Artera de intrare în municipiul reședință de județ dinspre Mediaș a devenit atât de aglomerată, încât naveta între Sibiu și Șura Mare consumă, zilnic, mai mult de două ore.
Între plăcuțele care semnalează ieșirea din municipiul Sibiu și intrarea în comuna Șura Mare este o distanță de 2,1 km. Iar această distanță este ocupată, dimineața, de un șir lung de mașini care vin înspre Sibiu. „Dimineața trebuie să plec la șapte fără un sfert de acasă, dacă vreau să ajung în timp util. Dacă vreau să plec la 7:30, mai bine stau acasă, nu ai ce face în Sibiu. Coada se lungește până înspre Slimnic. Eu, dimineața, fac o oră până în Sibiu”, povestește Vasile Țuțelea, pentru cititorii Turnul Sfatului.
La întoarcerea către casă, după-amiaza, timpul petrecut în mașină este mai mare, în ciuda distanțelor relativ scurte, și asta din cauza aglomerației care se formează pe mai multe artere care converg înspre ieșirea către Mediaș. „Ca să ies din oraș îmi ia o oră – o oră și un sfert. Iar dacă vorbim de zilele de vineri, mai ales vara, e groaznic. Două ore din viața mea mi le pierd zilnic cu mașina. Plus tot fumul și toată poluarea în care stăm în coadă”, calculează Vasile Țuțelea.
Ieșirea din Sibiu spre Mediaș consumă mai mult timp, după-amiaza, decât intrarea în Sibiu dinspre Mediaș, dimineața. Foto: arhiva TS
De altfel, și în test-drive-ul realizat de Turnul Sfatului în toamna acestui an, pentru a urmări evoluția în timp a vitezelor de deplasare prin oraș cu diferite mijloace de transport, reiese că zona de la ieșirea înspre Mediaș a devenit cea mai aglomerată. Față de 2011, primul an în care Turnul Sfatului a măsurat datele de trafic, timpii de deplasare către ieșirea înspre Mediaș au crescut de mai bine de trei ori, pentru cei care aleg mașina.
Proiecte în așteptare
Vasile Țuțelea este sceptic în ceea ce privește soluțiile de îmbunătățire a condițiilor de trafic rutier, propuse în cadrul proiectului pentru care Primăria Sibiu a alocat 24 de milioane de lei, la care se adaugă TVA. „Este inadmisibil ca pe câteva sute de metri (în realitate este vorba de aproximativ 1,8 km) să ai patru sensuri giratorii, semafor și trecere de pietoni nesemaforizată. Și asta în contextul în care la giratoriul de la Hornbach se formează cele mai mari cozi: dimineața pe sensul de intrare în oraș, după-amiaza, pe cel de ieșire”, mai arată cititorul Turnul Sfatului, care face referire la giratoriile cuprinse între cel care face legătură cu breteaua de acces înspre Nădlac a autostrăzii A1 și cel aflat la intersecția străzii Rusciorului cu strada Lungă.
Primăria Sibiu a lansat în toamna acestui an procedurile de atribuire a unui contract de proiectare și execuție a lucrărilor de refacere a Căii Șurii Mari, inclusiv prin creșterea numărului de benzi.
Proiectul redimensionării Căii Șuri Mari. Sursa: documentația de licitație
Conform documentației pregătite pentru licitație, Calea Șurii Mari ar urma lărgită la patru benzi (câte două pe fiecare sens) între viaductul Gării Mici și giratoriul cu strada Oborul de vite (cel de dinaintea trecerii de pietoni semaforizate). De la acest giratoriu și până la cel aflat la intrarea în Prima Shopping City, urmează amenajarea a trei benzi de circulație, una pentru sensul de mers înspre centrul Sibiului și două pentru sensul de mers către Șura Mare. Contractul, aflat în licitație, prevede proiectarea în decurs de patru luni și execuția – în decurs de alte șase luni, care curg de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 13568
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Emil
Acum 7 ore
Emil
Acum 8 ore
Votantul
Acum 8 ore
Gelu
Acum 8 ore
@Miruna