Joi,
14.11.2024
Innorat
Acum
3°C

Modernizarea Căii Șurii Mari, la licitație: va avea trei și patru benzi de circulație și pistă de biciclete cu dublu sens

Modernizarea Căii Șurii Mari, la licitație: va avea trei și patru benzi de circulație și pistă de biciclete cu dublu sens

La peste 24 de milioane de lei sunt estimate lucrările pentru modernizarea și extinderea Căii Șurii Mari - artera de la ieșirea din oraș spre Mediaș. Contractul a fost scos la licitație de Primăria Sibiu. După lucrări, strada va avea trei și patru benzi de circulație și o pistă de biciclete cu sens dublu.

Licitația presupune un contract complex, care include proiectarea tehnică, obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor necesare, relocarea și protejarea utilităților existente (apă, gaz, telecomunicații), precum și asistența tehnică pe toată durata execuției. Lucrările de construcție efective vor începe după finalizarea documentației, care este programată pentru o perioadă de 4 luni.

Conform anunțului, proiectul tehnic va fi verificat de experți autorizați, iar durata totală a execuției este de 6 luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Acestea vor fi completate de o lună pentru recepția finală. 

Valoarea totală estimată a proiectului este de 24.119.469,47 lei, din care peste 23,6 milioane de lei sunt alocați pentru execuția lucrărilor, iar aproximativ 516.000 lei pentru servicii de proiectare. Proiectul va fi atribuit pe baza celui mai bun raport calitate-preț, punând accent atât pe expertiza tehnică, cât și pe eficiența execuției.

Companiile interesate pot depune oferte în următoarele săptămâni, licitația fiind programată pentru data de 19 noiembrie.

Cum va arăta viitoarea Calea Șurii Mari

Strada Calea Șurii Mari se află într-o zonă importantă a Sibiului, având în vedere că face legătura dintre autostradă, cartiere rezidențiale, zone comerciale și centrul orașului. Traficul la orele de începere a activității și la orele după-amiezii devine aglomerat, creând blocaje și stagnarea coloanelor de mașini.

„Pe o mare parte din amplasament nu există trotuare sau facilități pentru traficul pietonal și nu există pistă de biciclete. De asemenea, în prezent nu există rețea de canalizare pluvială, iar pe un tronson sunt amenajate șanțuri deschise; infrastructura iluminatului public este învechită, nu există rețea de cablaj metropolitan (...) În acest context se impune modernizarea Căii Șurii Mari, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la centrul comercial și pasajul superior Gara Mică”, se arată în caietul de sarcini.

Conform documentului, după modernizare, strada va avea trei și patru benzi de circulație, se vor amenaja 57 de locuri de parcare, paralel cu drumul, iar de o parte și alta a carosabilului vor fi realizate câte un trotuar cu lățime variabilă pe unele sectoare de la 1 – 3 m, dar în mare parte cu lățimea de 1,5 m. În ceea ce privește pista de biciclete, aceasta va fi amenajată doar pe partea stângă a străzii și va avea sens dublu de circulație în mare parte cu lățime de 1,5 – 3 m.

În caietul de sarcini scrie că proiectul urmează să fie depus spre finanțare la ADR Centru, în cadrul apelului 5.2. Decongestionarea traficului din jurul marilor municipii (reședințe de județ).

Proiectul prevede reamenajarea sensului giratoriu de la Obor, precum și construcția noului sens giratoriu de la Selgros, care a fost deja construit cu ocazia noului centru comercial.

„Sectorul de stradă studiat a fost proiectat cu două benzi de circulație pe sensul strada Lungă către giratoriu de la autostradă A1, una și două benzi de circulație pe sensul de giratoriul de la autostrada A1 spre strada Lungă.

La intersecțiile cu străzile Drumul Ocnei, Oborul cu Vite și Vișinilor se va reproiecta o girație nouă mai mare față de cea existentă, o altă intersecție tip giratoriu nouă se va proiecta la intersecția străzii Macului și accesul către noul centru comercial Selgros.

La giratoriul autostrada A1 pe direcția de la Hornbach către municipiu se va amenaja o bandă suplimentară de virare către dreapta pentru a fluidiza traficul și a exclude circulația prin giratoriu”, se menționează în documentația DALI.

Citește și: Primăria vrea să construiască un drum nou între Calea Șurii Mari, Veteranilor și Tineretului. Cât mai puține exproprieri, pe cât posibil

Iluminatul stradal

Documentația aprobată pentru această licitație descrie și capitolul dedicat iluminatului stradal. „Rețelele de iluminat existente se vor dezafecta, iar stâlpii metalici sau de beton și corpurile de iluminat demontate se vor preda beneficiarului în baza unui proces verbal.

Se vor monta 80 buc. Stâlpi de iluminat metalici cu înălțimea de 8 deasupra solului echipați cu corpuri de iluminat, tehnologie LED cu puteri cuprinse între 89-112 W (...) pentru iluminarea suplimentară a trecerilor de pietoni se propune montarea unor sisteme de iluminat formate din corpuri de iluminat montate la înălțimea de 7 m (fie pe stâlpii de 8 m, fie pe stâlpi independenți). Sistemul de iluminat va fi prevăzut cu un kit senzor de mișcare PIR”.

În paralel, se pregătește reabilitarea podului

Precizăm că reprezentanții Primăriei Sibiu au transmis că au în vedere și reabilitarea viaductului Gara Mică.

„În acest sens se află în derulare un contract pentru servicii de proiectare (DALI, proiect tehnic, detalii de execuție, avize) pentru reabilitarea acestei treceri peste calea ferată. În cadrul analizei în curs nu s-au identificat ca fiind necesare lucrări de consolidare, ci doar lucrări ce țin de suprastructura podului, ceea ce atestă că viaductul se poate utiliza în condiții de siguranță de către pietoni și traficul auto.

În cadrul elaborării documentațiilor menționate se analizează și posibilitatea lărgirii viaductului la trei benzi de circulație, cu condiția asigurării traficului pietonal și velo pe sub pod.

Pentru ca acest lucru să fie posibil în condiții de siguranță sunt necesare lucrări la nivelul trecerii peste calea ferată. Astfel, în prezent se derulează o corespondență cu Regionala CFR pentru a se identifica soluția tehnică adecvată care să fie înglobată în proiectul de reabilitare a viaductului.  Condiționat de derularea demersurilor cu CFR, estimăm că proiectul tehnic se va finaliza până la sfârșitul acestui an”, au explicat pentru Turnul Sfatului oficialii municipalității sibiene.

Calea Șurii Mari tinde spre blocaj total

În vara acestui an Primăria a anunțat că va contracta o firmă care să realizeze un studiu de trafic pentru a oferi soluții de eficientizare a transportului public. Totodată, este planificată elaborarea cererii de finanțare pentru proiectul de modernizare și extindere a arterei.

Necesitatea efectuării unui studiu de trafic este argumentată prin „creșterea gradului de motorizare cât şi a capacitații scăzute a arterelor de circulație care nu mai pot asigura fluența şi siguranța circulației”. „Apariția aglomerărilor pune în evidență faptul că se tinde spre atingerea limitei de capacitate a rețelei, modificându-se intensitatea traficului şi influențând-se negativ calitatea infrastructurilor până în momentul apariției imposibilității de deplasare şi deci a blocajului (ambuteiaj, străzi pline, mașini blocate). În aceste condiții municipiul Sibiu are ca obiectiv strategic dezvoltarea și modernizarea sistemului de transport public pentru a-l face mult mai atractiv pentru populație și turiști. Creșterea numărului de călători se va concentra în special pe comutarea de la autoturismul propriu către sistemul public de transport și în același timp reducerea emisiilor de noxe prin orientarea spre material rulant cu sisteme de propulsie ecologice”, se menționează în caietul de sarcini.

Prin studiul de trafic vor fi determinate și emisiile de CO2, fiind considerare documente strategice necesare în fundamentarea investițiilor pentru descongestionarea traficului din jurul municipiului. 

Citește și: Calea Șurii Mari tinde spre blocaj total. Primăria comandă un studiu de trafic pentru proiectul de modernizare și extindere, cu bani europeni

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

11 comentarii

Hermannstaru

Acum 1 lună

Speram cu totii ca licitatia sa fie castigata de firma de suflet a sibienilor si a primariei, pentru a se putea sponsoriza obligat in continuare echipa locala, cu palmares, suporteri si traditie!
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Poate sa explice cineva de ce se proiecteaza giratorii cu doua benzi pe sens daca intrarea si iesirea in/din giratoriu se face pe o singura banda? E de noaptea mintii, nimeni nu stie cum sa circule si vor fi intotdeauna conflicte in trafic. La fel e la giratoriul de pe Balea/Coposu/Constitutiei: intrare/iesire pe doua benzi, in giratoriu trei benzi, fara sageti, fara nimic...
Raspunde

Kokos

Acum 1 lună

Doar pe un sens se intra/iasă pe o bandă, pe celălalt sens se intra/iasă pe doua benzi , deci e normal să fir 2 benzi în sens.
Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Nu, nu e normal. Normal e sa fie hasurate portiunile din sensul giratoriu unde a doua/treia banda incurca. La fel ca in orice alta tara, e simplu de facut
Raspunde

Pastor marginas

Acum 1 lună

Daaa, va rugam taiati acei copacei deprimanti de pe margine si trageti o limba de asfalt peste ei, de preferinta asfalat verde pentru pista de biciclete...ca si merge lumea cu bicicleta la obor toat ziua buna-ziua! :)))) Oricum daca vopsiti asfaltul verde nici nu se va observa ca ati redus iar spatiul verde. Go Fodoristan!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 lună

Bineînțeles că se vor tăia, înainte să cadă peste ceva sau cineva
Raspunde

Cetatean

Acum 1 lună

Ce rost are sa faci un trotuar de 3 metri latime? Si locuri de parcare inguste de abia iesi din masina.Astia sunt proiectantii zilelor noastre.
Raspunde

Petrica

Acum 1 lună

"Trei si patru benzi de circulatie" - pai normal, ca in loc sa avem 4 benzi de circulatie pe toata lungimea, noi trebuie sa ocupam o banda cu locuri de parcare pentru infectia aia de balci medieval.
Raspunde

Sibian

Acum 1 lună

Cat de slab administrator sa fi, incat sa consideri ca e ok sa ai 4 benzi, apoi 3, apoi 4? Doamne fereste cine ne conduce
Raspunde

Mesterul dupe net

Acum 1 lună

Ma tot uit la planul ala de situatie si ma doare capu'. 1. Daca se va largi podul,de ce nu sunt corelate cele doua proiecte? 2. Ne poate explica cineva care este rostul locurilor de parcare pe zona din fata a viitorului magazin Selgros? Si de ce nu se fac doua benzi si acolo? 3. Pe sensul de iesire din oras,la strada Macului spre doar sa fie o iluzie optica,dar daca mergi pe banda 1,practic nu ai cum sa intrii normal in sens. E o anomalie acolo. Treci peste marcaj? 4. Nu mai vorbesc de cei care vin spre oras si va trebui sa faca stanga,inainte de urcarea pe pod spre Calea Surii mari catre Cerbului. Sunt curios de opinia politiei. Virajul ala la stanga o sa fie clar cu probleme. Bineinteles ca o mare problema sunt si cele 3 giratorii intr-un km. O solutie buna era ca in zona benzinariei mol sa fie o banda la dreapta spre autostrada. De asemena aici,pentru a scoate masinile din oras mai repede trebuia ceva subteran,mai ales pentru DN14. De asemena giratoriul ala de la Selgros,numa va incurca fluidizarea circulatiei. Puteau sa le dea acces din strada drumului Ocnei. Asa nu aglomerau Calea Surii mari. Da no,viziune! In fapt,podul este suficient de lat pentru 3 benzi. Eventual cu circulatie reversibila. Le ia ceva oamenilor pana invata sa circule,da,orice se poate invata. Eliminarea trotuarelor de pe pod si mutarea acestora in subteran,dar nu cu scari,ci cu rampe de acces. De pe strazile Pantelimon si Lunga pana pe Calea Surii mari. De asemena,la ore de varf,prezenta politiei nu ar strica,exact pentru fluidizarea circulatiei.
Raspunde

Asdfasdf

Acum 1 lună

dar de ce nu face doar de 1-1.5m trotuarul ca este arhisuficient si sa lateasca drumul sa fie macar 2 benzi pe fiecare sens si locurile de parcare ar putea sa le reduca sau sa le scoata si sa fie folosita parcarea de la parcul de skatebording care sta mereu goala inclusiv in zilele de targ in loc sa fie folosita chiar si numai cu 1ron/ora sau mai putin daca si atat pare mult... noaptea mintii in primaria Sibiu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus