Miercuri,
18.09.2024
Cer Senin
Acum
14°C

S-a închis Podul Gării pentru următoarele două luni. ”Acum e bine, în septembrie va fi dezastru”

S-a închis Podul Gării pentru următoarele două luni. ”Acum e bine, în septembrie va fi dezastru”

Firma desemnată de Primăria Sibiu să reabiliteze Podul Gării din municipiul Sibiu, sprijinită de Poliția Locală, a închis miercuri dimineața, începând cu ora 09:00, circulația peste pod.

Traficul în zonă este grav afectat, strada fiind principala cale de acces către și dinspre cartierele Lazaret și Gușterița.

La ora închiderii erau puține mașini în trafic, așa că manevra s-a făcut fără prea mare deranj.

Reporterul Turnul Sfatului a stat de vorbă în această dimineață cu mai mulți trecători și șoferi prezenți în apropiere. Nimeni nu contestă necesitatea modernizării podului, toată lumea este de acord că podul trebuie întreținut și astfel de lucrări sunt necesare.

Oamenii nu sunt însă de acord cu perioada în care s-a decis executarea lucrărilor.

”Podul, dacă vă uitați la el, nu cade, adică este cât de cât în stare bună. Și atunci de ce să-l închizi complet în septembrie, când o meargă copiii iar la școală și o să fie dezastru pe aici? Acum e ok, toată lumea e în concediu, mașini sunt puține, poți ocoli lejer. Dar după ce începe școala și la 8 dimineața toată lumea vrea să ajungă la lucru sau să ducă copilul la școală o să fie foarte, foarte greu. Eu nu înțeleg de ce nu au început lucrările în iunie, când au luat copiii vacanță, ar fi fost gata până în septembrie”, spune Marius, șofer de Bolt în Sibiu.

Un alt sibian, aflat în trecere, spune că așa cum a fost închisă strada Viitorului și oamenii au găsit soluții vor găsi și acum. ”Aduceți-vă aminte că pe Viitorului s-a lucrat aproape un an!”.

O doamnă, aflată în stația de autobuz Promenada Mall, a ridicat o altă problemă.

”Am auzit că se închide și stația aceasta, că dacă nu mai pot merge autobuzele peste pod nu mai trec pe aici. Eu nu știu cum o să merg la lucru, trebuie să vorbim, noi, colegii”, spune femeia.

La 9 fără câteva minute chiar și angajații firmei Strabag - conform vestelor reflectorizante pe care le purtau, aveau ceva emoții. Ne-au transmis că s-ar putea să întârzie vreo 10 minute, un sfert de oră, până pun toate elementele de siguranță și indicatoarele rutiere.

După închidere, au și apărut primele claxoane nervoase, de la șoferii care stau în coloană pe sub pod. Alții, în schimb, au încercat să vireze la dreapta, pe interzis, pe lângă mall. Cei mai mulți își dau seama că s-a închis traficul doar când ajung în fața balizelor, așa că aleg să întoarcă.

Important de precizat că traficul pietonal peste pod este permis momentan.

Reamintim că podul s-a închis pentru efectuarea unor lucrări complexe, care includ decopertarea completă a podului până la placa de beton, refacerea hidroizolației și a rosturilor de dilatație, a îmbrăcăminții asfaltice pe carosabil și trotuare, crearea canalizației de telecomunicații și refacerea canalizării pluviale, precum și înlocuirea parapetelor pietonale și modernizarea scărilor care fac legătura cu zona Gării Sibiu.

Având în vedere acest aspect, Comisia de sistematizare a circulației a emis aviz pentru închiderea circulației pe pod pentru următoarele 2 luni, timp în care constructorul va finaliza lucrările pe suprafața acestuia. În cea de-a treia lună de contract se vor continua intervențiile, însă fără a afecta traficul pe pod.

Rute ocolitoare

Primăria Sibiu a anunțat și rutele ocolitoare pe care traficul auto va fi deviat, în funcție de direcția de deplasare, astfel:

Str. Henri Coandă – cartier Vasile Aaron

Str. Viitorului; de altfel modernizarea tronsonului dintre str. Târgu Fânului și str. Moara de Scoarță, recent finalizată, a fost corelată cu investiția pentru Podul Gării, tocmai pentru ca strada Viitorului să poată fi o rută alternativă

Str. Podului – str. Viitorului

Centura ocolitoare a Sibiului, pentru cei care se deplasează spre/dinspre N, N-V

Circulația pe drumul pe sub pod, spre Gară, nu se va închide, dar se va circula pe o singură bandă în zona mall-ului, cealaltă urmând să fie închisă. Prin urmare, traseele Tursib care au această rută spre Gară nu vor fi afectate, spun reprezentanții administrației locale. 

Traseele a șapte autobuze Tursib vor fi deviate din cauza închiderii Podului Gării. „Este posibil ca autobuzele să acumuleze întârzieri.” Vezi detalii aici 

Și traficul pietonal peste pod se va închide, pietonii urmând să fie direcționați spre pasajul pietonal subteran Lupeni. 

„Participanții la trafic sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să își planifice traseele de deplasare în consecință” transmit reprezentanții Primăriei Sibiu. 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

8 comentarii

Mister

Acum 1 lună

Sa inchis...Si a numarat cineva muncitori care lucreaza? Turnu sfatului de ce aveti nevoie sa facem o monitorizare a modului de lucru. Ce etape are acest proiect si cati muncitori sunt pe santier..... Zilnic sa vedem ca in Septembrie nu o sa fie nimeni pe podul gari.
Raspunde

Sibian neimbecil

Acum 1 lună

Poate si programarea lucrarilor lasa mult de dorit, dar acestea sunt procedurile in Romania...studiu SF, atribuire, proiectare, executie, toate proiectate pe perioade definite. Nu ar fi asa mare dezastru daca, in cazul elevilor, s-ar respecta legea. Daca pentru invatamantul gimnazial si gradi, copiii ar merge la scolile din cartierele de domiciliu, fara mii de vize de flotant la misto. Iar in cazul liceenilor, sunt autobuze speciale catre licee si care pot fi suplimentate. Sunt trasee alternative, trebuie intelegere si rabdare. Sibiul este un burg al carui nucleu a fost construit in evul mediu, nu a fost conceput pentru zeci de mii de verici si locuitori ai satului Selimbar si cartierului Arhitecti care isi duc copiii pana in buza intrarii in scoala, lovind tabla din clasa cu farurile.
Raspunde

Leonard

Acum 1 lună

Podul Gării trebuie închis ! Parcările de sub Pod pe ambele sensuri trebuie modernizate ! Că vrea sibianul că nu vrea , comentarii Bla Bla Bla nu își au rostul ! Prea multă gargară pentru nimic ! Muncitorii să își facă treaba și totul va fi bine ! Dacă începe școala care este problema ? Îmi aduc aminte când Strada Viitorului a fost închisă și modernizată făceam 45 de minute dimineața din Cartierul Lazaret până în Centru ! Asta este ! O lună, două nu moare nimeni ! Începe școala , vai , ce să spun ! Dacă se începe școala unde este problema ? Gata cu fudulia că am devenit de râsul Europei ! Podul Gării nu este un Pod de Oraș European ! Da ! Podurile din București sunt de Capitală Europeană ! Sibiul mai are mult până să ajungă alte orașe din România ! Suntem în urmă cu mult față de Oradea , , Cluj , Timișoara !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Pastor marginas

Acum 1 lună

Normal ca nimeni nu se plange...pentru ca suntem niste mielusei obedienti si vorba aia, sa-i "multumim lui d-zeu ca se face si ca sunt bani si sa multumim lui d-zeu pentru binecuvantarea de a avea o primarie orientata catre cetateni si o bunica foarte foarte harnica si gospodina".
Raspunde

Nemo

Acum 1 lună

Multumiri fostului ministru puscarias al transporturilor, Miron Mitrea, care nu a avizat podul cu 4 benzi, ci doar cu 2... Bine ca putea trimite de 3 ori pe saptamana elicopterul cu maseurul la Sighisoara, pentru ma-sa. Om cinstit si cu viziune. Mare invitat si parerolog la tv...
Raspunde

PeNeLoPa Secureanu

Acum 1 lună

Bun, s-a inchis, stam inca 2 luni in trafic, aia e. Om trece si peste asta. Dar, serios intreb. Nu exista nicio intentie pentru a se construi inca un pod peste Gara catre Lazaret? intre actualul pod al garii si Podul inspre Vasile Aron. Ca 4 benzi n-ai cum sa faci din actualul pod al Garii. Dar pt fluidizare chiar ar mai trebui un pod. Si nu blochezi un sfert de oras cand inchizi Viitorului sau podul Garii in viitor. Si oricum ambele variante au cate o singura banda pe sens... Parerea mea umila.
Raspunde

Eugen

Acum 1 lună

Asa patim daca nu gandim. Pe vremuri strada 9 mai continua in Cartierul Elisabeta (actual Lupeni). In 1872 s-a construit calea ferata si au izolat o parte din oras dar a aparut bariera si se putea trece! Apoi comunistii au facut un pasaj pietonal amarat si au trantit blocuri in fata. Dar si acum s-ar putea face o trecere subterana pentru masini, chiar daca ar trebui construit in unghi fata de calea ferata. Ar fi de mare ajutor pentru toata zona.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Raul

Acum 1 lună

Pasajul suprateran peste calea ferată ar trebui dărâmat în întregime, în locul acestuia trebuind să se construiască unul nou (subteran sau suprateran) cu minimum 4 benzi de circulație, piste de biciclete și trotuare. Cu exproprieri realizate corespunzător, acest lucru este mai mult decât posibil!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus