Două oferte au fost depuse în cadrul licitației pentru proiectul de modernizare și extindere a Căii Șuri Mari. Pentru contractul de 24,1 milioane de lei fără TVA se bat Geiger și Terra Building.
Calea Șurii Mări este una dintre cele mai importante artere de acces în municipiul Sibiu. Municipalitatea vrea să extindă și să modernizeze strada pentru a răspunde nevoilor actuale de trafic și pentru a îmbunătăți infrastructura urbană. Conform documentelor publicate în cadrul procedurii de licitație, după modernizare strada va avea trei și patru benzi de circulație, se vor amenaja 57 de locuri de parcare, paralel cu drumul, iar de o parte și alta a carosabilului vor fi realizate câte un trotuar cu lățime variabilă pe unele sectoare de la 1 – 3 m, dar în mare parte cu lățimea de 1,5 m. În ceea ce privește pista de biciclete, aceasta va fi amenajată doar pe partea stângă a străzii și va avea sens dublu de circulație în mare parte cu lățime de 1,5 – 3 m.
Contractul pentru proiectare și execuție prevede o perioadă de 11 luni, dintre care 4 luni sunt alocate pentru faza de proiectare și 6 luni pentru execuția lucrărilor, ultima lună fiind destinată pentru recepția lucrării.
Geiger Transilvania SRL este liderul uneia dintre asociațiile care au depus oferte, din care mai face parte compania GG Tehnic Proiect SRL, alături de alți șase subcontractanți. Geiger este o firmă cu experiență în infrastructura rutieră și proiecte de mare anvergură, printre lucrările realizate de aceasta în Sibiu numărându-se parcarea supraetajată din cartierul Hipodrom, extinderea podului peste Cibin de pe șșoseaua Alba Iulia sau a montat în premieră în Sibiu capace de canal „autonivelante”.
Terra Building SRL este și ea recunoscută pentru proiecte de construcții și utilități publice. În cadrul licitației pentru Calea Șșurii Mari conduce asocierea din care mai fac parte Electric Servcom și Neo Plan, alături de alți 15 subcontractanți. Compania este cunoscută pentru proiectele de extindere și modernizarea Căii Dumbrăvii sau lucrări de infrastructură rutieră și hidroedilitară în cartierul Ștrand.
Precizăm că în caietul de sarcini scrie că proiectul urmează să fie depus spre finanțare la ADR Centru, în cadrul apelului 5.2. Decongestionarea traficului din jurul marilor municipii (reședințe de județ).
Proiectul prevede reamenajarea sensului giratoriu de la Obor, precum și construcția noului sens giratoriu de la Selgros, care a fost deja construit cu ocazia noului centru comercial.
„Sectorul de stradă studiat a fost proiectat cu două benzi de circulație pe sensul strada Lungă către giratoriu de la autostradă A1, una și două benzi de circulație pe sensul de giratoriul de la autostrada A1 spre strada Lungă.
La intersecțiile cu străzile Drumul Ocnei, Oborul cu Vite și Vișinilor se va reproiecta o girație nouă mai mare față de cea existentă, o altă intersecție tip giratoriu nouă se va proiecta la intersecția străzii Macului și accesul către noul centru comercial Selgros.
La giratoriul autostrada A1 pe direcția de la Hornbach către municipiu se va amenaja o bandă suplimentară de virare către dreapta pentru a fluidiza traficul și a exclude circulația prin giratoriu”, se menționează în documentația DALI.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2432
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sibian
Acum 1 oră
Florin alexandru
Acum 2 ore
Nustiu
Acum 3 ore
Aurel Metrescu
Acum 3 ore
Hermannstädter