Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
31°C

Șantierul căii ferate dintre Sibiu și Mediaș este părăsit de două săptămâni. Constructorii spun că nu mai au materiale critice, călătorii nu mai au nici autobuze de transfer de la CFR

Șantierul căii ferate dintre Sibiu și Mediaș este părăsit de două săptămâni. Constructorii spun că nu mai au materiale critice, călătorii nu mai au nici autobuze de transfer de la CFR

Anunțate a avea termen inițial de finalizare ziua de 9 august, lucrările de reabilitare a nici doi km din calea ferată care leagă Sibiul din Mediaș s-au oprit de tot. Constructorii invocă dificultăți în aprovizionarea cu materiale feroviare critice și nu pot estima un termen de finalizare a proiectului. În tot acest timp, CFR-ul nu mai asigură legătura dintre Sibiu și Mediaș prin intermediul autobuzelor.

Șantierul căii ferate cu numărul 203, cea dintre Sibiu și Mediaș, a fost deschis în baza unui contract semnat în 20 iunie 2024, semnat cu asocierea San Electroterm Grup SRL - SC Vest Construct SRL pentru suma de 7,8 milioane de lei, la care se adaugă TVA. În primăvara acestui an, reprezentanții CFR estimau că lucrările se vor încheia pe 9 august, dată până la care au și încheiat contract cu Transmixt, pentru a asigura transportul călătorilor cu autobuzele pe perioada lucrărilor.

Lucrările au depășit și noul termen de finalizare anunțat pentru ziua de 6 septembrie, termen care, din nou, nu a fost respectat.

Șantierul părăsit în zona traversării la nivel a drumului care leagă Ocna Sibiului de Mândra

O plimbare solitară pe aproape doi km

Contractul are drept obiect lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză „pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate” și vizează o porțiune de 1,84 km de cale ferată, aflată între Ocna Sibiului și Loamneș și care se intersectează cu drumul care leagă Ocna Sibiului de Mândra. Pe această porțiune se află și un podeț a cărui stare precară a constituit principalul motiv de deschidere a acestui șantier.

La mijlocul săptămânii trecute am mers pe porțiunea de pe care linia de cale ferată a fost desființată, fiind îndepărtat și terasamentul. Doar că pe toată porțiunea de aproape doi kilometri nu era niciun muncitor. Câteva utilaje (un camion, un excavator, două mici utilaje de transport materiale și un cilindru compactor) erau parcate fără pază în organizarea de șantier, printre traverse și grămezi de piatră spartă.

În capătul dinspre Loamneș al șantierului, pe câteva zeci de metri erau așternute câteva camioane de piatră spartă, în rest terasamentul căii ferate fiind decopertat, traversele din beton și liniile de cale ferată fiind așezate în mai multe locuri.

„Îi mai bine de o săptămână de când nu a mai apărut nimeni pe șantier. Au început bine, au avut – din ce am înțeles – mai mult de lucru la podețul ăla dinspre Loamneș. Vor fi fiind niște firme fantomă...”, glumește un localnic, a cărui fermă de animale are vedere largă înspre șantierul părăsit.

Dificultăți în aprovizionarea cu materiale critice

Tot la jumătatea săptămânii trecute am transmis solicitări celor două companii angajate să efectueze lucrările în discuție. Am primit răspuns doar din partea Vest Construct SRL, constructori din Brașov. „Lucrările sunt momentan întârziate ca urmare a dificultăților întâmpinate în aprovizionarea materialelor feroviare critice necesare etapei actuale de execuție. Departamentele noastre abilitate fac toate demersurile pentru ca această situație să fie remediată în cel mai scurt timp posibil”, răspund cei de la Vest Construct întrebați despre motivul care a dus la întreruperea lucrărilor.

În acest context, un termen de redeschidere a circulației pe calea ferată cu numărul 203 este incert. „În ceea ce privește finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe porțiunea de cale ferată aflată în reparație, asocierea Vest Construct SRL – San Electroterm SRL vă asigură că depunem toate eforturile pentru ca lucrările să fie finalizate cât mai repede posibil. Astfel, imediat ce materialele necesare execuției lucrărilor ne vor fi livrate, asocierea va suplimenta efectivul de personal din șantier pentru a finaliza cât mai rapid lucrările aferente acestui proiect”, mai transmit constructorii.

Într-o situație dată publicității în cursul lunii iulie 2024 de către CFR, contractul cu asocierea care lucrează pe calea ferată dintre Ocna Sibiului și Loamneș era estimat la un avans de 40%. Iar data estimată a lucrărilor era luna decembrie a acestui an.

Capătul dinspre Sibiu al șantierului

Statul a abandonat călătorii

CFR a sistat transportul călătorilor, inclusiv cu autobuze, din 2 septembrie. Pe tăcute, fără niciun anunț prealabil. În acest context, singura alternativă a celor care doresc să călătorească între Sibiu și Mediaș (sau Copșa Mică) rămân cele opt curse zilnice operate de compania privată InterRegional Călători. Între Sibiu și Loamneș și retur, aceștia asigură transportul călătorilor cu autobuze, de la Loamneș călătorii continuându-și drumul cu trenul.

Citește și Încă cel puțin o lună: Trenurile dintre Sibiu și Mediaș, întrerupte pe porțiunea dintre Ocna și Loamneș. Pasagerii, transportați cu autobuzele Transmixt

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

Sibianul

Acum 10 luni

Ar fi bun în articol și despre calea ferata dintre Sibiu și Selimbar. Care face imediat 2 ani de candnu s.e mai lucreaza.

Raspunde

Newman

Acum 10 luni

Alo PSD, mai este Grindeanu ministrul vostru la Transporturi ? Sau el are doar rolul de taietor panglici !

Raspunde

Kukuruku

Acum 10 luni

Noroc cu firma privata de trenuri, sa le dea Dumnezeu sanatate!

Raspunde

Aci Duțu

Acum 10 luni

Votați grindeanu pesede, vă dă trenu'

Raspunde

Adina

Acum 10 luni

Dar nu mai găsesc șine? Nu se găsește piatră? Ce le lipsește mai exact? Cum se poate ca consiliul județean să nu se intereseze? Nu se poate ca o linie feroviară totuși importantă să fie abandonată chiar așa că doar nu suntem în Afghanistan. Sunt oameni care fac naveta pe ruta asta și se bazează pe trenul acela. Parcă ne-am întors în evul mediu. Curse aeriene nu, tren nu, mașini în centru nu, mașini mai vechi nu ca nu mai vor să dea itp.... devine viața tot mai imposibilă în orașul ăsta.
Raspunde

Aristide

Acum 10 luni

Nu are nicio legătură cu Consiliul Județean - ci cu Grindeanu peeeseeedeee!
Raspunde

Neluțu Ciula

Acum 10 luni

Linia aia nu o sa mai fie niciodată reconstruita de ăștia! Un quik wins ar fi sa intre pe felie cu bani King Charles III sau King Ludovic Orban. Păcat de faptul că 3 orașe cu potențial turistic imens Sibiu, Mediaș, Sighisoara nu mai au o legătură feroviară directă și sigura, la orar și prețuri convenabile. Cum susține MC dezvoltarea turismului in zona? Cum susține MT dezvoltarea rețelei de transport feroviar în... Inima României? Ganditi-va ce zona cu potențial imens este astfel izolata și împinsă, pur și simplu, în brațele Budapestei? Dar cine să înțeleagă așa ceva cu atâtea (atâția) incompetențe in administratie? Localnicii trebuie sa sa trezească la realitate și să își asume votul. Pentru transportul de călători, linia nu mai era rentabila de mult timp. Erau cam 100 de bilete pe zi, tot timpul vedeai in tren conductorii numărând cu îngrijorare calatorii putini. În primăvara lui 24 transportau cu sârg câteva familii de cerșetori care agasau constant și insistent restul calatorilor. In plus, consumul de motorina era foarte mare că sa ne referim doar la asta, la Mediaș locomotivele vechi așteptau cursa retur către Sibiu cu motorul pornit - cine poate găsi o explicație economică la asta? Tot respectul pentru oamenii de tren - mecanici de locomotivă, conductori, personal de supra control care vor fi relocati sau chiar își vor pierde joburile - ei reușeau să își facă munca in cele mai ingrate conditii pentru că trenurile, când circulau, ajungeau la timp la destinație. Respect și pentru călătorii care își vor pierde joburile din cauză că nu mai au alternativa feroviară convenabilă și sigura astfel încât să ajungă la timp la serviciu sau sa se întoarcă în condiții decente acasă la familie. Nu înțelegem lipsa de reacție a parlamentarilor județului Sibiu sau a viitorilor candidați vis-a-vis de această situație. Daca nici asta nu e subiect de campanie electorala, atunci nici unul nu merita să ajungă în parlament.
Raspunde

Iron

Acum 10 luni

Se vede clar scopul: favorizarea firmei de transport privat. În fapt, tot o firma privata îi face loc.
Raspunde

Iron

Acum 10 luni

Insist, este favorizată firma de transport feroviar privata. Firma de ,,construcții cai ferate,, ( tot privata) o favorizează, îi face loc mai bine zis.
Raspunde

Kukuruku

Acum 10 luni

Pai pot sa o favorizeze si finalizand calea ferata dar scotand trenurile cfr de pe ea. Crezi ca nu ar fi mai usor pt firma privata sa nu mai trebuiasca sa faca rost de autobuze pana la Loamnes?
Raspunde

Ironn

Acum 10 luni

Aceiași firma de ,, reparații linii ,, se ocupa și de reparațiile din zona Selimbar de aproximativ doi ani. Spun ca nu mai au fonduri. Au încurcat CFR Infrastructura promițând lucrări la termen. Se pare ca scopul lor este totuși blocarea zonei Sibiu pentru a favoriza firmele de transport feroviar privat,și de ce nu ar profita și transportul auto privat (transmixt), care au întrerupt contractul cu CFR taman când au început elevii navetiști școala. Coincidență?... sau ,, lucru bine facut" ,,pas cu pas"!

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sparrow

Acum 10 luni

Bueeeeey, cine mai merge cu trenu' acuma? Serios. Cum poate fi rentabilā o companie de transport feroviar de cālātori si toate celelalte servicii conexe dacā nu mai sunt cālātori? Cu 100 de cāciuli pe zi ( luni-vineri) nici carburantul nu e acoperit. Asta este. In plus dacā 4 cālātori iau impreuna un Uber pe aceeasi rutā, cred cā la bani dati de cāciulā sunt tot pe-acolo
Raspunde

Adina

Acum 10 luni

Nu vedeți că vor să descurajeze tot mai mult automobilele personale? În aceste condiții trebuie să meargă trenurile brici.
Raspunde

Magyarorszag

Acum 10 luni

Foarte bine, MÁV ar fi mult mai bun!! Afara cu cfr din Transilvania, Banat, Maramureș și Crișana!
Raspunde

???

Acum 10 luni

Uite așa câștigă firmele private de transport și rechinii. Vineri am mers cu un rechin pana la Mediaș. Avea un Logan cu 7 locuri. Am fost 6 pasageri și am platit cate 30 de lei. Și tot se plângea că e puțin, că motorina -i scumpă, că de la Medias nu găsește clienți spre Sibiu. Mafiot!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus