Duminică,
09.02.2025
Cer Senin
Acum
-8°C

Contract estimat la 28 de milioane de lei: două asocieri cu 25 de firme au depus oferte pentru modernizarea Căii Șurii Mari, artera care generează cele mai mari cozi în Sibiu

Contract estimat la 28 de milioane de lei: două asocieri cu 25 de firme au depus oferte pentru modernizarea Căii Șurii Mari, artera care generează cele mai mari cozi în Sibiu

Două asocieri conduse de Geiger Transilvania și Terra Building au depus ofertă în cadrul licitației pentru modernizarea arterei care preia fluxul rutier la intrarea în Sibiu dinspre Mediaș.

Lansată în octombrie cu data limită de depunere a ofertelor în a doua jumătate a lunii noiembrie, licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a Căii Șurii Mari a atras ofertele a două asocieri de firme, ambele conduse de constructori care au mai lucrat cu Primăria Sibiu.

Una dintre asocieri este formată din Geiger Transilvania (lider de asociere) și GG Tehnic Proiect SRL, având șase subcontractanți: Pro Hart Group, Empo Consult, Electro-Con Impex, M3H Reliable Enginering, Megavox și un PFA.

Cealaltă asociere care a depus ofertă este formată din Terra Building (lider de asociere), Electric Servcom și Neo Plan SRL. Printre cei 15 subcontractanți ai acestei asocieri se numără Megavox, Total Construct, Powerpuff SRL-D, Baltur Sib, Instalsib Gazproiect, Sbuilt Cons, Dalcons Construct și House Confort Proiect.

Cele două oferte sunt evaluate în funcție de patru factori: prețul ofertei (contează în proporție de 40%), garanția acordată între minim 61 și maxim 84 de luni (20%), și experiența a doi dintre principalii specialiști, respectiv managerul de proiect și inginerul de căi ferate, drumuri și poduri (câte 20% pentru fiecare).

Conform termenelor estimate de către funcționarii Primăriei Sibiu, evaluarea celor două oferte ar urma să se încheie în a doua jumătate a lunii mai 2025. 

Până la patru benzi pentru ceea ce în prezent e cea mai sufocată zonă

Caietul de sarcini alocă patru luni pentru întocmirea proiectului tehnic și obținerea avizelor și acordurilor necesare, după care, în alte șase luni, ar trebui finalizată execuția lucrărilor. În urma cărora, Calea Șurii Mari ar urma lărgită la patru benzi (câte două pe fiecare sens) între viaductul Gării Mici și giratoriul cu strada Oborul de vite (cel de dinaintea actualei treceri de pietoni semaforizate). 

De la acest giratoriu și până la cel aflat la intrarea în Prima Shopping City, urmează amenajarea a trei benzi de circulație, una pentru sensul de mers înspre centrul Sibiului și două pentru sensul de mers către Șura Mare.

După cum arăta un locuitor al Șurii Mari pentru cititorii Turnul Sfatului, artera de la intrarea în Sibiu dinspre Mediaș a devenit atât de aglomerată, încât naveta între Sibiu și satul aflat la puțin peste doi km consumă mai mult de două ore în fiecare zi.

Citește și Locuitor din Șura Mare, care face naveta la Sibiu: „Două ore din viața mea le pierd zilnic în mașină”

De altfel, și în test-drive-ul realizat de Turnul Sfatului în toamna anului trecut, pentru a urmări evoluția în timp a vitezelor de deplasare prin oraș cu diferite mijloace de transport, reiese că zona de la ieșirea înspre Mediaș a devenit cea mai aglomerată. Față de 2011, primul an în care Turnul Sfatului a măsurat datele de trafic, timpii de deplasare către ieșirea înspre Mediaș au crescut de mai bine de trei ori, pentru cei care aleg mașina.

Citește și Modernizarea Căii Șurii Mari, la licitație: va avea trei și patru benzi de circulație și pistă de biciclete cu dublu sens

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Eugen

Acum 1 lună

Corectati titlul! In articol este vorba de Calea Surii Mari!
Raspunde

Traian D.

Acum 1 lună

Mulțumim pentru sesizare, am corectat.
Raspunde

Ioan

Acum 1 lună

cata vreme podul ramane la 2 benzi se pot face 8 benzi intre Hornbach si pod ca tot degeaba. Pe sensul de iesire din SB, la benzinaria MOL trebuie turbogiratie la dreapta spre Boita. Trebuie inel Jumbo- Tiglari- Cl. Surii Mici si mai trebuie iesire/intrare de pe autostrada la Gusterita, astfel (socotind si noul selgros din zona) nu o sa schimbe nimic in bine, doar in rau. Cel mai nasol o sa fie de cazurile medicale urgente ce au nevoie rapida de intereventie. Oameni pot muri din cauza incompetentei crase a primariei Sibiu - ce arunca banii pe apa sambetei pe resapari kitchose de parcuri si pe ingropari inutile de retele inalte pe dealul Gusteritei in loc sa creeze infrastructura critica pentru sibieni.
Raspunde

Constantin

Acum 1 lună

In 2010 la inaugurarea centurii ocolitoare a Sibiului la ieșirea de Sibiu spre Șura Mare nu existau construcții se putea construi pasaje subterane și sensuri giratorii linistit.Astazi pot construi și 15 benzi de circulație rezultatul o sa fie același cum este ieșirea din oraș Cale Cisnădie -Cisnadie adică cozi interminabile.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus