La peste 24 de milioane de lei sunt estimate lucrările pentru modernizarea și extinderea Căii Șurii Mari - artera de la ieșirea din oraș spre Mediaș. Contractul a fost scos la licitație de Primăria Sibiu. După lucrări, strada va avea trei și patru benzi de circulație și o pistă de biciclete cu sens dublu.
Licitația presupune un contract complex, care include proiectarea tehnică, obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor necesare, relocarea și protejarea utilităților existente (apă, gaz, telecomunicații), precum și asistența tehnică pe toată durata execuției. Lucrările de construcție efective vor începe după finalizarea documentației, care este programată pentru o perioadă de 4 luni.
Conform anunțului, proiectul tehnic va fi verificat de experți autorizați, iar durata totală a execuției este de 6 luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Acestea vor fi completate de o lună pentru recepția finală.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 24.119.469,47 lei, din care peste 23,6 milioane de lei sunt alocați pentru execuția lucrărilor, iar aproximativ 516.000 lei pentru servicii de proiectare. Proiectul va fi atribuit pe baza celui mai bun raport calitate-preț, punând accent atât pe expertiza tehnică, cât și pe eficiența execuției.
Companiile interesate pot depune oferte în următoarele săptămâni, licitația fiind programată pentru data de 19 noiembrie.
Cum va arăta viitoarea Calea Șurii Mari
Strada Calea Șurii Mari se află într-o zonă importantă a Sibiului, având în vedere că face legătura dintre autostradă, cartiere rezidențiale, zone comerciale și centrul orașului. Traficul la orele de începere a activității și la orele după-amiezii devine aglomerat, creând blocaje și stagnarea coloanelor de mașini.
„Pe o mare parte din amplasament nu există trotuare sau facilități pentru traficul pietonal și nu există pistă de biciclete. De asemenea, în prezent nu există rețea de canalizare pluvială, iar pe un tronson sunt amenajate șanțuri deschise; infrastructura iluminatului public este învechită, nu există rețea de cablaj metropolitan (...) În acest context se impune modernizarea Căii Șurii Mari, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la centrul comercial și pasajul superior Gara Mică”, se arată în caietul de sarcini.
Conform documentului, după modernizare, strada va avea trei și patru benzi de circulație, se vor amenaja 57 de locuri de parcare, paralel cu drumul, iar de o parte și alta a carosabilului vor fi realizate câte un trotuar cu lățime variabilă pe unele sectoare de la 1 – 3 m, dar în mare parte cu lățimea de 1,5 m. În ceea ce privește pista de biciclete, aceasta va fi amenajată doar pe partea stângă a străzii și va avea sens dublu de circulație în mare parte cu lățime de 1,5 – 3 m.
În caietul de sarcini scrie că proiectul urmează să fie depus spre finanțare la ADR Centru, în cadrul apelului 5.2. Decongestionarea traficului din jurul marilor municipii (reședințe de județ).
Proiectul prevede reamenajarea sensului giratoriu de la Obor, precum și construcția noului sens giratoriu de la Selgros, care a fost deja construit cu ocazia noului centru comercial.
„Sectorul de stradă studiat a fost proiectat cu două benzi de circulație pe sensul strada Lungă către giratoriu de la autostradă A1, una și două benzi de circulație pe sensul de giratoriul de la autostrada A1 spre strada Lungă.
La intersecțiile cu străzile Drumul Ocnei, Oborul cu Vite și Vișinilor se va reproiecta o girație nouă mai mare față de cea existentă, o altă intersecție tip giratoriu nouă se va proiecta la intersecția străzii Macului și accesul către noul centru comercial Selgros.
La giratoriul autostrada A1 pe direcția de la Hornbach către municipiu se va amenaja o bandă suplimentară de virare către dreapta pentru a fluidiza traficul și a exclude circulația prin giratoriu”, se menționează în documentația DALI.
Iluminatul stradal
Documentația aprobată pentru această licitație descrie și capitolul dedicat iluminatului stradal. „Rețelele de iluminat existente se vor dezafecta, iar stâlpii metalici sau de beton și corpurile de iluminat demontate se vor preda beneficiarului în baza unui proces verbal.
Se vor monta 80 buc. Stâlpi de iluminat metalici cu înălțimea de 8 deasupra solului echipați cu corpuri de iluminat, tehnologie LED cu puteri cuprinse între 89-112 W (...) pentru iluminarea suplimentară a trecerilor de pietoni se propune montarea unor sisteme de iluminat formate din corpuri de iluminat montate la înălțimea de 7 m (fie pe stâlpii de 8 m, fie pe stâlpi independenți). Sistemul de iluminat va fi prevăzut cu un kit senzor de mișcare PIR”.
În paralel, se pregătește reabilitarea podului
Precizăm că reprezentanții Primăriei Sibiu au transmis că au în vedere și reabilitarea viaductului Gara Mică.
„În acest sens se află în derulare un contract pentru servicii de proiectare (DALI, proiect tehnic, detalii de execuție, avize) pentru reabilitarea acestei treceri peste calea ferată. În cadrul analizei în curs nu s-au identificat ca fiind necesare lucrări de consolidare, ci doar lucrări ce țin de suprastructura podului, ceea ce atestă că viaductul se poate utiliza în condiții de siguranță de către pietoni și traficul auto.
În cadrul elaborării documentațiilor menționate se analizează și posibilitatea lărgirii viaductului la trei benzi de circulație, cu condiția asigurării traficului pietonal și velo pe sub pod.
Pentru ca acest lucru să fie posibil în condiții de siguranță sunt necesare lucrări la nivelul trecerii peste calea ferată. Astfel, în prezent se derulează o corespondență cu Regionala CFR pentru a se identifica soluția tehnică adecvată care să fie înglobată în proiectul de reabilitare a viaductului. Condiționat de derularea demersurilor cu CFR, estimăm că proiectul tehnic se va finaliza până la sfârșitul acestui an”, au explicat pentru Turnul Sfatului oficialii municipalității sibiene.
Calea Șurii Mari tinde spre blocaj total
În vara acestui an Primăria a anunțat că va contracta o firmă care să realizeze un studiu de trafic pentru a oferi soluții de eficientizare a transportului public. Totodată, este planificată elaborarea cererii de finanțare pentru proiectul de modernizare și extindere a arterei.
Necesitatea efectuării unui studiu de trafic este argumentată prin „creșterea gradului de motorizare cât şi a capacitații scăzute a arterelor de circulație care nu mai pot asigura fluența şi siguranța circulației”. „Apariția aglomerărilor pune în evidență faptul că se tinde spre atingerea limitei de capacitate a rețelei, modificându-se intensitatea traficului şi influențând-se negativ calitatea infrastructurilor până în momentul apariției imposibilității de deplasare şi deci a blocajului (ambuteiaj, străzi pline, mașini blocate). În aceste condiții municipiul Sibiu are ca obiectiv strategic dezvoltarea și modernizarea sistemului de transport public pentru a-l face mult mai atractiv pentru populație și turiști. Creșterea numărului de călători se va concentra în special pe comutarea de la autoturismul propriu către sistemul public de transport și în același timp reducerea emisiilor de noxe prin orientarea spre material rulant cu sisteme de propulsie ecologice”, se menționează în caietul de sarcini.
Prin studiul de trafic vor fi determinate și emisiile de CO2, fiind considerare documente strategice necesare în fundamentarea investițiilor pentru descongestionarea traficului din jurul municipiului.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 3330
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Nustiu
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
Trotineta
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Emil