Miercuri,
15.01.2025
Cer Senin
Acum
-10°C

Locuitor din Șura Mare, care face naveta la Sibiu: „Două ore din viața mea le pierd zilnic în mașină”

Locuitor din Șura Mare, care face naveta la Sibiu: „Două ore din viața mea le pierd zilnic în mașină”

Artera de intrare în municipiul reședință de județ dinspre Mediaș a devenit atât de aglomerată, încât naveta între Sibiu și Șura Mare consumă, zilnic, mai mult de două ore.

Între plăcuțele care semnalează ieșirea din municipiul Sibiu și intrarea în comuna Șura Mare este o distanță de 2,1 km. Iar această distanță este ocupată, dimineața, de un șir lung de mașini care vin înspre Sibiu. „Dimineața trebuie să plec la șapte fără un sfert de acasă, dacă vreau să ajung în timp util. Dacă vreau să plec la 7:30, mai bine stau acasă, nu ai ce face în Sibiu. Coada se lungește până înspre Slimnic. Eu, dimineața, fac o oră până în Sibiu”, povestește Vasile Țuțelea, pentru cititorii Turnul Sfatului.

La întoarcerea către casă, după-amiaza, timpul petrecut în mașină este mai mare, în ciuda distanțelor relativ scurte, și asta din cauza aglomerației care se formează pe mai multe artere care converg înspre ieșirea către Mediaș. „Ca să ies din oraș îmi ia o oră – o oră și un sfert. Iar dacă vorbim de zilele de vineri, mai ales vara, e groaznic. Două ore din viața mea mi le pierd zilnic cu mașina. Plus tot fumul și toată poluarea în care stăm în coadă”, calculează Vasile Țuțelea.

Ieșirea din Sibiu spre Mediaș consumă mai mult timp, după-amiaza, decât intrarea în Sibiu dinspre Mediaș, dimineața. Foto: arhiva TS

De altfel, și în test-drive-ul realizat de Turnul Sfatului în toamna acestui an, pentru a urmări evoluția în timp a vitezelor de deplasare prin oraș cu diferite mijloace de transport, reiese că zona de la ieșirea înspre Mediaș a devenit cea mai aglomerată. Față de 2011, primul an în care Turnul Sfatului a măsurat datele de trafic, timpii de deplasare către ieșirea înspre Mediaș au crescut de mai bine de trei ori, pentru cei care aleg mașina.

Citește și Test drive în Sibiu cu mașina, scuterul, bicicletele, trotineta și autobuzul: pe patru roți stai de aproape trei ori mai mult în trafic decât acum 13 ani

Proiecte în așteptare

Vasile Țuțelea este sceptic în ceea ce privește soluțiile de îmbunătățire a condițiilor de trafic rutier, propuse în cadrul proiectului pentru care Primăria Sibiu a alocat 24 de milioane de lei, la care se adaugă TVA. „Este inadmisibil ca pe câteva sute de metri (în realitate este vorba de aproximativ 1,8 km) să ai patru sensuri giratorii, semafor și trecere de pietoni nesemaforizată. Și asta în contextul în care la giratoriul de la Hornbach se formează cele mai mari cozi: dimineața pe sensul de intrare în oraș, după-amiaza, pe cel de ieșire”, mai arată cititorul Turnul Sfatului, care face referire la giratoriile cuprinse între cel care face legătură cu breteaua de acces înspre Nădlac a autostrăzii A1 și cel aflat la intersecția străzii Rusciorului cu strada Lungă. 

Primăria Sibiu a lansat în toamna acestui an procedurile de atribuire a unui contract de proiectare și execuție a lucrărilor de refacere a Căii Șurii Mari, inclusiv prin creșterea numărului de benzi. 

Proiectul redimensionării Căii Șuri Mari. Sursa: documentația de licitație

Conform documentației pregătite pentru licitație, Calea Șurii Mari ar urma lărgită la patru benzi (câte două pe fiecare sens) între viaductul Gării Mici și giratoriul cu strada Oborul de vite (cel de dinaintea trecerii de pietoni semaforizate). De la acest giratoriu și până la cel aflat la intrarea în Prima Shopping City, urmează amenajarea a trei benzi de circulație, una pentru sensul de mers înspre centrul Sibiului și două pentru sensul de mers către Șura Mare. Contractul, aflat în licitație, prevede proiectarea în decurs de patru luni și execuția – în decurs de alte șase luni, care curg de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Citește și Modernizarea Căii Șurii Mari, la licitație: va avea trei și patru benzi de circulație și pistă de biciclete cu dublu sens

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Teo

Acum 1 lună

Cand te muti in afara orasului si lucrezi in oras,iti asumi consecintele.

Raspunde

Gigi

Acum 1 lună

Dragă domnule navetist, dacă se introduc autobuze și se fac piste de biciclete, le veti folosi?

Raspunde

Pol-Pot

Acum 1 lună

Un proiect de pâlnie pentru mașini- doua benzi se cupleaza la una de pe pod. Singura schimbare va fi ca indiferent de pe ce banda esti iti pare rau ca nu esti pe cealaltă. O face si pe asta SMART ca pe Dumbravii! Ma mir ca nu o face cu sens unic!

Raspunde

Newman

Acum 1 lună

Acesta este orasul patronat de fodor , judetul de campean si tara de psd.!

Raspunde

Q

Acum 1 lună

PSD, PNL și UDMR, ca să fie menționați toți.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Q

Acum 1 lună

Dar pentru că a greși e omenește, am uitat de succesorii naziștiIor de la FDGR, care au fost și sunt cei mai ticăloși la Sibiu.
Raspunde

Q

Acum 1 lună

Ce chestie! De succesorii naziștiIor de la FDGR nu e coșer să comentezi de rău.
Raspunde

Ron

Acum 1 lună

Are dreptate! Dar vrem oras ..SMART ! Avem 1000 de biciclisti si trotinetisti si....100000 de soferi. Dar facem doar piste de bici uneori chiar sacrificind o banda de circulatie auto! Asta i viitorul...totul pt bici si troti! Ca ei platesc impozite pe auto nu i asa?

Raspunde

Canaris

Acum 1 lună

Trebuie făcute alte comunicări între oraș și Șura Mare...

Raspunde

Sugubatul

Acum 1 lună

Se pot deschide chiar mai multe cai de comunicare, verbale sau prin semne. De exemplu s-ar putea comunica prin rotocoale de fum de la focuri aprinse pe dealuri.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Arhitect structural

Acum 1 lună

Sensul giratoriu de la horn Bach creează probleme la ora de vârf. Are trebui demolat sensul și pus un semafor.

Raspunde

@Gigi , fodor și altii

Acum 1 lună

Sunteți întregi la cap? Eu folosesc bicicleta, dar din noiembrie până în martie, bicicleta nu poate fi folosită. Iar autobuze daca ar fi pe acesta rută, ar sta in coloană și ele. Primăria s-a uitat cum masinile se înmulțesc, încaseaza munți de bani anual taxe și nu a făcut nimic în schimb. La giratoriu hornbach /benzinăria mol trebuia demult turbogiratie la dreapta spre Boita cum ieși din Sibiu. Trebuia inel drumul hoților- țiglari -jumbo și evident în colaborare cu CNAIR trebuia încă o intrare/ieșire de pe autostradă in Gusterita pentru a mai degreva de trafic ieșirea Mediaș. Astea trebuiau demult. Primăria, cum zicea cineva mai sus, face doar o pâlnie ,care se va umple imediat, si mai mult strică- a adus și Selgros ca cireașă de pe tort.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Biciuclist

Acum 1 lună

ce? e 6 decembrie. am pedalat 5 km pana la munca. Nu mi-a fost frig, nu mi-a fost cald. a nins acu ceva vreme si doua zile a stat legata, in rest merge zilnic bicicleta. Culmea e ca nenea din trafic se plange de trafic. Oare nu face o corelatie intre conserva in care e si restul de conserve de pe drum? one more lane, bro! google it

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Gigi

Acum 1 lună

Daca o mare parte ati fi in autobuz, n-ar fi atatea masini. Are sens? Cu turbogiratia de care zici se poate rezolva daca se muta giratoriul la nord est, altfel nu rezolvi mare lucru pt ca vor sta masinile blocate pe sosea până in turbogiratie. Altundeva nu ai unde s-o faci, sunt toate terenurile private

Raspunde

@Gigi

Acum 1 lună

si terenul pe care au fost construite drumurile nationale si autostrazile a fost privat si a fost expropiat (legal) in interes public. La fel si aici. Nu e simplu da nici pe departe imposibil. Eu circul si cu autobuzul si nici macar cele din oras nu corespund (frecventa circulatiei) circuland cam rar. Intrajudetean, o frecventa multumitoare e si mai greu de obtinut. Si la mii de oameni si puncte de plecare si destinatii, probabil 10% din cei din coloana s-ar plia pe un autobuz - cu care oricum ar face mai mult pe drum decat cu masina.
Raspunde

Steve

Acum 1 lună

Stimate domn daca vrei sa ajungi mai repede in Sibiu trebuie facuta infrastucura. In 2028 gandeste de 2 ori cand mergi la vot. Pana atunci ai sa stai mult in trafic.
Raspunde

Săndel

Acum 1 lună

„Două ore din viața mea le pierd zilnic în mașină” Păi mai lasă mașina în garaj și mai mergi pe jos sau cu bicicleta. :)
Raspunde

Victor

Acum 1 lună

Consider că lărgirea străzii nu este o soluție, pentru că astfel ne sufocăm și mai mult de mașini. În ritmul ăsta, vom ajunge cum sunt cei din Statele Unite. O ideea mai bună ar fi o introducere a unei curse de autobuz (în cazul în care nu există) împreună cu o bandă de circulație dedicată, astfel încât să nu fie rentabil să mai faci naveta cu mașina nici din punct de vedere al timpului și nici financiar. Totodată mărirea numărului de locuri de parcare cu plată, cred că ar descuraja din nou trendul de aglomerare. Lucrurile astea le spun din perspectiva cuiva care folosește mașina pentru cărat cumpărături sau mers in alte localități. În Sibiu, folosesc strict autobuzul (sau închiriez bicicletă vara).
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus