Anunțate a avea termen inițial de finalizare ziua de 9 august, lucrările de reabilitare a nici doi km din calea ferată care leagă Sibiul din Mediaș s-au oprit de tot. Constructorii invocă dificultăți în aprovizionarea cu materiale feroviare critice și nu pot estima un termen de finalizare a proiectului. În tot acest timp, CFR-ul nu mai asigură legătura dintre Sibiu și Mediaș prin intermediul autobuzelor.
Șantierul căii ferate cu numărul 203, cea dintre Sibiu și Mediaș, a fost deschis în baza unui contract semnat în 20 iunie 2024, semnat cu asocierea San Electroterm Grup SRL - SC Vest Construct SRL pentru suma de 7,8 milioane de lei, la care se adaugă TVA. În primăvara acestui an, reprezentanții CFR estimau că lucrările se vor încheia pe 9 august, dată până la care au și încheiat contract cu Transmixt, pentru a asigura transportul călătorilor cu autobuzele pe perioada lucrărilor.
Lucrările au depășit și noul termen de finalizare anunțat pentru ziua de 6 septembrie, termen care, din nou, nu a fost respectat.
Șantierul părăsit în zona traversării la nivel a drumului care leagă Ocna Sibiului de Mândra
O plimbare solitară pe aproape doi km
Contractul are drept obiect lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză „pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate” și vizează o porțiune de 1,84 km de cale ferată, aflată între Ocna Sibiului și Loamneș și care se intersectează cu drumul care leagă Ocna Sibiului de Mândra. Pe această porțiune se află și un podeț a cărui stare precară a constituit principalul motiv de deschidere a acestui șantier.
La mijlocul săptămânii trecute am mers pe porțiunea de pe care linia de cale ferată a fost desființată, fiind îndepărtat și terasamentul. Doar că pe toată porțiunea de aproape doi kilometri nu era niciun muncitor. Câteva utilaje (un camion, un excavator, două mici utilaje de transport materiale și un cilindru compactor) erau parcate fără pază în organizarea de șantier, printre traverse și grămezi de piatră spartă.
În capătul dinspre Loamneș al șantierului, pe câteva zeci de metri erau așternute câteva camioane de piatră spartă, în rest terasamentul căii ferate fiind decopertat, traversele din beton și liniile de cale ferată fiind așezate în mai multe locuri.
„Îi mai bine de o săptămână de când nu a mai apărut nimeni pe șantier. Au început bine, au avut – din ce am înțeles – mai mult de lucru la podețul ăla dinspre Loamneș. Vor fi fiind niște firme fantomă...”, glumește un localnic, a cărui fermă de animale are vedere largă înspre șantierul părăsit.
Dificultăți în aprovizionarea cu materiale critice
Tot la jumătatea săptămânii trecute am transmis solicitări celor două companii angajate să efectueze lucrările în discuție. Am primit răspuns doar din partea Vest Construct SRL, constructori din Brașov. „Lucrările sunt momentan întârziate ca urmare a dificultăților întâmpinate în aprovizionarea materialelor feroviare critice necesare etapei actuale de execuție. Departamentele noastre abilitate fac toate demersurile pentru ca această situație să fie remediată în cel mai scurt timp posibil”, răspund cei de la Vest Construct întrebați despre motivul care a dus la întreruperea lucrărilor.
În acest context, un termen de redeschidere a circulației pe calea ferată cu numărul 203 este incert. „În ceea ce privește finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe porțiunea de cale ferată aflată în reparație, asocierea Vest Construct SRL – San Electroterm SRL vă asigură că depunem toate eforturile pentru ca lucrările să fie finalizate cât mai repede posibil. Astfel, imediat ce materialele necesare execuției lucrărilor ne vor fi livrate, asocierea va suplimenta efectivul de personal din șantier pentru a finaliza cât mai rapid lucrările aferente acestui proiect”, mai transmit constructorii.
Într-o situație dată publicității în cursul lunii iulie 2024 de către CFR, contractul cu asocierea care lucrează pe calea ferată dintre Ocna Sibiului și Loamneș era estimat la un avans de 40%. Iar data estimată a lucrărilor era luna decembrie a acestui an.
Capătul dinspre Sibiu al șantierului
Statul a abandonat călătorii
CFR a sistat transportul călătorilor, inclusiv cu autobuze, din 2 septembrie. Pe tăcute, fără niciun anunț prealabil. În acest context, singura alternativă a celor care doresc să călătorească între Sibiu și Mediaș (sau Copșa Mică) rămân cele opt curse zilnice operate de compania privată InterRegional Călători. Între Sibiu și Loamneș și retur, aceștia asigură transportul călătorilor cu autobuze, de la Loamneș călătorii continuându-și drumul cu trenul.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: santierul caii ferate sibiu me , autobuze sibiu medias cfr , cale ferata sibiu medias , ocna sibiului loamnes , foto , video
Vizualizari: 6369
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Prof. de Geografie
Acum 14 ore
Cornel Sibianul
Acum 14 ore
Ada
Acum 14 ore
Ioan Rotar
Acum 15 ore
Rotar