Vineri,
24.01.2025
Ploi
Acum
4°C

Valentin Ivan: transportul metropolitan Sibiu devine funcțional din octombrie-noiembrie. 8 lei va costa cel mai scump bilet

Valentin Ivan: transportul metropolitan Sibiu devine funcțional din octombrie-noiembrie. 8 lei va costa cel mai scump bilet

Sistemul de transport metropolitan care leagă reședința de județ de alte 11 localități din împrejurimi va deveni funcțional din toamna acestui an, anunță Valentin Ivan, primar al comunei Sadu și membru al Consiliului director al ADI Transport Metropolitan Sibiu. El a și prezentat traseele pe care le vor urma până în interiorul Sibiului autobuzele care au capăt de linie în comuna Sadu.

Cele 36 de autobuze electrice (șase de cu o lungime de zece metri și 30 cu o lungime de 12 metri) care ar urma să lege Sibiul de cele 11 localități deservite de noul sistem de transport metropolitan ar urma să circule din toamna acestui an. 

„Pentru Ocna Sibiului, Sadu și Roșia ar trebui să ajungă noile autobuzele în august. Efectiv, autobuzele ar trebui să circule din octombrie – noiembrie”, a anunțat Valentin Ivan, în cursul unei conferințe de presă organizată la prânzul zilei de joi, la sediul Primăriei din localitate.

Valentin Ivan dă exemplul localității sale: aceasta va fi deservită de două autobuze electrice (pentru care au sunt prevăzute două stații de încărcare în comună) care vor face, fiecare, opt curse pe zi pe relația Sadu – Sibiu. „În primele ore ale zilei, până la prânz, autobuzele vor pleca din oră în oră. Apoi, frecvența este o dată la două ore. În funcție de fluxul de călători și necesitățile reale, dacă e nevoie, vom modifica orarul. Ne dorim foarte mult ca cetățenii să ne oblige să facem transportul din oră în oră pe tot parcursul zilei”, declară primarul Valentin Ivan.

Valentin Ivan, primarul comunei Sadu. Sursa foto: Turnul Sfatului

Din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Transport Metropolitan Sibiu, alături de reședința de județ, mai fac parte localitățile Cisnădie, Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Roșia, Șura Mare, Sadu, Poplaca, Ocna Sibiului, Slimnic și Rășinari. Transportul metropolitan între aceste localități va fi realizat doar cu autobuze electrice.

35 de minute din Sadu până în zona centrală a Sibiului

Referitor la exemplul comunei Sadu, cele două autobuze care vor avea capăt de linie aici vor avea rute diferite către Sibiu. Traseul celor două autobuze pornește de la stația Sadu Moară, continuă pe strada Fabricii și dr. I.P. Molnar din comună, apoi traversează zona Tocile, intră în Cisnădie urmând străzile Cetății, Unirii și Târgului, de unde cele două trasee se despart: unul continuă spre Sibiu prin cartierul Tineretului, celălalt – prin Șelimbăr.

După ce intră în municipiul Sibiu pe Calea Cisnădiei, traseul care include cartierul Tineretului continuă pe strada Rahovei, bulevardul Mihai Viteazul, după care pe Calea Cisnădiei se întoarce la capătul de linie de pe strada Lămâiței (iar de aici, pe Calea Cisnădiei și, mai apoi, prin cartierul Tineretului urmează același traseu până înapoi în Sadu).

Autobuzul care, din Cisnădie, de pe strada Târgului, virează la dreapta pe strada Șelimbărului, va continua traseul pe DJ 106D, apoi iese în DN1, traversează comuna Șelimbăr și intră în municipiul Sibiu pe bulevardul Vasile Milea. Traseul acestei autobuz continuă prin Piața Unirii, strada Andrei Șaguna, coboară pe Alba Iulia, după care, de pe strada Vasile Cârlova oprește în stația de la capăt de linie stabilită pe strada Transilvaniei. Ruta de întoarcere către Sadu a acestui autobuz urmează traseul bulevardul Victoriei - Piața Unirii, de unde urmează același traseu ca și la venire.

Rutele și programul de circulație al autobuzelor care vor circula în sistem metropolitan între Sadu și Sibiu. Sursa: Primăria Sadu

Cel mai devreme, autobuzele vor pleca din Sadu la 05:45, iar cel mai târziu se vor întoarce din Sibiu la 23:10 (ora de plecare din municipiu). „35 de minute durează o cursă din Sadu până în Sibiu, asta pe traseul prin cartierul Arhitecților”, spune primarul Valentin Ivan, care declară că a ținut ca traseele din Sadu să traverseze și cartierul Arhitecților.

„Ce poate să fie mai bine decât să te urci din Sadu în autobuz și să poți vizita toată zona metropolitană? Nu cred că poți avea o facilitate mai bună decât asta”, Valentin Ivan, primarul comunei Sadu

Opt lei, cel mai scump bilet

Sistemul de tarifare a transportului metropolitan are în vedere cele două inele de localități din jurul municipiului Sibiu: primul inel include localitățile direct învecinate cu municipiul, în cel de-al doilea inel intrând celelalte localități. „În municipiul Sibiu rămâne tariful actual, pentru localitățile din inelul  va fi un tarif un pic mai mare, dar nu semnificativ, iar în inelul doi, în care ne aflăm și noi,  tariful va avea o creștere mai mare. Noi am determinat, acum, că prețul unui bilet Sadu – Sibiu va costa opt lei”, arată primarul Valentin Ivan.

El arată că fiecare localitate va trebui să aloce și fonduri pentru subvenționarea costurilor de transport pentru elevi (bani care, mai apoi, vor fi rambursați de Ministerul Educației), dar și pentru pensionari și alte categorii defavorizate. 

Citește și Primăria: În luna aprilie vor ajunge primele șase autobuze electrice destinate transportului metropolitan Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

Vedeti ca ati scris Cartierul Tineretului in loc de Arhitectilor , in prima parte a articolului.
Raspunde

Popa

Acum 2 săptămâni

Un mic pas spre civilizație. Sper că traseele de Șelimbăr și Cisnădie să aibă frecvențe mult mai mari.
Raspunde

Newman

Acum 2 săptămâni

Este ciudat ca se pastreaza autobuzele cu motoare termice pentru oras , unde ar trebuii sa fie doar electrice.Mai mult se achizitioneaza autobuze de 18m pentru oras care nu se pot incadra in sensurile giratorii.In schimb se aduc autobuze electrice si scurte de 10-12m pentru traseele exterioare. O gandire total rasturnata fata de nevoi.
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 săptămâni

Da, pentru ca dam pe dinafara de bani si sa renuntam pe autobuze functionale pe care le avem ca sa luam electrice :))) treptat se vor inlocui cu electrice , presupun.
Raspunde

Dragoe Maniu

Acum 2 săptămâni

Rașinari-ul face sau nu face din aceasta asociere ?
Raspunde

Nicolae Săliștean

Acum 1 săptămână

Încă o bombă marca PSD.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus