Sâmbătă,
14.12.2024
Partial Noros
Acum
-5°C

Tarife noi la Aeroportul din Sibiu: costuri majorate pentru aeronavele care aterizează în urma unor zboruri neregulate

Tarife noi la Aeroportul din Sibiu: costuri majorate pentru aeronavele care aterizează în urma unor zboruri neregulate

Consiliul Județean Sibiu urmează să aprobe noi tarife aeroportuare propuse de Aeroportul Internațional Sibiu (AIS), cu scopul de a acoperi costurile suplimentare generate de zborurile neregulate și a asigura sustenabilitatea financiară a aeroportului.

În prezent, Aeroportul Internațional Sibiu aplică aceleași tarife pentru toate tipurile de zboruri, fără a face o diferențiere între cursele regulate și cele neregulate. Potrivit raportului de specialitate, care însoțește proiectul de hotărâre, tarifele actuale, instituite încă din 2016, nu mai reflectă realitățile operaționale și financiare ale aeroportului​. Astfel, se propune ajustarea acestora pentru zborurile neregulate.

Zborurile neregulate sunt definite ca acele zboruri care nu operează conform unui program prestabilit şi nu fac parte dintr-un program comercial regulat. Acestea includ zboruri charter ocazionale, zboruri organizate pe bază ad-hoc, precum şi zborurile regulate care nu au Aeroportul Internaţional Sibiu ca destinaţie iniţială, dar utilizează infrastructura AIS, din cauza problemelor tehnice, condiţiilor meteorologice sau altor motive apărute pe aeroportul de destinaţie iniţial. O excepţie o reprezintă zborurile prevăzute de Codul Aerian 2020, art. 32, pct. (2) - adică aeronavele de stat româneşti, aeronavele militare străine, aeronavele care execută zboruri speciale, numai în cazul demnitarilor aflaţi în misiuni oficiale, aeronavele civile care efectuează zboruri de căutare- salvare etc.

Citește și: Aeroportul Sibiu nu a taxat aeronava în care s-a aflat președintele Iohannis, în drum spre Japonia. ”Zborurile speciale sunt scutite de la plata tarifelor aeroportuare”

AIS s-a bazat pe doi factori atunci când a solicitat CJ SIbiu „asocierea unor condiții tarifare crescătoare pentru cursele neregulate”: costurile administrative și operaționale suplimentare, precum și impactul asupra infrastructurii.

Decizia va fi luată marți, 22 octombrie, în cadrul unei ședințe extraordinare a CJ Sibiu.

Noile tarife propuse

Astfel, în cazul zborurilor neregulate, tariful de aterizare de 6,30 euro/tonă va fi majorat astfel:

Pentru aeronave cu o capacitate mai mică de 30 tone (MTOW): +150%.
Pentru aeronave cu capacitate între 31 și 59 tone: +120%.
Pentru aeronave cu capacitate de peste 60 tone: +90%​.

În cazul tarifului de iluminare, care este de 1.50 euro/tonă pentru fiecare mișcare cu utilizare de balizaj, se va aplica următorul adaos:

Pentru aeronave de până la 5 tone: valoare fixă de 15 euro.
Pentru aeronave între 6 și 30 tone: +100%.
Pentru aeronave de peste 31 tone: +75%​.

Tariful de staționare, care este de 0,05 euro/oră/tonă, este propus să fie suplimentat în funcție de durata staționării și de capacitatea aeronavei:

Pentru staționare între 3 și 24 de ore, creșterea variază între 300% și 500%, în funcție de dimensiunea aeronavei, dar nu mai puțin de 2,5 - 7,5 euro/oră.
Pentru staționare de peste 24 de ore, creșterea va fi între 200% și 300%​, dar nu mai puțin de 1,5 - 4,5 euro/oră.

Tariful pentru servicii pentru pasageri: Prețul standard este de 2,50 euro per pasager îmbarcat, care va fi majorat cu până la 300% pentru aeronavele cu un număr mic de pasageri (până la 10), scăzând progresiv pentru aeronavele cu capacitate mai mare. Spre exemplu, cu 100% va crește tariful pentru aeronavele cu peste 71 de pasageri, adică 5 euro per pasager îmbarcat.

Este de remarcat că aceste creșteri propuse nu se aplică zborurilor neregulate efectuate de către companiile aeriene cu care AIS are încheiat contract și care efectuează zboruri regulate conform unui program prestabilit de pe AIS.

Reduceri

Același proiect de hotărâre propune și o structură de reduceri aplicate în funcție de numărul de aterizări efectuate de către un operator într-o lună. Reducerile încep de la 5% pentru un număr de 4-16 aterizări și pot ajunge până la 50% pentru operatorii care realizează între 81 și 100 aterizări​.

Conform legislației, noile tarife trebuie publicate în Publicația de informare Aeronautică, iar acestea vor intra în vigoare la șase luni de la publicare.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

3 comentarii

Echipa castigatoare pe merit

Acum 1 lună

Pai cam singurele zboruri de pe aeroportul nostru au ramas Joha plus zboruri care nu au putut ateriza la Cluj din cauza ceții. Mi se pare absolut corect sa-i taxam mai mult! Dar sper ca zborurile NATO sa fie subventionate si banii donati catre Slava!
Raspunde

Radu

Acum 1 lună

Aici miroase a deturnare de fonduri, furt,etc Cum si pe ce s-au cheltuit cele peste 65 milioane Euro pentru modernizare si extindere???( nici acum finalizate interventiile .Arata ca o hala industriala) DNA oare ce zice?? Putine zboruri, dar cresc tarifele. Logic, cum dracu sa atragi noi rute si companii daca cresti tarifele???
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Culmea economiei, in Romania cresc preturile si scade inflatia...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus