Soluția tehnică pentru reparația podului de piatră MariaTereza este o misiune dificilă pentru autoritățile locale din Sibiu, pentru că procedurile de achiziții publice pentru identificarea unui proiectant eșuează de fiecare dată. Primăria se chinuie din 2019 să-l repare, dar abia la licitația din 3 septembrie 2024 a primit două oferte.
Primăria Sibiu a organizat anul acesta trei proceduri de achiziție directă pentru serviciile de elaborare a proiectului tehnic pentru reparațiile capitale ale Podului Maria Tereza. Este „un proiect dificil și amplu în contextul în care vizează un monument istoric categoria A”, recunoaște municipalitatea într-un răspuns la solicitarea Turnul Sfatului.
Astfel, prima licitație a fost organizată în 19 iulie, iar a doua a avut termenul în 31 iulie. Ambele au fost anulate, nefiind depusă nici o ofertă.
Citește și: După patru ani de licitații eșuate pentru reparația capitală a podului de piatră, Primăria reia procedura
„Procedura a fost reluată a treia oară, cu termen de depunere a ofertelor în 3 septembrie, valoarea estimată a serviciilor fiind majorată de această dată, la 167.000 de lei. S-au primit 2 oferte, acestea aflându-se în evaluare în prezent”, au mai transmis reprezentanții Primăriei.
Amintim că în anul 2019, primarul Astrid Fodor declara că „reabilitarea podului se leagă în mod natural și de amenajarea malurilor râului Cibin prin crearea de piste pentru biciclete, un proiect pe care deja l-am inițiat în sensul obținerii finanțării din fonduri europene”.
De atunci, timp de patru ani autoritățile s-au rătăcit prin licitații. Din cauză că niciun proiectant nu a considerat atractivă suma alocată contractului, licitația a fost reluată de alte patru ori. Era vorba despre aproximativ 120.000 lei.
În 2023, au fost reluate procedurile. Tot fără succes.
Condițiile au rămas aceleași. Spre exemplu, perioada de prestare a serviciilor este de 4 luni de la semnarea contractului de către ambele părți, după cum urmează:
• 4 luni de la data semnării contractului - Elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor (P.A.C.) conținând toate documentațiile, acordurile, avizele, verificările, presupuse de eliberare a autorizației de construire;
• 4 luni de la data semnării contractului - Elaborare Proiect Tehnic de execuție, complet și verificat;
• Asistență tehnică – pe toată perioada de execuție a lucrărilor.
În caietul de sarcini se menționează că se dorește realizarea unui pod care „să respecte solicitările și criteriile legislației în vigoare, să prezinte siguranță în exploatare și conservarea elementelor arhitecturale specifice unui monument istoric”.
„Pentru semnalizarea orizontală se vor executa marcaje rutiere cu vopsele bicomponente. În vederea realizării iluminatului public, se va avea în vedere montarea de corpuri de iluminat cu specific perioadei și construcției podului, care să asigure un iluminat eficient, dar care să pună în valoare structura podului și un sistem de iluminat arhitectural”, mai scrie în document.
Totodată, se așteaptă ca reparația capitală a podului Maria Tereza să rezolve o serie de probleme legate de aglomerarea și siguranța în cartierul Terezian, respectiv a zonei centrale a orașului.
Conform unor estimări din 2019, lucrările de construcție și montaj depășesc 2 milioane de lei, iar întreținerea va costa aproximativ 600.000 lei pentru 50 de ani.
Podul de piatră a fost inaugurat în 24 octombrie 1864, fiind primul pod peste Cibin din. Interiorul orașului. Forma actuală o are din anul 1908.
Citește și: Simbol al Sibiului și monument istoric vizibil deteriorat. Podul de piatră... încă nu s-a dărâmat
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 6470
Ultimele comentarii
Acum 50 minute
Sibian
Acum 1 oră
Barosanu
Acum 1 oră
PETRICA
Acum 1 oră
Sibiu.adrian
Acum 1 oră
Pol-Pot