiurea!
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

Ii din Secuime :)
Raspunde

Silviu

Acum 1 lună

"După numărul total de călători, Aeroportul Sibiu a fost în luna iunie pe locul 5 (54 de mii). După București – Otopeni (1,4 milioane), Cluj (297 de mii), Iași (206 mii), Timișoara (132 de mii) și Suceava (76 de mii)". Grea aritmetica!
Raspunde

Bitt Dannman

Acum 1 lună

Teoretic da, nu e cerere, nu sunt curse. Dar e un cerc vicios .. nu ai cum sa ai clienti daca nu oferi. Ca nu stau companiile aeriene sa intrebe populatia Sibiului daca si unde vrea sa zboare.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Trotineta

Acum 1 lună

Poziționarea Sibiului în centru țării, la numai 300 de kilometri de capitală, nu justifică operarea de rute aeriene între cele două destinații. Teoretic, ai putea ajunge cu mașina în două ore, în timp mai puțin decât ai petrece prin aeroporturi pentru formalități. Nu vă întrebați de ce nu există rute aeriene între București și Craiova, Brașov sau Constanța? Normal că nu vă întrebați, că nu vă duce mintea.
Raspunde

@Trotineta

Acum 1 lună

Prietene, vorbesti pe nas! Pe vremea lui Ceausescu erau 2 curse Sibiu-Bucuresti si retur pe zi, iar vara era o cursa dus-intors si la pranz. In sezon era cursa Sibiu-Constanta. Pe vremea aceea, biletul de avion costa 199 de lei (salariul meu era de 2500-2600 de lei) si faceai 45-50 de minute de la Sibiu la Bucuresti. Cursele erau tot timpul pline, de multe ori erai pe lista de asteptare pentru un loc. Sigur, snapanii de azi nu pun curse pentru ca pun un pret astronomic si nu da nimeni atatia bani. Daca a r fi un pret rezonabil, multa lume ar calatori cu avionul si in tara.
Raspunde

Trotineta

Acum 1 lună

Compari mere cu pere. Pe vremea lui Ceaușescu erau curse și erau probabil pline, dar nu erau câte 2-3 mașini de familie. Aveai avion și tren, atât. Nu îți permiteai să mergi cu mașina la București cum îți permiți astăzi, nici nu aveai confortul auto din 2024. Iar transportul aerian era susținut de stat, că avea cu ce. Acum statul e gropar pentru tot ce ar trebui să susțină. Iar companiile private urmăresc profitul care, ce să vezi, nu e pe rute așa scurte. Avioane mici -> pasageri puțini, bilete ieftine -> pierdere. Avioane mai mari -> costuri mai mari, bilete mai scumpe, pasageri și mai puțini -> pierdere. Avioane mici -> bilete mai scumpe -> merge românul cu mașina -> pierdere. Găsește tu o variantă profitabilă și pentru călător și pentru operatorul aerian.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@@troșcoleta

Acum 1 lună

Ăsta-i argumentul tău, "pe vremea lu ceașcă"? S-a dus vremea aia, tov secu
Raspunde

Bitt Dannman

Acum 1 lună

Sigur ca nu se justifica, DACA ai avea autostrada. Dar uite ca nu ai.
Raspunde

@@Trotineta

Acum 1 lună

Revin... pe vremea lui Ceausescu si veo 2-3 ani dupa revolutie am avut curse interne o.k. Ideea e ca pe vremea lui Ceausescu nu s-ar fi sustinut asa ceva daca n-ar fi fost rentabil. Era rentabil avionul. Ce-i drept erau avioane mici, Antonov de 50 de locuri, dar isi faceau treaba. Acum statul sustine ce nu trebuie sustinut. Da alocatii copiilor pana gata liceul. Vezi cate un trancalau de 19 ani, cu barba si el inca primeste alocatie. Aiurea. Ceasca dadea alocatie pana la 16 ani, apoi salut. Se presupunea ca la 16-17 ani unii incepeau sa lucreze nu-si beleau ochii in telefon ca acum, asteptand alocatie si bursa pentru media 6,50. Era o paranteza ca sa-ti demonstrez ca statul ceausist nu sustinea lenesii si oportunistii ca acum, deci nici transportul aerian . Acesta se sustinea singur, era rentabil. Iar eu, mai bine merg cu avionul pana la Bucuresti, decat cu masina. E mai comod, mai elegant...
Raspunde

@@@troscoleta

Acum 1 lună

Tu nici argumentul asta nu-l ai, fraiere! Arunci cu vorbe aiurea! Iar secu este cine te-a incaltat azi-dimineata!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Sibiu e aeroport de business, nu de cărat cârnați cu papornița. Muenchen și Viena sunt importante, restul praf de ele
Raspunde

@Aci Dutu

Acum 1 lună

Da, nici sa cari tu branza cu putina...
Raspunde

@@Aci Dutu

Acum 1 lună

Aeroport de business... Mai du-te, ma snobule! Eu ca platitor de impozite si om care munceste de 32 de ani de ce sa nu circul cu avionul pe rute interne?
Raspunde

Felceru

Acum 1 lună

Listă de așteptare? asta înseamnă că pe Sibiu Constanța mergeau întâi membrii partidului iar tu eventual dacă găseai loc. Pe vremea aceea sibienii se vede că mai mergeau spre Moldova pe când acum merg direct în Occident. Sibiu București de două ori pe zi? păi era ca să-i aducă păpica lui Nicu și alcoolul și diverse... de la gospodăria partidului. Erau zboruri subvenționate sub prețul de cost. Pe vremea aceea sibienii mergeau la București pentru că de acolo să meargă înspre Vest pe când acum sibienii merg direct înspre Vest. Pe vremea aceea cu benzina raționată și cu puține autovehicule era chiar greu să mergi din Sibiu la Constanța de exemplu de când acum nu mai ai loc nici pe trotuar.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@Felceru

Acum 1 lună

Felcere, intreaba daca nu stii! Vorbesti prostii! Cursele nu era pentru "papica" lui Nicu, cursele acelea functionau de prin 75-76 , poate mai devreme, cand Nicu nici nu stia prea bine unde-i Sibiul. Vorbesti ce nu stii! Eu vorbesc de cursele de avion, tu o tii cu benzina si cu mersul in Occident. Ideea era ca existau curse spre Bucuresti dimineata si seara dus-intors si erau rentabile. Asta am vrut sa spun,. Si spre Constanta in sezonul estival. Vrem , nu vrem, asta a fost. Cine voia sa calatoreasc rapid si comod avea ocazia - asta era esenta comentariului. P.S. Inca nu ti-a iesit Occidentul pe nas?
Raspunde

Barosanu

Acum 1 lună

E fascinant cum se adeverește proverbul „prostul dacă nu-i fudul...”. Plin internetul de ignoranți care-și dau niște ifose de zici că ei le știu pe toate și de fapt nu fac decât să-și trâmbițeze precaritatea intelectuală. Nu, stimabile, cursele de avion nu erau ca să-i „aducă păpica lui Nicu” ci ca să asigure o legătură rapidă între București și un nod industrial și militar important cum era Sibiul pe-atunci. Nu mergea nimeni ca să se plimbe, în „city break” sau la „shopping” cum e moda acum. Toți călătoreau cu treburi, în interes de serviciu, fie că erau directori de întreprindere, ingineri, ofițeri sau funcționari. În mod normal, traficul aerian ar fi trebuit să devină redundant sau chiar desuet o dată cu dezvoltarea traficului rutier în ultimii 20-30 de ani, fiind vorba de o distanță relativ mică. Dar când stai în coloană câte trei ore pe valea Oltului (că mai mereu sunt accidente sau lucrări), plus încă două în spatele unui TIR, plus încă două fluierând a pagubă prin traficul haotic din București, avionul încă pare o alternativă viabilă.
Raspunde

BS

Acum 1 lună

Deci recunoașteți că Sibiul și-a pierdut aura
Raspunde

Muresan

Acum 1 lună

Unii aud de pe la instuctorii de cadre ai tefelistilor de Nicu, de nomenclatura, activistii de partid... Si se apuca ei sa comenteze! Hopa! Astia de acum sunt de 10 ori mai rai. Ce-si permit beizadelele fostilor securisti, azi oameni de afaceri prosperi, nu-si permitea Nicu Ceausescu! Astia au facut averi in 25 de ani cat faceau altii in strainatate in 3 generatii. Si se gasesc unii sa vorbeasca de activisti si de "papica" lui Nicu. De noua burgezie sa va luati daca aveti sange in instalatie!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus