Joi,
13.02.2025
Innorat
Acum
5°C

Noua pistă de biciclete până în Rășinari a fost finalizată: este primul traseu care leagă în mod real două localități din județ

Noua pistă de biciclete până în Rășinari a fost finalizată: este primul traseu care leagă în mod real două localități din județ

Cu o lungime de 1,8 km pe fiecare sens de mers, pista de biciclete care leagă zona Tropinii Noi de intrarea în Rășinari a fost finalizată. Noua pistă o continuă pe cea de aproape cinci km, construită în urmă cu zece ani de la ieșirea din Sibiu înspre Rășinari, care – la rându-i – se leagă de alte două secțiuni de piste de biciclete amenajate în perioade diferite de timp până aproape de centrul orașului. Conectarea acestor segmente duce la prima rețea de piste de biciclete separate de benzile auto care leagă două localități din județul Sibiu.

Cu o lățime de aproximativ 1,5 metri pe fiecare sens de mers, noua pistă de biciclete este cu siguranță și cea mai lată dintre cele construite până acum în județul Sibiu. Dinspre Sibiu, are punct de pornire în zona Tropinii Noi, acolo unde se încheia vechea pistă dată în folosință în 2014. 

Pe primii aproximativ 100 de metri, pista continuă tot pe o singură parte a drumului. După ce traseul trece de troiță și – pe un nou pod metalic – peste un afluent al Sevișului, traseul pistei se desparte în două, de o parte și de alta a drumului județean. Traversarea drumului județean se face înainte de podul peste Seviș, prin intermediul unei treceri ușor ridicate față de nivelul carosabilului, prioritate având bicicliștii. Prioritatea pentru cei care circulă pe două roți este presemnalizată și cu semne de circulație, dar și cu ajutorul unei vopsele de culoare roșie aplicată peste trecerea ridicată față de nivelul carosabilului.

Pista continuă de o parte și de alta a drumului până în comuna Rășinari, mai precis până la noul pod peste Seviș.

Stand de reparat biciclete

După troița din zona Tropiinii Noi, lângă pista de biciclete a fost amenajată o stație de autobuz, dar și un stand de reparat biciclete. Amplasat lângă un suport de biciclete de uz redus, respectivul stand este – deocamdată – învelit în folie. Vizibil la acesta este în special pompa de reglat presiunea în roți.

Lângă stand a fost amplasat și un suport pentru biciclete. Sursa foto: Turnul Sfatului

Borduri

Pe sensul de mers către Rășinari, pista de biciclete a fost amenajată la un nivel mai ridicat cu aproximativ zece centimetri față de carosabil. În câteva locuri, pista se intersectează cu drumuri laterale, în zona cărora bordurile sunt destul de abrupte, fapt care va necesita o atenție sporită din partea bicicliștilor mai puțin pricepuți.

Și tot o atenție sporită va fi nevoie și pentru cei care vin dinspre Rășinari către Sibiu. Pe această parte a drumului, pista de biciclete a fost proiectată la același nivel cu carosabilul. De care carosabil, noua pistă este despărțită cu o bordură înaltă tot de aproximativ zece centimetri: o astfel de bordură poate duce la căzături pentru bicicliștii mai puțin atenți care o pot lovi cu pedala. 

Bordurile necesită atenție. Sursa foto: Turnul Sfatului

O astfel de soluție cu borduri înalte la marginea pistei, care pot fi lovite cu pedalele, ducând la căzături, a fost proiectată și executată și pe pista dintre Avrig și Mârșa. Din fericire, pista dintre Tropinii Noi și Rășinari este mult mai lată, ceea ce face ca lovirea bordurii cu pedalele să fie un scenariu relativ ușor de evitat.

În fine, o atenție sporită se cere din partea bicicliștilor și la traversarea podului peste Seviș, în ambele direcții: aici pista a fost amenajată doar pe ceea ce părea a fi, în trecut, un fel de trotuar al podului, unul cu o lățime de puțin peste 50 de cm.

La trecerea pe podul peste Seviș, pista nu are o lățime foarte mare. Sursa foto: Turnul Sfatului

„Am invitat beneficiarul la recepție”

Pista de biciclete a fost realizată în cadrul unui contract semnat în iulie 2023 între Consiliul Județean Sibiu și asocierea Prodial SRL din Sibiu – Drumserv SRL din Mureș, pentru suma de 6,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. Contractul a inclus și realizarea de ziduri de sprijin, dar și relocarea de rețele, anunțau autoritățile la demararea lucrărilor.

Termenul inițial de finalizare a fost luna august 2024, prelungit mai apoi cu trei luni ca urmare a întreruperii lucrului pe perioada sezonului rece. „Acum toate lucrările sunt finalizate, am invitat beneficiarul la recepție”, arată reprezentanții Prodial SRL pentru cititorii Turnul Sfatului.

Cel mai lung traseu. Și de cât timp a fost nevoie

Cei 1,8 km de traseu se leagă de cei aproximativ cinci km de pistă de biciclete dintre Tropinii Noi și zona hotelului Hilton, dați în folosință în 2014, când președinte al CJ Sibiu era Ioan Cindrea. La rândul lor, acei cinci km de pistă de biciclete s-au construit în cotinuarea celei din Pădurea Dumbrava (până la intersecția cu strada Argeșului) lungă de aproximativ un km și construită în perioada 2008 – 2009 (când primar al Sibiului era Klaus Iohannis). 

În fine, de acest km de pistă de biciclete care traversează Pădurea Dumbrava a fost legată pista de biciclete amenajată de-a lungul Căii Dumbrăvii în cadrul unui proiect finaizat în toamna lui 2022.

În total sunt mai bine de zece km de pistă de biciclete separată de traficul auto. Și este prima pistă de biciclete care conectează în mod real două localități ale județului (celelalte piste, precum cea dintre Cisnădie și Sibiu ori Avrig și Mârșa leagă doar intrările în localități între ele).

Iar conform primarului din Rășinari, pista urma marcată și în comună. În primăvara acestui an, el arăta că a depus deja o solicitare oficială Poliției Rutiere pentru aprobarea prelungirii pistei, scopul fiind de a crea o buclă care să treacă prin zona centrală a comunei. Spre deosebire de pista aflată în construcție ”bucla” ar urma să fie marcată pe șosea, după modelul celor de prin Sibiu.

„Sibienii și turiștii care vin la plimbare cu bicicleta în Rășinari oricum nu se opresc în capătul pistei, ei continuă fie spre Păltiniș, fie spre traseele de cicloturism pe care le avem. Și atunci ne-am propus să marcăm o buclă, pe străzile cu sens unic. În felul acesta vor fi mai vizibili pentru șoferi și puțin mai protejați. Deocamdată cei de la Poliție ne-au cerut mai multe documente și rămâne să vedem dacă ne vor aproba” a declarat pentru Turnul Sfatului primarul Bucur Bogdan.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Max rasinareanul

Acum 1 lună

Super ! Traiane, de pista spre Cisnădioara ce se mai aude, in ce stadiu mai e ?
Raspunde

Koba ciclistul

Acum 1 lună

Felicitări din toată inima!
Raspunde

Cititor

Acum 1 lună

La ce lucrare complexă a fost păcat că au lasat acea mizerie de traversare a podului mărginit de ruginăturile alea jenante de parapet marca Consiliul Județean Sibiu. Au facut toata bucata noua si au lasat mizeria aua de parapete metalic ruginit pericol public. Ce mare lucru mai era sa continue tot printr-o pasarela.
Raspunde

Cornel Sibianul

Acum 1 lună

Traian Deleanu, Cu o lungime de 1,8 km pe fiecare sens de mers? D-ta îți dai seama de aberația publicată în descrierea succintă a articolului? Unde este corectorul de la Turnul Sfatului?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

E nevoie foarte mare de o pista intre Sibiu si Ocna sau macar pana la Sura Mica.
Raspunde

Biciclist

Acum 1 lună

mega-prostia sibiana continua cu ajutorul cimpenei! Benficiarul (CJ Sibiu) cei ce proiecteaza si cei ce construiesc aceste piste nu au pedalat in viata lor, si nici macar nu intreaba biciclistii sau nu se inspira din vest. La urcare - spre Rasinari pista are borduri la nivelul pistei. La intoarcere avem alta inventie sibiana - bordura ridicata ce poate fi agatata cu pedala sau mai rau cu roata fata si duce direct la cazaturi urate - avand in vedere ca e coborare iar viteza poate fi lejer de peste 25 km/h. La intersectii bordurile sunt foarte inclinate, podul peste sevis nu este ciclabil, cel putin partial asfaltul a fost turnat cu lopata, etc etc etc. "Pista" asta e ok doar pentru copii sau mountain bikeuri - in nici un caz pentru cursiere. Pista trebuia facuta prin largirea drumului existent LA NIVEL SI la standard de calitate si planeintate asijderea, FARA MILIOANE DE BORDURI - despartita de trafic prin banda continua in relief.
Raspunde

Chris

Acum 1 lună

Intradevar nu pare in regula pentru cursiere si exact aceasta categorie de biciclisti trebuia protejata cu pista, sunt cei mai multi pe traseu. Nu poti veni pe ea cu o viteza decenta ca trebuie pur si simplu sa opresti la acele treceri si denivelari. Plus atentie maxima cu bordurile. E bine ca s-a facut dar cum spuneati trebuia apelat la cei care o folosesc deja pentru chestiuni practice
Raspunde

Elena

Acum 1 lună

Este frumoasă dar nu e prima pistă de biciclete care leagă două localități....prima e cea dintre Mediaș și Ighișul nou.
Raspunde

Tanti Mita

Acum 1 lună

Astea da investiții monumentale poate își iau inima-n dinți și se încumetă și de o a treia magistrala care ar lega alte doua metropole Sibiul de Selimbar , poate când se vor mai găsi niște milioane de aruncat pe geam
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus